لیکوئید شدن ۳۵۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال با ریزش بیت کوین زیر ۲۰ هزار دلار

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 448 نفر

لیکوئید شدن ۳۵۰ میلیون دلار ارزهای دیجیتال با ریزش بیت کوین زیر ۲۰ هزار دلار

داده ها نشان می دهد ۳۵۰ میلیون دلار در ۲۴ ساعت گذشته در بازار معاملات آتی ارزهای دیجیتال لیکوئید شده است. این اتفاق همزمان با ریزش بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار رخ داده است. حدود ۳۴۸ میلیون دلار معاملات آتی ارزهای دیجیتال لیکوئید شد اگر کسی نمی‌داند لیکوئید شدن چیست، بهتر است که قبل از بررسی، ابتدا یک درک اساسی از نحوه عملکرد معاملات مارجین کسب کنید.

هر زمان که سرمایه گذاران قرارداد معاملات آتی کریپتو را در مبادلات مشتقه باز می کنند، ابتدا باید یک وثیقه اولیه ای به نام مارجین به صرافی ارائه دهند. در مقابل این مارجین، آنها ممکن است معاملات اهرم دار را انتخاب کنند، که مبلغ وام اغلب چند برابر وثیقه اولیه است.

مزیت استفاده از اهرم این است که اگر قیمت دارایی به سمتی حرکت کند که سرمایه گذار روی آن شرط بندی کرده است، سود به دست آمده به اندازه اهرم بیشتر خواهد بود. با این حال، این نیز درست است که اگر قیمت به سمت مخالف حرکت کند، در این صورت ضررهای وارد شده نیز این بار بسیار بیشتر خواهد بود. وقتی چنین ضررهایی روی هم جمع می‌شوند و معادل کل مارجین یا وثیقه موردنظر می شوند، صرافی بلافاصله پوزیشن معاملاتی مورد نظر را می بندد. این دقیقاً همان چیزی است که به آن لیکوئید شدن می گوییم.

مقدار دارایی های لیکوئید شده

مقدار دارایی های لیکوئید شده بازار آتی ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته در اینجا آمده است:

پوزیشن های لیکوئید شده

همانطور که در بالا می بینید، روز گذشته در بازار معاملات آتی ارزهای دیجیتال نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال لیکوئید شده است. تنها ۷۱ میلیون دلار از این دارایی های لیکویئد شده در دوازده ساعت گذشته رخ داده است، که نشان می‌دهد عمده آن‌ها در نیم روز گذشته اتفاق افتاده است.

۷۵  درصد از کل قراردادهای درگیر در این معاملات آتی مربوط به موقعیت های خرید (لانگ) است. روندی که به عنوان محرک اصلی این رویداد عمل کرد و باعث کاهش قیمت بیت کوین به زیر سطح ۲۰ هزار دلار است. نقدینگی های بزرگ مانند امروز در بازار ارزهای دیجیتال کم نیستند. نوسانات شدید اکثر ارزهای دیجیتال، همراه با این واقعیت که معاملات اهرم دار که گاها تا ضریب ۱۰۰ در اکثر صرافی ها وجود دارد، به این معنی است که معاملات اهرم دار می تواند یک امر مخاطره آمیز برای معامله گران ناآگاه باشد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود ۲۰۰۴۵ دلار شناور است که نسبت به هفته گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. همچنین در ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال ۵ درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx