کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون دلاری باند ارز دیجیتال در برزیل

کلاهبرداری ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 520 نفر

برزیل به دنبال دستگیری باند کلاهبرداری ارز دیجیتال ۸۰۰ میلیون دلاری

پلیس فدرال برزیل در حال اجرای ۲۰ حکم بازرسی و توقیف یک حلقه کلاهبرداری ارز دیجیتال فراملی متهم به سرقت صدها میلیون دلار است. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی جدید توسط اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE)، تحقیقات مشترک پلیس برزیل، امنیت داخلی ایالات متحده و سایر آژانس ها منجر به اجرای قانون در چندین ایالت این کشور آمریکای جنوبی شد.

این تحقیقات نقض بالقوه قانون، از جمله پولشویی، کلاهبرداری، جنایات علیه سیستم مالی ملی برزیل و عملیات یک شرکت جنایی را نشان داد. رئیس مظنون حلقه کلاهبرداری، یک برزیلی ۳۷ ساله و مقیم سابق ایالات متحده، ناشناس، ظاهرا شروع به فریب دادن هزاران سرمایه گذار در بیش از ۱۲ کشور به این باور کرد که سازمان او محصولات جدیدی با محوریت ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

تحقیقات ایالات متحده نشان داد که این سازمان ظاهراً سرمایه‌گذاران را در بیش از ۱۲ کشور با ادعای دروغینی که آنها محصولات مالی کاملاً کارآمد و پیشرفته مرتبط با ارزهای دیجیتال را توسعه داده‌اند فریب داده است. در واقع، این سازمان مظنون به تبلیغات شراکت و مجوزهای تقلبی است که برای فریب قربانیان برای سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلار در ارزهای دسجستال توسط مظنونان استفاده شده است. ارزهای دیجیتال آن ها در نهایت ارزش چندانی نداشتند.

مقامات برزیلی کشف کردند که مظنون به قربانیان خود وعده بازگشت ماهیانه سرمایه‌گذاری‌هایشان را داده است و به آن‌ها گفته است که سازمان او تیم بزرگی از معامله‌گران ارز دیجیتال باتجربه دارد که دارایی‌های دیجیتال قرض‌داده شده‌شان را برای کسب سود می‌خرند و می‌فروشند. شرکت‌های مظنون همچنین از وجوه سرمایه‌گذاران سوء استفاده کرده و از آن‌ها برای خرید اموال غیرمنقول و اقلام لوکس استفاده کرده‌اند.

در حالی که بخشی از وجوه مشتری صرف پرداخت حقوق ماهانه می شد، مابقی توسط بازپرس و سازمان جنایی برای تحصیل املاک گران قیمت، خودروهای لوکس، قایق، نوسازی، لباس های طرح دار، جواهرات، مسافرت و چندین مورد استفاده شد. بر اساس تحقیقات، شرکت‌ها پس از آن پرداخت حقوق ماهیانه مشتریان را متوقف می‌کنند و شروع به مسدود کردن درخواست‌های آنها برای برداشت وجوه می‌کنند.

بعد از هدر رفت منابع قربانیان، سازمان جنایتکار شروع به تأخیر کرد و خیلی زود پرداخت سود ماهانه ای را که به مشتریان قول داده بود را متوقف کرد. به همین ترتیب، درخواست های برداشت را مسدود کرد. وی از جمله توجیهات ارائه شده، مشکلات اداری، مالی و فنی را عنوان کرد. در حالی که هیچ راه حل مشخصی ارائه نشد، سازمان متهم همچنان از دارایی های به دست آمده با منابع قربانیان بهره می برد.

مقامات ادعا کردند که متخلفان در چند سال گذشته هزاران نفر را کلاهبرداری کرده و تا ۴ میلیارد رئال برزیل (۷۶۶ میلیون دلار) را شستشو داده اند. یکی دیگر از طرح های کریپتو پونزی در برزیل GloboNews فاش کرد که ماموران مجری قانون برزیل به آدرس داسیلوا و بسیاری از شرکای او به این ظن حمله کردند که آنها در پشت یک کلاهبرداری عظیم رمزنگاری هستند که هزاران نفر از مردم محلی و سایر کشورها را هدف قرار داده است.

داسیلوا (معروف به “شیخ بیت کوین”) و تیمش ظاهراً یک پلتفرم سرمایه گذاری دارایی دیجیتال مشکوک را راه اندازی کردند که وعده بازگشت ۲۰٪ را به سرمایه گذاران آینده می داد. مجرمان قربانیان خود را با اطمینان از داشتن تیم عظیمی از متخصصان رمزارز متعهد به ارائه سود جذب کردند. داسیلوا و باندش حتی توکن های خود را ایجاد کردند که به گفته مقامات فاقد پشتوانه یا نقدینگی بود. جالب اینجاست که در میان قربانیان برخی از افراد مشهور مانند ساشا منگل مدل نیز بودند که بیش از ۲۳۰ هزار دلار ضرر کرد.

بازیکنان برزیلی که نامشان فاش نشد نیز به این لیست پیوستند. این تحقیقات که “عملیات پویایس” نام داشت، مشخص کرد که کلاهبرداران در چند سال گذشته بیش از ۷۶۶ میلیون دلار دارایی دیجیتال را شستشو داده اند. پلیس این دارایی ها را در کنار شمش های طلا، خودروهای لوکس و ساعت های گرانقیمت که در چندین آدرس در سائوپائولو، ریودوژانیرو، سانتا کاتارینا و پارانا پخش شده بود، مصادره کرد. وکیل داسیلوا گفت که این حمله “اقدام معمول در روندهای تحقیقاتی با این ماهیت” است. وی همچنین اعلام کرد که موکلش آماده ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های خود با هدف اثبات منظم بودن مؤثر و قانونی بودن فعالیت های تجاری است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx