چت جی پی تی (ChatGPT) بینگ موقتاً غیرفعال شد!

هوش مصنوعی چت جی پی تی
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1610 نفر

شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی (OpenAI)، تصمیم دارد ویژگی بینگ در چت جی پی تی (ChatGPT’s Bing) را متوقف کند. چراکه این ارائه‌دهنده خدمات هوش مصنوعی اخیراً متوجه باگ بزرگی در افزونه خود شد. این باگ نشان می‌دهد ویژگی جستجوی مبتنی بر بینگ (Bing) در چت جی پی تی، به طور ناخودآگاه برخی از محتواهای pay wall، را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از آگاهی یافتن درباره این حفره امنیتی، این افزونه توسط شرکت OpenAI، متوقف شد و در حال حاضر قابل‌استفاده نیست.

*پی‌وال (pay wal): پی‌وال به محتواهایی اطلاق دارد که در فضای اینترنت منتشر می‌شوند و مشاهده این محتواها مستلزم پرداخت هزینه است.

توقف هوش مصنوعی چت جی پی تی

همانطور که ذکر شد OpenAI، استفاده از چت جی پی تی را مسدود کرده است .شایان‌ذکر است Browse چت جی پی تی، در نسخه بتا فعال است و برای کاربران اکانت پلاس (ChatGPT Plus)، در دسترس می‌باشد. درست است که شرکت اوپن ای ال در حال رفع این مشکل در نسخه آزمایشی آن می‌باشد. اما در همین حین برخی از کاربران ردیت (Reddit)، شروع به واکنش نشان‌دادن نسبت به این قضیه کردند. در اواخر ماه ژوئن، یکی از کاربران ساب ردیت به نام (r/ChatGPT)، تصویری را منتشر کرد که نشان می‌داد لینک مقاله پولی (The Atlantic) را به ChatGPT، داد و محتوای آن را درخواست کرده بود. این چت‌بات بدون توجه به حق پرداخت مقاله، آن را به طور کامل برای این کاربر به نمایش گذاشت و اسکرین‌شات این اتفاق در وبگاه ردیت منتشر شد.

این پست حدود ۶۲۰۰ لایک خورد و ۲۸۴ کامنت نیز دریافت کرد. کاربران بسیاری در مورد این اتفاق نظرات مختلف خود را ارائه دادند که چگونه چت جی پی تی از رمزهای ورودی پرداخت محتوا عبور کرده است. به‌هرحال، نظرات زیادی در پیرامون این اتفاق وجود داشت. اما یکی از کاربران ردیت نظر جالبی را منتشر کرد که می‌گفت؛ «تا زمانی که این باگ ادامه دارد از آن لذت ببرید.»

باگ امنیتی چت جی پی تی

اسکرین شات یک کاربر ردیت درباره دور زدن حق پرداخت محتواها با چت جی پی تی.

واکنش OpenAI درباره باگ چت جی پی تی

روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه، شرکت هوش مصنوعی (OpenAI)، در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که در حال حاضر افزونه بینگ در ChatGPT، مسدود شده است و برای کاربران قابل‌استفاده نیست. این شرکت درباره اقدام اخیر خود این‌گونه توضیح داد که تصمیم دارد حق‌وحقوق مالکان محتوا را پرداخت کرده و این مشکل را بر طرف کند. در ادامه توییت رسمی این شرکت را مشاهده خواهید کرد:

«اخیراً متوجه شدیم برخی از افزونه‌های ChatGPT، گاه محتواها را به سبکی که ما برنامه‌ریزی نکردیم در اختیار عموم مردم می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، اگر کاربر هر URL صفحه‌ای که شامل محتوا است را در چت جی پی‌تی جستجو کند، چه شامل هزینه شود و چه نشود ممکن است به‌اشتباه این درخواست را انجام دهد. ما در حال حاضر افزونه ChatGPT، را غیرفعال کردیم تا بر روی این مشکل کار کنیم. همچنین تصمیم داریم حق‌وحقوق مالکان محتوا را پرداخت کنیم.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx