ارز دیجیتال چین تهدیدی برای امنیت ملی

ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 518 نفر

در میان وخامت روابط کشورها با چین، یک سناتور استرالیایی در تلاش است تا به نگرانی های احتمالی امنیت ملی که ممکن است از پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی پکن ناشی شود، رسیدگی کند. سناتور استرالیایی اندرو براگ قصد دارد قانونی برای نظارت بر بانک های چینی فعال در این کشور و استفاده آینده آنها از ارز دیجیتال بانک مرکزی پکن (CBDC) معروف به e-CNY ارائه کند و گفت که پذیرش این ارز می تواند تهدیدی برای امنیت ملی باشد.

براگ – یکی از حامیان برجسته ارزهای دیجیتال استرالیا – در صحبت با رادیو ABC در روز دوشنبه گفت که قصد دارد لایحه دارایی های دیجیتال (مقررات بازار) را در جلسه بعدی پارلمان در پایان این ماه معرفی کند. براگ گفت:

این ارز [e-CNY]، اگر در اقیانوس آرام، یا حتی در استرالیا رایج شود، به دولت چین قدرت عظیمی می‌دهد. قدرت اقتصادی و استراتژیک که امروز ندارد. بنابراین، من فکر می کنم که باید برای آن آماده باشیم. ما باید درباره این ارز دیجیتال بیشتر بدانیم، بنابراین این لایحه الزامات گزارش دهی را در این زمینه تعیین می کند.

در حالی که چین همچنان بزرگترین شریک تجاری استرالیا است، روابط بین دو کشور بدتر شده است، به ویژه از زمانی که کانبرا خواستار تحقیقات مستقل در مورد منشأ کووید-۱۹ شد و پکن با مجموعه ای از ممنوعیت ها و تحریم ها بر صادرات استرالیا پاسخ داد. اسکات موریسون، نخست وزیر اسبق چین گفت چین تهدیدی برای صلح در منطقه است.

همانطور که از نام آن پیداست، CBDC یک ارز دیجیتال است که توسط یک بانک مرکزی صادر می شود. e-CNY چین از سال ۲۰۱۴ مورد آزمایش قرار گرفته است. بانک مرکزی استرالیا ماه گذشته اعلام کرد که در حال راه اندازی یک پروژه تحقیقاتی برای بررسی موارد استفاده احتمالی از فناوری CBDC در این کشور است. براگ همچنین به دنبال پرداختن به موضوع استیبل کوین ها است و صدور آن را بدون مجوز جرم محسوب می کند. استرالیا در حال حاضر چند توکن از این قبیل، از جمله توکن دلار استرالیا یا AUDT، و همچنین یک توکن دیگر که توسط گروه بانکی استرالیا و نیوزلند با مسئولیت محدود اداره می‌شود را داراست.

براگ پس از سقوط چند میلیارد دلاری پروژه استیبل کوین ترا در اوایل سال جاری، که کاهش قیمت را در اکثر ارزهای دیجیتال عمیق تر کرد و برخی از شرکت های این صنعت را به ورشکستگی کشاند، گفت که استیبل کوین ها تحت نظارت بین المللی افزایش یافته اند. سال گذشته، براگ ریاست کمیته ای در سنا را بر عهده داشت که یکی از جزئی ترین گزارش های کشور در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را منتشر کرد که شامل ۱۲ توصیه برای دولت استرالیا برای رعایت بهترین رویکرد مقررات ارزهای دیجیتال بود.

با این حال، حزب محافظه کار لیبرال براگ در انتخابات فدرال در ماه می شکست خورد و دولت جدید حزب کارگر تاکنون تنها تعدادی از این توصیه ها را پذیرفته است. یکی از آنها به عنوان “نقشه توکن” شناخته می شود تا به درک بهتر مورد استفاده هر ارز دیجیتال و نحوه تنظیم آنها بپردازد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx