گزارش CBDC بانک تسویه حساب ‌های بین ‌المللی منتشر شد

گزارش CBDC بانک تسویه حساب ‌های بین ‌المللی منتشر شد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1022 نفر

گزارش CBDC بانک تسویه حساب ‌های بین ‌المللی منتشر شد

بانک تسویه حساب ‌های بین ‌المللی (BIS) اخیرا مقاله ‌ای درباره ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC ها و نحوه استفاده از آنها به منظور دستیابی به اهداف شمول مالی منتشر کرد.

این مقاله برگرفته از مصاحبه‌ هایی است که در نیمه دوم سال گذشته با ۹ بانک مرکزی انجام شده است که در حال حاضر در حال بررسی CBDC‌های خرد هستند. این مقاله اهداف مشترکی در طیفی از سطوح توسعه اقتصادی و چالش‌ های فراگیر را مورد بررسی قرار داد.

دو رویکرد متفاوت

این مقاله دو رویکرد متمایز در توسعه CBDC ها را شناسایی کرده است. برخی از بانک های مرکزی ارز دیجیتال را به عنوان یک کاتالیزور برای نوآوری و توسعه قلمداد می کنند. در حالی که برخی دیگر بر این باور هستند که CBDCها مکملی برای ابتکارات موجود هستند. در عین حال، همه بانک‌ های مرکزی بر لزوم آموزش و پذیرش ذینفعان، هم در بین مصرف ‌کنندگان و هم در بین ارائه ‌دهندگان خدمات تاکید کرده اند.

حفظ حریم خصوصی داده ها و مسائل مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم به عنوان چالش های اصلی در نظر گرفته شده اند. خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر مانند کودکان، سالمندان و کاربران دارای معلولیت  نیز در اولویت بوده است.

برخی از چالش‌ ها، مانند انزوای جغرافیایی و سطوح دیجیتالی ‌سازی، از نظر درجه در بین بانک ‌ها متفاوت بوده است. اما چندین ویژگی طراحی CBDC به عنوان کلیدی برای شمول مالی در سراسر این طیف برجسته شدند. ارتقای یک سیستم پرداخت دو لایه با مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی، قابلیت همکاری در سراسر عملکردها و مرزهای متعدد، و مقررات کافی عناصری بودند که در این زمینه ذکر شدند.

بانک های مرکزی مورد بحث در این مقاله بانک های باهاما، کانادا، چین، کارائیب شرقی، غنا، مالزی، فیلیپین، اوکراین و اروگوئه بودند. بانک جهانی نیز در این تحقیق مشارکت داشته است.

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx