چرا پلتفرم تورنادو کش غیرقانونی است؟

تورنادو کش
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 473 نفر

دلیل غیرقانونی بودن تورنادو کش

تصمیم وزارت خزانه داری برای تحریم دومین سرویس اختلاط ارزهای دیجیتال یعنی تورنادو کش، علاقه مندان به بلاکچین و علاقمندان حفظ حریم خصوصی را به بحث و گفتگو واداشت.

روز دوشنبه، تورنادو کش، یک سرویس اختلاط ارزهای دیجیتال که گفته می‌شود برای پولشویی وجوه دزدیده شده مرتبط با هک‌های بزرگ استفاده می‌شود، به همراه ۴۵ آدرس کیف پول اتریوم مرتبط به فهرست دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (SDN)  اضافه شد.

در گزارشی از شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis آمده است: تعریف تورنادو کش توسط OFAC  یک لحظه حیاتی در مبارزه با جرایم مبتنی بر ارزهای دیجیتال است.

بیشتر از هر زمان دیگری ارزهای دیجیتال به سرقت می‌روند و تقریباً در هر هکی که امسال مشاهده کرده‌ایم، تورنادو کش حداقل بخشی از وجوه دزدیده شده را پولشویی کرده است.

وزارت خزانه داری ادعا می کند که گروه هکری لازاروس با حمایت کره شمالی، که در ماه مارس بیش از ۶۲۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را از پروتکل رونین بریج به سرقت برده، تلاش کرده است منشا این وجوه را با Tornado Cash پنهان کند.

Chainalysis  در گزارش خود گفت:

 گروه هکری لازاروس یکی از بزرگترین عاملان این هک‌های مالی غیرمتمرکز است. بلافاصله پس از سرقت پل رونین، هکرها بسیاری از این وجوه را به تورنادو کش فرستادند تا ردشان گم شود.

این اولین سرویس اختلاط نیست که تحریم می شود

این اولین بار نیست که OFAC یک میکسر ارزهای دیجیتال را تحریم می کند. در ماه مه، مقامات آمریکایی Blender.io را هدف تحریم های خود قرار دادند. یک سرویس متمرکز که همچنین گفته می‌شود گروه هکری لازاروس از آن برای پنهان کردن وجوه دزدیده شده استفاده می‌کرده است. اما برخی از کارشناسان می گویند تورنادو کش متفاوت است.

مایکل موزیر، معاون سابق وزارت دادگستری گقت:

  Blender.io  در ماه مه امسال تحریم شد، اما این پلتفرم به کلی متفاوت است. Blender.io یک سرویس نگهداری متمرکز بود ولی  تورنادوکش فقط یک کد است.

به عنوان یک سرویس اختلاط مبتنی بر قرارداد هوشمند، تورنادو کش می‌تواند بدون بازیگران فردی به کار خود ادامه دهد.

بقیه نظرات

پیتر ون والکنبرگ، مدیر تحقیقات در کوین سنتر، در طول این کنفرانس اینترنتی گفت: من شخصاً فکر نمی‌کنم، اگرچه ما هنوز در حال کار بر روی استدلال‌ها هستیم. تا آنجا که من می دانم، Blender.io  در هیچ حوزه قضایی نیز گنجانده نشده است.

ون والکنبورگ گفت که برخی از افراد رده پایین با استفاده از تغییر کدها تورنادو کش را یک کد منبع باز است تقویت می کنند، از نظر دولت آمریکا این افراد نیز مجرم شناخته می شوند.

ون والکنبورگ افزود، هرچند که ممکن است قضیه مبهم شود، ولی تورنادو کش، به‌عنوان یک کد منبع باز، به خودی خود یک مالکیت مجرمانه نیست.

او گفت:

تقریباً مثل این است که ما متوجه شدیم که فیلیپس، فردی که پیچ گوشتی چهارسو را اختراع کرد، کار بسیار بسیار بدی انجام داد و ما حساب های بانکی او را تحریم کردیم، اما سپس گفتیم که دیگر هیچ کس اجازه استفاده از پیچ گوشتی چهارسو را ندارد.

ربکا رتیگ، مشاور کل Aave در توییتر گفت که تحریم‌های کلی عواقب جانبی دارند. رتیگ گفت که مسدود کردن هر کیف پولی که با وجوه تورنادو کش در ارتباط است; همچنان یک سناریوی فرضی است. اما می تواند تاثیر منفی قابل توجهی داشته باشد.

مسئولیت انطباق تورنادو کش

گزارش Chainalysis می‌گوید، تصمیم OFAC نشان می‌دهد که همه پروتکل‌ها، غیرمتمرکز یا متمرکز، مشمول تعهدات مشابهی هستند. مقامات می گویند که این وظیفه خود میکسر است که از فعالیت غیرقانونی جلوگیری کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​خزانه داری گفت:

 با وجود تضمین های عمومی، تورنادو کش نتوانسته است کنترل های موثری را اعمال کند تا از پولشویی هکرها و سازمان های غیرقانونی جلوگیری کند.”

گزارش Chainalysis خاطرنشان کرد که از زمان راه اندازی آن در آگوست ۲۰۱۹; تورنادو کش بیش از ۷.۶ میلیارد دلار اتریوم دریافت کرده است; که بخش قابل توجهی از آن از منابع غیرقانونی یا پرخطر بوده است. از این رقم، حدود ۱۸ درصد وجوه از سوی نهادهای تحریمی بوده است. اما طبق این گزارش، تقریباً تمام وجوه قبل از اضافه شدن این نهادها به فهرست تحریم ها دریافت شده است.

طبق گزارش Chainalysis، کمتر از ۱۱ درصد از وجوه دریافتی توسط سرویس اختلاط تورنادو کش از سایر پلتفرم ها و صرافی های کریپتویی به سرقت رفته است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx