استیبل کوین هنگ‌کنگ به رقابت با تتر و USDC می‌شتابد!

استیبل کوین هنگ کنگ
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 548 نفر

اخیراً سیاست انتشار استیبل کوین هنگ کنگ، موردبحث جوامع کریپتو قرار گرفت که این دولت را به منتشرکردن یک ارز پایدار تشویق می‌کند. درواقع هنگ‌کنگ برای ساخت استیبل کوین خود بسیار مصر است. این ارز پایدار با نام (HKDG) معرفی می‌شود. این استیبل کوین، متصل به دلار هنگ‌کنگ بوده و بخشی از هدف آن رقابت با استیبل کوین‌های محبوبی همچون تتر (USDT) و USDC می‌باشد. از سوی دیگر هنگ‌کنگ تصمیم دارد ارز دیجیتال پایدار HKDG را در راستای تسهیل خدمات فین‌تک، ارائه تراکنش‌های سریع‌تر، کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از سیستم مالی این کشور وارد بازار کریپتو کند. پشتوانه این ارز دیجیتال جدید، ذخایر ارزی خارجی دولت خواهد بود و قرار است در بهبود سیستم مالی این کشور انقلابی نو ایجاد کند.

انتشار ارز دیجیتال HKDG در کشور هنگ‌کنگ

دولت هنگ‌کنگ تصمیم دارد با ساخت استیبل کوینی به نام HKDG، به عرصه کریپتوکارنسی ورود کند و به نظر می‌رسد کاملاً برای این اقدام هیجان دارد. چراکه این کشور اعلام کرده است هدف اصلی این ارز پایدار، رقابت با دو استیبل کوین مشهور تتر (USDT) و USDC است. البته که ارز دیجیتال HKDG، اهداف دیگری نیز دارد. این ارز دیجیتال، مبتنی بر ذخایر خارجی هنگ‌کنگ خواهد بود و در راستای بهبود خدمات مالی این کشور منتشر می‌شود. این طرح توسط چندین فرد برجسته از کشور هنگ‌کنگ مطرح شد که اسامی این افراد به شرح زیر می‌باشد:

  • وانگ یانگ (Wang Yang): معاون دانشگاه علم و فناوری هنگ‌کنگ و مشاور ارشد علمی انجمن وب ۳
  • سرمایه‌گذار Cai Wensheng
  • Lei Zhibin بنیان‌گذار BlockCity

البته افراد دیگری نیز در هنگ‌کنگ وجود دارند که از پیشنهاد انتشار استیبل کوین HKDG، حمایت می‌کنند. اما بااین‌حال وو بلاک‌چین (Wu Blockchain)، اولین خبرگزاری بود که این مطلب را اطلاع‌رسانی کرد. پیشنهاد انتشار استیبل کوین هنگ‌کنگ، بر اهمیت اسکناس‌های پایدار تاثیر بسزایی دارد. همچنین این طرح به‌عنوان ایجاد رابطی میان اقتصاد سنتی و اقتصاد دیجیتال تأکید دارد که این دو سیستم را به یکدیگر متصل می‌کند.

کارشناسان معتقدند، برنامه فعلی دولت که به شرکت‌های خصوصی اجازه صدور اسکناس پایدار می‌دهد، کافی نیست و ممکن است باعث محدودشدن سهم بازار شود. چراکه کارشناسان عقیده دارند این رویکرد با اسکناس پایدار XSGD سنگاپور، صادر شده توسط شرکت Xfers و سرمایه بازار ۶.۶ میلیون دلار، در مقایسه با بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار برای ترکیب USDT و USDC، تضاد دارد. این کارشناسان توصیه می‌کنند که دولت هنگ‌کنگ باید برنامه جدیدی را با رویکردی بلندمدت، برای صدور اسکناس‌های پایدار ارائه دهد که به شرکت‌ها اجازه کنترل بازار را ندهد.

استیبل کوین هنگ کنگ

استیبل کوین هنگ کنگ در حال انتشار است.

آینده استیبل کوین HKDG

ممکن است سیاست جدید هنگ‌کنگ در راستای انتشار استیبل کوین HKDG، چالش‌های قانونی و نظارتی، خطرات فنی و نوسانات نرخ ارز در کوتاه‌مدت را به همراه داشته باشد. اما دولت هنگ کنگ بر این اصل تأکید دارد که چالش‌های صدور ارز دیجیتال HKDG، کمتر از خطرات اسکناس‌های پایدار صادر شده توسط شرکت‌های خصوصی است. کارشناسانی که درباره آینده این استیل کوین مقالاتی را منتشر کردند، عقیده دارند استیبل کوین HKDG، از نظارت دولتی و شفافیتی که توسط فناوری بلاک‌چین فراهم می‌شود، بهره می‌برد. 

علاوه بر این، کارشناسان به این نکته اشاره کردند که انتشار رمزارز هنگ‌کنگ به این کشور کمک می تا یک گام بزرگ در جهت کاهش وابستگی به دلار آمریکا در اکوسیستم ارزهای دیجیتال بردارد. همچنین ارز دیجیتال HKDG، می‌تواند الگویی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری دولتی فراهم کند، دارایی‌های سنتی را تسهیل کند، نوآوری و رقابت‌پذیری مالی را ترویج کند و شفافیت دارایی‌های مالی را افزایش دهد. در پی همین موضوع، هنگ‌کنگ به‌تازگی اعلام کرد که قصد دارد در صنعت کریپتو پیشرو باشد. از همین روی این دولت یک گروه تجاری وب ۳ را برای کمک به ساختن یک اکوسیستم روبه‌رشد، در منطقه تشکیل داده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx