انتقاد جامعه ارز دیجیتال از مدیر عامل FTX

ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 458 نفر

جامعه کریپتو، مدیر عامل FTX را به دلیل استانداردهای پیشنهادی متمرکز مورد انتقاد قرار داد

در ۲۰ اکتبر، میلیاردر رمزارز سم بنکمن فراید (SBF) نظرات خود را در مورد آنچه که احساس می کند برای موفقیت مقررات ارز دیجیتال لازم است، منتشر کرد. سند طولانی ارسال شده در وب سایت FTX Policy حاوی پیش نویس پیشنهادی مجموعه ای از استانداردهای صنعتی است.آنها می توانند برای “ایجاد وضوح و محافظت از مشتریان در حالی که منتظر رژیم های نظارتی کامل فدرال هستند” تصویب شوند. انتظار نمی رود مقررات ارزهای دیجیتال و استیبل کوین تا نیمه اول سال آینده اعمال شود.

جیم هیمز، عضو کنگره در اوایل این هفته به این موضوع اشاره کرد و گفت: “احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ اتفاق نخواهد افتاد.

دستورالعمل های ارز دیجیتال بررسی شده است

سم بنکمن فراید معتقد است که برای فعالیت های مالی غیرقانونی ارز دیجیتال باید “لیست های مسدود” وجود داشته باشد و نه “لیست های مجاز”. او گفت که فهرست‌های قابل اعتماد آدرس‌های غیرقانونی مورد نیاز است، اما تراکنش‌های همتا به همتا باید رایگان باشد، مشروط بر اینکه شامل نهادهای تحریم‌شده نباشد.

روشی برای کاهش تأثیر هک ها و نقض های امنیتی نیز مورد نیاز است، اما این روشی دشوار است. او همچنین گفت که باید روی “افشای عمومی و شفاف سازی دارایی ها” کار شود.

در مورد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، سم بنکمن فراید اعتراف کرد که این یک مشکل سخت است:

رک و پوست کنده بگویم، این یکی از پیچیده‌ترین زمینه‌ها برای درست کردن است. مهم‌ترین چیز این است که ما صورت مسئله نکنیم: این صنعت، تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران به طور مشترک و متفکرانه با هم کار کنند.

او افزود که پلتفرم‌های خرده‌فروشی و بازاریابی باید در حمایت از مشتری ایجاد شود. استیبل کوین ها همچنین به مقررات نظارتی و اطلاعات و ممیزی های عمومی به روز برای تأیید اینکه استیبل کوین های پشتوانه دلار در واقع توسط دلار پشتیبانی می شوند، نیاز دارند.

اکثر پیشنهادات به طور کلی موافق بودند، اما چند چیز وجود داشت که جامعه ارزهای دیجیتال از آنها استثناء کرد.

بازخورد جامعه ارز دیجیتال

اولین کسی که پاسخ داد، رایان شان آدامز، بنیانگذار Bankless بود که گفت: «سم. با احترام. این کاملاً بد است.»

اولین نقطه اختلاف این بود که دیفای باید با دفتر کنترل دارایی های خارجی مطابقت داشته باشد. OFAC یک آژانس دولتی در وزارت خزانه داری ایالات متحده است که تحریم های اقتصادی را بر اساس سیاست خارجی ایالات متحده مدیریت و اجرا می کند. RSA همچنین به شدت با این پیشنهاد که پیش‌فرض‌های دیفای باید به عنوان کارگزار یا فروشنده ثبت شوند، مخالفت کرد.

هر دو محل به طور کامل بخش «غیرمتمرکز» DeFi را حذف می‌کنند و به سادگی آن را به CeFi/TradFi تبدیل می‌کنند.

یکی دیگر از نقطه نظرهای متفاوت این بود که زنجیره های فریز شده ارز دیجیتال در صورت سوء استفاده یا اختلاف به یک امر عادی تبدیل می‌شود. همچنین در این سند ذکر شده است که “این امر ایالات متحده را از مسابقه کریپتو حذف می کند.

سام کاظمیان، بنیانگذار فراکس فاینانس، این سوال را مطرح کرد که چرا وقتی استیبل‌کوین‌های ثابت وثیقه‌شده زیادی مانند DAI، FRAX و GHO وجود دارد، فقط باید استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات در نظر گرفته شوند.

یکی دیگر از پاسخ دهندگان، پیشنهادات را به طور خلاصه با موارد زیر خلاصه کرد:

بنابراین راه حل شما برای سؤالات بسیار واقعی و چالش برانگیز در مورد چگونگی تنظیم صحیح فناوری که می تواند سیستم مالی را متحول کند این است که … آن را به سیستم موجود تبدیل کنید؟

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx