میکر دائو ، آیا بهبود مکانیسم حاکمیتی در پروتکل ممکن است؟

میکر دائو
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 485 نفر

چندی پیش، یکی از بنیانگذاران میکر دائو، The Endgame Plan را به اشتراک گذاشت، نقشه راهی که هدف آن بهبود مکانیسم های حاکمیتی پروتکل و استفاده از نوآوری دیفای است. اما اختلافات در اعضای جامعه میکر دائو توانایی پروتکل را برای تصمیم گیری های پیچیده مهار کرده است که منجر به بی علاقگی رای دهندگان و مسئولیت پذیری ضعیف می شود.

رون کریستنسن، یکی از بنیانگذاران، در دیسکورد حاکمیتی میکر دائو نوشت: «واقعیت این است که وضعیت موجود سازنده، غیرقابل دفاع است. “MKR به دلیل مخاطرات چند بعدی ترکیبی تقریباً بی ارزش است.” پس از تحریم‌های تورنادو کش و حرکت سرکل در لیست سیاه، اعضای جامعه میکر دائو – بزرگترین دارنده استیبل کوین USDC – به این فکر افتادند که آیا این سازمان مستقل غیرمتمرکز می‌تواند کاملاً از وابستگی خود به دارایی های متمرکز “قابل توقیف” دور شود؟ اما به گفته رون، دور شدن کامل از USDC جنبه‌های منفی خود را دارد – زیرا DAI شناور آزاد می‌تواند ثبات قیمت خود را به دلار آمریکا از دست بدهد – اقدامی که تنها تحت یک “تهدید اقتدارگرا” انجام می‌شود.

کریستنسن که بین ایدئولوژی های تکیه بر دارایی های متمرکز و کاملاً غیرمتمرکز بودن سرگردان شده بود، در دیسکورد گفت:

مسائل سیاسی و ساختاری در نیروی کار وجود دارد که هیچ کس پیش از این کشف نکرده بود که من اخیراً با آن مواجه شده بودم.

کریستنسن با وجود بیزاری از میکر دائو بر این عقیده است که پیشنهاد اند گیم می تواند برخی از تنش ها را حل کند. کریستنسن گفت: «اند گیم راه‌حلی است که این مسائل را درک می‌کند و با آن‌ها برخورد می‌کند و در انجام این کار مزایای پایداری را از تمرکززدایی و حکمرانی نمادین ارائه می‌کند که فقط یک آربیتراژ نظارتی نیست، امیدواریم دولت‌ها با آن همراه نشوند. تنها راه برای انجام این کار این است که آن را در عمل نشان دهیم.»

همه اعضای میکر دائو متقاعد نشده اند

یک عضو میکر دائو به کریستنسن پاسخ داد و گفت: «با توجه به وزن MKR شما، هیچ‌کس که یک فرد کلیدی باشد نمی‌پذیرد که با شما مخالف است. شما ناگزیر در محاصره چاپلوسان هستید.» به نظر می رسد تنها چیزی که جامعه میکر دائو در چند هفته گذشته توانسته است با آن موافقت کند، روی آوردن به دارایی های دنیای واقعی برای اطمینان از پایدار ماندن ارزش DAI است. مهمتر از همه، این پروتکل با Huntingdon Valley Bank، یک بانک محلی در فیلادلفیا، با ارائه ۱۰۰ میلیون DAI برای حمایت از رشد مشاغل و سرمایه گذاری های موجود، شریک شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx