مصاحبه دو کوآن، بنیان گذار ترا حاشیه ساز شد

ترا
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 530 نفر

دو کوآن بنیانگذار ترا لونا مصاحبه ای با یک روزنامه نگار ناشناس داشته است. اکانت توئیتری ملقب به Fatman هر دوی آنها را متهم به شیلینگ کرده است. شیلینگ به روشی اشاره دارد که در آن شخصی به طور فعال یک ارز دیجیتال را تبلیغ می کند تا ارزش آن را افزایش دهد و سرمایه گذاران جدید را به سمت آن جذب کند.

رسانه Coinage پس از فروپاشی ترا با دو کوآن مصاحبه کرده است. در تیزر این مصاحبه، دو کوآن می گوید:

ترا قرار بود یک استیبل کوین باشد، و ثابت نماند. بنابراین، باید کلاهبرداری باشد . کریپتو هنوز هم به نوعی مانند غرب وحشی است. فکر می‌کنم که من با توسعه ترا به نوعی، نفس خودم را توسعه دادم.

وقتی زک گازمن، یکی از بنیانگذاران رسانه Coinage، از دو کوآن پرسید که آیا از نظرات گذشته خود ناراحت است، کوآن پاسخ می دهد:

بله، اما استیبل کوین الگوریتمی من در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی بود. من شرط بندی بزرگی کردم و فکر می کنم باختم.

دفاع موسس ترا از خود

در مصاحبه از کوآن خواسته شد در برابر اتهامات کلاهبرداری از خود دفاع کند. با این حال، مشاهده این قطعه مصاحبه به آن راحتی که در ابتدا تصور می شد نیست. عجیب است که برای دیدن آن، باید یک NFT رایگان دانلود کنید، که برای دسترسی به مصاحبه کامل لازم است. تیزر این مصاحبه ادعا می کند که کوآن به این اتهامات می پردازد که او فقط “هلمز” است بدون موهای بلند و دامن. داستان از این قرار است که; الیزابت هولمز، مدیر عامل Theranos، می‌دانست که فناوری او کار نمی‌کند، اما به هر حال با فروش آن روبه‌رو شد. ترانوس با تبلیغات ماشینی که به ادعای شرکت می تواند انواع بیماری ها را از طریق یک قطره خون شناسایی کند، مشهور شد. البته که، این فناوری فقط یک آرزو بود.

پیامدهای فروپاشی اکوسیستم ترا گسترده بوده است و سرمایه گذاران ضررهای بزرگی را متحمل شدند. همچنین یکی از بنیانگذاران ترا لونا، دانیل شین، اخیراً توسط دادستان های کره ای مورد حمله قرار گرفت. این با وجود فاصله گرفتن وی از دو کوآن و پروژه ترا است.

Fatman وارد می شود

شخصیت در حال رشد توییتر “FatManTerra” ادعا می کند که در پروژه ترا لونا حضور داشته است. او در طول و پس از فروپاشی اکوسیستم ترا اسناد داخلی بسیاری را فاش کرده است. او درباره مصاحبه با دوکوآن گفت:

چرا به جای کسی که سالها برای شما تبلیغات میکند با شخص بی طرف تری مانند بلومبرگ یا فورچون مصاحبه نکردید؟ و می شود بگویید میلیارد ها دلاری که از سیستم خارج کردید کجاست؟

گازمن پاسخ داد:

FatManTerra محترم. من هم مثل شما کاربر ترا بودم. همچنین شما طوری رفتار می کنید که گویی من سعی نکردم برای این موضوع با شما تماس بگیرم. البته که من اخبار ترا را پوشش دادم. بخاطر اینکه می توانست بزرگترین موفقیت کریپتو یا بزرگترین شکست آن باشد.

فتمن این را رد کرد و گفت:

شما در مورد هیچ نوع مستند یا مصاحبه ای با من تماس نگرفتید. از من پرسیدی که آیا من در سنگاپور هستم و خواستی ملاقات کنیم. گفتم نه چون در انگلستان زندگی می کنم. همه اش همین بود. من فکر می‌کنم «تا حدی مبهم» است که در مورد آن دروغ بگویی…

فتمن همچنین گفت:

من نمی گویم شما فقط اخبار ترا را پوشش داده اید. می گویم شما برای مدت طولانی ترا لونا و دو کوآن را شیلینگ کردید. در مواقعی که لازم بود مانند یک کاوشگر رفتار کنید چشمان خود را بر روی نقاط ضعف آنها بستید . با احترام، فکر می کنم هر روزنامه نگاری موافق است که شما در اینجا بی طرف ترین نیستید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx