چگونه سه روند اصلی کریپتو در سال ۲۰۲۴ می‌توانند به شما کمک کنند تا ثروتمند شوید

ارزهای دیجیتال در سال 2024
  • زمان مطالعه: ۶دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 507 نفر

پیشی گرفتن از روند های اصلی بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به شما در ساخت ثروت واقعا کمک شایانی کند. در وال استریت، ترند (روند) دوست شماست و این موضوع به خصوص در بازار ارز دیجیتال نیز صادق است، جایی که پیشی گرفتن از مگاترندها (روندهای بزرگ) می‌تواند کلید شناسایی فرصت های سرمایه گذاری جدید و باز کردن قفل ثروت باشد. با در نظر گرفتن این نکته، در اینجا به سه روند اصلی بازار کریپتو اشاره می‌کنیم که باید در سال ۲۰۲۴ روی رادارتان باشد.

۱. روند اصلی بازار ارز دیجیتال در ۲۰۲۴: بیت کوین بالاخره وارد جریان اصلی می‌شود

بیت کوین در سال 2024

به عقیده برخی، بیت کوین (BTC)  از قبل هم وارد جریان اصلی شده است، به خصوص با سرمایه گذاران جوان‌تر. طبق نظرسنجی Motley Fool از سال ۲۰۲۲، ۵۴٪ از سرمایه گذاران نسل زد (Gen Z) و ۶۰٪ از سرمایه گذاران نسل هزاره (millennial) از قبل ارزهای دیجیتال را در سبد سرمایه گذاری خود دارند. اما بیت کوین واقعاً با راه‌اندازی اولین ETF بیت کوین اسپات برای بازار ایالات متحده در سال ۲۰۲۴، آماده ورود به جریان اصلی است.

در مورد اینکه این محصول مالی جدید برای سرمایه گذاران به چه معناست، بحث های زیادی وجود دارد. برخی از حامیان بیت کوین آن را مهم‌ترین محصول راه‌اندازی‌شده در وال استریت در ۳۰ سال گذشته می‌دانند. برخی دیگر پیش بینی کرده‌اند که این محصول می‌تواند موجی عظیم از ۲۵ میلیارد دلار یا بیشتر را به سمت بازار کریپتو هدایت کند و قیمت بیت کوین را به شدت افزایش دهد.

در حالی که اعداد می‌توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند، یک چیز واضح است: ETF بیت کوین می‌تواند کریپتو را برای افرادی که هرگز به آن فکر نکرده‌اند قابل قبول کند. دیگر نیازی به معامله بیت کوین در صرافی های ارز دیجیتال نخواهد بود. نیازی به استفاده از کیف پول ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت. همچنین، کاربران دیگر مجبور نخواهند بود که نگران درگیر شدن در یک بازار نسبتا پیچیده و بدون مقررات باشند. در عوض، به راحتی مانند هر ETF دیگری می‌توان خرید بیت کوین را در قالب ETF انجام داد. تأثیر بلندمدت این موضوع برای بیت کوین می‌تواند واقعا حیاتی باشد.

۲. شروع چرخه بزرگ بعدی در بازار

رشد بیت کوین

دومین روند بزرگ هم از بیت کوین ناشی می‌شود. این مورد شامل رویدادی به نام هاوینگ بیت کوین است که اکنون برای آوریل ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. این رویداد تنها هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و به همین ترتیب، با اشتیاق زیادی توسط جامعه کریپتو دنبال می‌شود. در یک هاوینگ، پاداشی که به استخراج کنندگان بیت کوین پرداخت می‌شود نصف می‌شود و در نتیجه سرعت رشد عرضه بیت کوین کاهش می‌یابد.

رویداد هاوینگ در سه چرخه گذشته (۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۲۰) باعث رالی های گاوی بی‌سابقه‌ای در بازار کریپتو شد. طبق گفته شرکت مورگان استنلی (Morgan Stanley)، این چرخه می‌تواند از ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد. بر اساس گفته مورگان استنلی، سرمایه گذاران باید در ابتدای این چرخه وارد بازار ارز دیجیتال شده و سرمایه گذاری کنند. این شرکت آن را با کاشت نهال و تماشای رشد آن مقایسه می‌کند. اگر نهال را در زمان مناسب (یعنی در فصل رشد) نکارید، هرگز شکوفا نخواهد شد.

در حالی که بیت کوین گزینه واضحی از یک رمزارز است که از شروع این چرخه جدید سود خواهد برد، بسیاری از رمزارزهای دیگر نیز می‌توانند در این مسیر همراه بیت کوین شوند. به طور تاریخی، رشد قیمت بیت کوین کل بازار را بالا کشیده است و کاملاً ممکن است که بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در نهایت عملکردی بهتر از بیت کوین داشته باشند.

۳. روند ظهور ارزهای دیجیتال جدید در بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴

ارزهای دیجیتال جدید

در نهایت، روند مهم دیگر برای نظارت، ظهور ارزهای دیجیتال جدید است. این دارایی‌های دیجیتال با استفاده از همان فناوری بلاکچین ایجاد می‌شوند که برای ایجاد ارزهای دیجیتال سنتی استفاده می‌شود. با این حال، آن‌ها با ویژگی‌های جدیدی همراه هستند که آن‌ها را برای سرمایه‌گذاران مطلوب می‌کند. در گذشته، نمونه‌هایی از این موارد شامل توکن‌های غیر مثلی (NFT) و املاک و مستغلات مجازی در متاورس (metaverse) بوده است.

در سال ۲۰۲۳، بیت کوین اوردینالز (Bitcoin Ordinals) جدیدترین نوع دارایی دیجیتال بود که توجه سرمایه گذاران در ارز دیجیتال را به خود جلب کرد و فوربز آن را «چیز بزرگ بعدی در کریپتو» نامید. اوردینال نوع خاصی از NFT است که به طور خاص برای بلاکچین بیت کوین طراحی و ایجاد شده است. آن‌ها را می‌توان درست مانند NFTها معامله کرد و حتی صندوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها ایجاد شده است. آن‌ها آنقدر محبوب شده‌اند که حجم معاملات محبوب‌ترین اوردینال‌ها اکنون از حجم معاملات محبوب‌ترین NFTها پیشی گرفته است.

اما این فقط آغاز چیزی است که ممکن است. مگاترند بلندمدتی که من تماشا می‌کنم «توکن سازی دارایی» نامیده می‌شود و قرار است بسیار بزرگ باشد. توکن سازی دارایی به فرآیند تبدیل دارایی های دنیای واقعی (RWA) به دارایی های دیجیتال در بلاکچین اشاره دارد. این دارایی های دنیای واقعی می‌توانند از دارایی های سنتی (مانند سهام و اوراق قرضه) تا دارایی‌های کمتر سنتی (مانند مجموعه‌های هنری) متغیر باشند. پس از قرارگیری در بلاکچین، آن‌ها را می‌توان درست مانند هر ارز دیجیتال دیگری معامله کرد. برخی برآوردها می‌گویند این در نهایت می‌تواند یک فرصت بازار ۱۰ تریلیون دلاری باشد.

قیمت بیت کوین در سال 2024

جمع‌بندی: نگرش بلند مدت

البته این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید این روندها واقعاً چقدر پایدار هستند. در برخی موارد، چیزی که به نظر می‌رسد یک روند بلندمدت باشد، ممکن است فقط یک مد زودگذر باشد و بالعکس. سال ۲۰۰۹، بسیاری از افراد فکر می‌کردند ظهور بیت کوین و مفهوم «پول دیجیتال» فقط یک مد زودگذر است، اما آن‌ها مقاومت قابل توجهی از خود نشان دادند و نتیجه این مقاومت را با سودهای غیر قابل باوری دریافت کردند.

در سرمایه گذاری، مهم‌ترین نکته این است که روی روندهای بزرگ و بلند مدت تمرکز کنیم. روندهای بزرگ، روندهایی هستند که به‌تدریج و در طول زمان اتفاق می‌افتند و تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد و بازارهای مالی دارند. اگر یک سرمایه گذار بلند مدت هستید، باید روی روندهای بزرگی تمرکز کنید که مسیر کسب ثروت کلان هستند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx