یوان دیجیتال در استان‌های پرجمعیت چین آزمایش می‌شود

یوان دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 490 نفر

به گفته یک مقام بانک مرکزی، کل استان های گوانگدونگ، جیانگ سو، هبی و سیچوان تا پایان سال ۲۰۲۲ به صورت آزمایشی از یوان دیجیتال (e-CNY) استفاده خواهند کرد. به گفته یک مقام ارشد بانک مرکزی، چین تا پایان سال دامنه آزمایش‌های یوآن دیجیتال را به کل برخی از استان‌های پرجمعیت و توسعه‌یافته خود گسترش خواهد داد.

به نقل از فن ییفی، معاون رئیس بانک خلق چین، کل استان های گوانگدونگ، جیانگ سو، هبی و سیچوان تا پایان سال ۲۰۲۲ به صورت آزمایشی یوان دیجیتالی را که با نام e-CNY نیز شناخته می شود، اجرا خواهند کرد.  برخی از شهرهای بزرگ در این استان ها قبلاً آزمایش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را آغاز کرده اند که شکل دیجیتالی ارز فیات یک کشور است. اگر توسعه طبق اعلام صورت گیرد، کل منطقه آزمایشی در سرزمین اصلی چین شامل پنج استان به اضافه ۱۶ شهر دیگر خارج از این مناطق می شود. طبق محاسبات فورکست، این منطقه جمعیتی بیش از ۵۷۲ میلیون نفر را پوشش خواهد داد.

e-CNY چین از سال ۲۰۱۴ مورد آزمایش قرار گرفته است و به عنوان پیشرفته ترین در میان سایر اقتصادهای پیشرو که این مفهوم را آزمایش می کنند، در نظر گرفته می شود. هنوز ۱۳ استان و منطقه در کشور وجود دارد که آزمایش یوآن دیجیتال را آغاز نکرده اند، از جمله سین کیانگ، تبت و مغولستان داخلی. بیشتر این استان ها در بخش های داخلی چین هستند و اقتصاد کمتر توسعه یافته ای دارند.

مقامات چینی جاه طلبی های زیادی برای یوان دیجیتال دارند، اما در حال حاضر، مصرف کنندگان در مقایسه با روش های پرداخت موجود، تمایل کمتری به استفاده از آن دارند. به گزارش بانک مرکزی؛ حجم تراکنش‌های یوان دیجیتال در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۲ تنها به ۸۳ میلیارد یوان (۱۱.۸ میلیارد دلار آمریکا) رسید، در حالی که در سه ماهه اول سال ۳۱.۵۸ تریلیون یوان (۱.۹۳ تریلیون دلار) برای پرداخت‌های انجام شده از طریق دستگاه‌های تلفن همراه بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx