کوین بیس درحال مبارزه با SEC

کوین بیس درحال مبارزه با SEC
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 441 نفر

در ۸ سپتامبر، کوین بیس اعلام کرد که در حال حمایت مالی از یک دادخواست علیه وزارت خزانه داری ایالات متحده است. صرافی ارزهای دیجیتال در حال تامین مالی پرونده قضایی شش نفر است که تحریم‌های تورنادو کش را به چالش می‌کشد. و در ۹ سپتامبر، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اعلام کرد که سخت با کنگره برای ایجاد قانونی برای افزایش مقررات ارزهای دیجیتال کار می کند. اما این دو داستان متقابل نیستند. توالی وقایع ثابت می‌کند که دولت‌ها در مورد تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) به جای فعال بودن، صرفاً واکنش‌پذیر هستند.

تورنادو کش در ماه آگوست توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) تحریم شد. OFAC ادعا کرد که میکسر قرارداد هوشمند از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۱۹ به شست و شوی بیش از ۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال کمک کرده است، از جمله بیش از ۴۵۵ میلیون دلار که توسط گروه لازاروس هکرهای مرتبط با کره شمالی به سرقت رفته است. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، در بیانیه‌ای گفت که خزانه‌داری خیلی زیاده‌روی کرده و «گامی بی‌سابقه در تحریم کل یک فناوری به جای افراد خاص برداشته است». کوین بیس علاوه بر ادعای اینکه تحریم ها از اختیارات وزارتخانه فراتر رفته است، اقدامات زیر را نیز محکوم کرد:

  • حذف حریم خصوصی و امنیت برای کاربران کریپتو
  • آسیب رساندن به افراد بی گناه
  • خفه کردن نوآوری

روز بعد، جنسلر فشار خود را برای مقررات سخت‌تر بازار دیفای دوچندان کرد و ادعا کرد که شرکت‌های رمزنگاری بدون آن پیشرفت نخواهند کرد. هیچ چیز در مورد بازارهای کریپتو با قوانین اوراق بهادار ناسازگار نیست. حمایت از سرمایه گذار صرف نظر از فناوری های زیربنایی به همان اندازه مرتبط است. نه تنها انتخاب او از کلماتی مانند “بدون توجه به فناوری های اساسی” نشان دهنده عدم درک او از فناوری رمزنگاری و بلاک چین است، بلکه سخنرانی او باعث اعتراض جامعه وب ۳ شد و بسیاری ادعا می کنند مقررات دولتی گرگی در لباس میش است. جیک چروینکسی، وکیل و رئیس سیاست‌گذاری در انجمن بلاک چین، در پاسخ توییت کرد:

کریپتو یک فناوری جدید و منحصربه‌فرد است؛ اینکه چگونه باید تنظیم شود، یک سؤال اصلی برای تصمیم‌گیری کنگره (نه رئیس SEC) است.

قوانین امنیتی به اندازه کافی نگران کننده است. اما تحریم‌های نقدی تورنادو معیار هشداردهنده‌ای را برای هر کسی که در دارایی‌های دیجیتالی دخیل است قرار می‌دهد. نه تنها فناوری بلاک چین و رمزنگاری دائماً در حال تغییر هستند – آنچه اکنون ایمن است ممکن است در آینده نزدیک ایمن نباشد و تقریباً مطمئناً سال آینده امن نخواهد بود – بلکه تعداد بی‌شماری از برنامه‌های کاربردی قانونی برای افراد مانند فناوری بلاک چین وجود دارد. دیفای همه جوره در مورد حفظ حریم خصوصی است. سرنخ در نام آن است – امور مالی غیرمتمرکز. میکس‌کننده‌هایی مانند تورنادو کش با مخلوط کردن سپرده‌ها و برداشت‌های کاربران در استخرهای نقدینگی، مخفی کردن آدرس‌های آنها و محافظت از هویت آنها، از حریم خصوصی کاربران خود محافظت می‌کنند. کاربران به دلایل قانونی می خواهند از حریم خصوصی تراکنش های خود محافظت کنند.

در این مورد، یکی از شاکیان از میکسر برای کمک مالی به اوکراین به صورت ناشناس استفاده کرد. دیگری یکی از اولین پذیرنده‌های رمزنگاری بود و اکنون طرفداران قابل توجهی در رسانه‌های اجتماعی دارد و نام عمومی ENS او به حساب توییترش متصل است. او از قرارداد هوشمند برای محافظت از امنیت خود در حین انجام معاملات استفاده کرد. اکنون دارایی های آنها در تورنادو کش محبوس شده است.

امور مالی یک فرد شامل برخی از حساس ترین اطلاعات شخصی آنها می شود. و شهروندان قانونمند حق دارند این را خصوصی نگه دارند. اما این همان حریم خصوصی است که با نوعی مقرراتی که اخیراً توسط جنسلر، SEC و سایر دولت‌ها در سراسر جهان پیشنهاد شده است، از بین می‌رود.

مقامات وزارت خزانه داری از آن زمان عقب نشینی کرده اند و در دستورالعمل تصریح کرده اند که در واقع، “تعامل با خود کد منبع باز، به گونه ای که شامل تراکنش ممنوع با تورنادو کش نباشد، ممنوع نیست.” این راهنما اضافه می کند که کپی کد پروتکل، انتشار کد و بازدید از وب سایت، همگی مجاز هستند. اگرچه به طور رسمی مرتبط نیست، اما زمان بندی و شباهت های بین این دو داستان گویا است. جنسلر مقررات را به کنترل ترافیک تشبیه کرد و گفت: «دیترویت بدون چراغ‌های راهنمایی و پلیس در حال حرکت نبود.» آرمسترانگ از تشبیه بزرگراه‌ها و دزدی استفاده کرد و گفت: «تحریم نرم‌افزار منبع باز مانند بستن دائمی یک بزرگراه است زیرا سارقان از آن برای فرار از صحنه جرم استفاده می‌کردند.» و او اشتباه نمی کند.

اکنون چه تعداد از توسعه دهندگان با استعداد از نوشتن کدهای تغییر دهنده بازی منصرف خواهند شد که نه تنها می توانند در صنایع نوآوری کنند، بلکه به مردم در سراسر جهان کمک می کنند؟ تعداد کمی از بازیگران بد نباید مانع پیشرفت فناوری با چنین پتانسیل عظیمی برای ایجاد انقلاب در بخش هایی فراتر از حتی مالی شوند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx