رییس SEC تایلند : معاملات دیفای خطرات بالایی را به همراه دارد

هشدار در حوزه دیفای
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 479 نفر

کمیسیون امنیت و تبادل تایلند (SEC) به سرمایه گذاران داخل ایالت در مورد خطراتی که تراکنش های دیفای ایجاد می کند هشدار می دهد. SEC ادعا کرد که اکوسیستم DeFi، به‌ویژه شرکت‌های وام‌دهنده و بدهکار، ممکن است پارامترهای لازم را در مکانیسم‌های خود برای اطمینان از جلوگیری از کشش و وثیقه‌های بیش از حد اهرمی لحاظ نکنند.

در حالی که ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، به ناظران امنیت جهانی نیز هشدار داده است که نظارت کنند زیرا فضای رمزنگاری به انتخاب مورد علاقه مجرمان سایبری تبدیل شده است و امثال سقوط لونا علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال جهان را متحیر کرده است.

در راستای بیانیه‌های چهارشنبه SEC، مقامات معاملات دیفای را مخاطره آمیز خواندند و گفتند که این شرکت‌ها ممکن است مکانیسم‌هایی نداشته باشند که کارایی سیستم را با اعمال شرایط و ضوابط در قراردادهای هوشمند تضمین کند. مقامات اضافه کردند؛

بنابراین به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود قبل از پیوستن به برنامه‌های دیفای مطالعه کنند. زیرا خدمات دریافت سپرده و وام‌دهی توسط قانون‌گذاران مالی و بازار سرمایه در تایلند تنظیم نمی‌شود.

در امور مالی غیرمتمرکز ، تصمیمات مالی توسط مکانیسم اعمال شده بر روی رعایت شرایط و ضوابط خاص اتخاذ می شود. بنابراین، شامل هیچ پیشخوان شخص ثالثی برای نظارت بر سیستم نمی شود.

SEC افزود،

“با این حال، هر تراکنش دیفای دارای تعدادی خطر است، از جمله خطرات ناشی از محصولات و خدمات که می تواند پیچیده باشد.”

نمایندگان SEC با استناد به ریسک‌های موجود در پروژه‌های دیفای، اضافه کردند که ارزهای دیجیتال وام‌دهی ممکن است از وثیقه‌ها فراتر رود و ممکن است پول نقد و بازگشت سرمایه مورد انتظار (ROI) را دریافت نکنند.

 

SEC مکانیسم‌های قراردادهای هوشمند پروژه‌های دیفای را آسیب‌پذیرتر می‌بیند

طبق یافته های SEC، خطرات فنی و امنیتی در پروژه های دیفای آنها را آسیب پذیرتر می کند. برای مثال، مدیریت پروژه می‌تواند با کشیدن سیستم و بی‌ارزش کردن ارز بومی پروژه برای خریداران (Rugpull) با پول سرمایه‌گذاران فرار کند. اما انتظار بازدهی بالا، سرمایه گذاران را بدون نشان دادن ریسک جذب می کند.

بنابراین، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود قبل از پیوستن به برنامه، برنامه‌های دیفای را مطالعه کنند و باید در تراکنش‌ها با دقت عمل کنند، زیرا خدمات دریافت سپرده و وام توسط تنظیم‌کنندگان مالی و بازار سرمایه در تایلند تنظیم نمی‌شود.

قابل ذکر است که کمیسیون تایلند پس از توقف برداشت دو پلتفرم دیفای اخیراً به سرمایه گذاران هشدار داد. Zipmex، یک کارگزاری دارایی های دیجیتال، در ۲۱ جولای اعلام کرد که خروج از شرکت های تابعه این شرکت در تایلند و سنگاپور را متوقف می کند.

شرکت تحقیقاتی بلاک چین Chainalysis نیز گزارشی در مورد فعالیت های مجرمانه که صنعت کریپتو را هدف قرار می دهد منتشر کرد. این گزارش نشان داد که ۹۷ درصد از کل دارایی های دیجیتال سرقت شده تا ماه می ۲۰۲۲، که ۱.۷ میلیارد دلار بود، متعلق به اکوسیستم دیفای بود.

 

با در نظر گرفتن خطرات رو به رشد، SEC همچنین خاطرنشان کرد که در حال بررسی دستورالعمل های نظارتی برای ارزهای دیجیتال است. چارچوب نظارتی موجود از وام دادن به ارزهای دیجیتال و سپرده‌ها به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین، برای حمایت از سرمایه‌گذاران تا حد امکان، مسئولان با مقامات مربوطه همکاری می‌کنند تا مقررات کاملی را برای تضمین ایمنی کاربران اجرا کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx