BNB Greenfield با هدف تحول در دنیای داده‌ها راه‌اندازی شد

گرین فیلد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 395 نفر

پس از سپری شدن دوره توسعه و آزمایش، توسعه دهندگان BNB Chain شبکه ذخیره سازی گرین فیلد (Greenfield) را بر روی شبکه اصلی (mainnet) عمومی راه‌اندازی کردند.

گرین فیلد (Greenfield) چیست؟

گرین فیلد، یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که برای تطبیق با اپلیکیشن های غیرمتمرکز با داده های سنگین، در اکوسیستم BNB طراحی شده است. این شبکه به دنبال ارائه گزینه‌های ذخیره‌سازی قابل برنامه‌ریزی است که با قراردادهای هوشمند BNB Smart Chain در تعامل باشند.

Greenfield از قابلیت برنامه‌ریزی کراس چین (cross-chain)، سرعت پهنای باند بالا و مجوزهای دسترسی به داده‌ها پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از مزایای BNB Greenfield توانایی ایجاد بازار داده (data marketplace) است که در آن کاربران می‌توانند داده‌های خود را فهرست و معامله کنند.

بر اساس یک گزارش، این شبکه در طول دوره آزمایشی خود بیش از ۲۰۰ هزار تراکنش آنچین (on-chain) را با مشارکت ۱۵۰ هزار کیف پول مختلف تسهیل کرده است.

BNB Chain

راه‌اندازی شبکه اصلی Greenfield یک رویداد مهم برای اکوسیستم BNB محسوب می‌شود

آرنو بائر (Arnaud Bauer)، یکی از مدیران ارشد BNB Chain، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «BNB Greenfield یک تحول اساسی در مالکیت داده ها در وب ۳ (WEB3) و اقتصاد داده ها است، زیرا به کاربران یک جایگزین غیرمتمرکز برای خدمات ابری مرسوم ارائه می‌دهد. گرین فیلد برخلاف گزینه های متمرکز، به کاربران اختیار کنترل داده های خود را می‌دهد و خطر نقص امنیتی و از دست دادن داده ها را کاهش می‌دهد.»

گرین فیلد یکی از چندین شبکه در اکوسیستم BNB است که در کنار شبکه های دیگری مانند BNB Beacon Chain ،opBNB و zkBNB فعالیت می‌کند.

جمع بندی

راه‌اندازی شبکه اصلی Greenfield یک رویداد مهم برای اکوسیستم BNB محسوب می‌شود. این شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز، به طور خاص برای تطبیق با نیازهای اپلیکیشن های غیر متمرکز با داده های سنگین طراحی شده است. گرین فیلد همچنین از قابلیت برنامه ریزی میان زنجیره ای (کراس چین) پشتیبانی می‌کند.

می‌توان گفت که این شبکه ذخیره سازی، پتانسیل ایجاد تحول در نحوه تعامل کاربران با داده ها را دارد. با استفاده از Greenfield، کاربران کنترل کاملی بر داده‌های خود دارند و این امر می‌تواند منجر به ایجاد یک اقتصاد داده جدید و کارآمدتر شود. در مجموع، راه‌اندازی شبکه اصلی گرین فیلد را می‌توان یک رویداد مهم برای آینده وب ۳ دانست. این شبکه پتانسیل ایجاد تحول در نحوه ذخیره، مدیریت و اشتراک گذاری داده ها را دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx