بلو اسکای، رسانه اجتماعی غیرمتمرکز جک دورسی، در اپ استور قرار گرفت

بلو اسکای
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1172 نفر

بلو اسکای (Bluesky)، یک برنامه رسانه اجتماعی که از طراحی غیرمتمرکز استفاده می‌کند و توسط جک دورسی پشتیبانی می‌شود، نسخه بتای خود را به صورت زنده در اپ استور اپل ارائه می‌کند. در حال حاضر فقط افراد دعوت شده امکان استفاده از آن را دارند.

تبلیغات غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی با ورود اپلیکیشن غیرمتمرکز بلو اسکا‌ی تحت حمایت جک دورسی به فروشگاه اپ اپل در حال افزایش است. در حال حاضر، در حالت “فقط با دعوت”، این برنامه به طور پیوسته کاربران بیشتری را به دست آورده است. این مرحله آزمایشی و بازخورد آن نشان می‌دهد که راه اندازی کامل ممکن است زودتر ظاهر شود.

بلو اسکای جایگزینی برای توییتر است که در سال ۲۰۲۲ سرفصل های زیادی را به خود اختصاص داد. جی گرابر، مدیر عامل بلو اسکا‌ی، با توئیت در مورد این ارائه نادرست در اکتبر ۲۰۲۲، به صراحت اعلام کرد که هیچ بلاک چینی در بلو اسکای دخیل نیست. بلکه Bluesky از یک “شبکه فدرال” استفاده می‌کند. با این حال، گرابر خاطرنشان می کند که بلو اسکای بر روی پروتکل AT ایجاد شده است که امکان ادغام آسان تر با ارزهای دیجیتال را فراهم می کند.

این پروتکل که ابتدا ADX نام داشت، در اکتبر ۲۰۲۲ تغییر نام داد. شبکه های فدرال اساساً وسیله ای هستند که از طریق آن سرورها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تیم بلو اسکای چهار ویژگی منحصر به فرد را به پروتکل AT نسبت داده است: قابلیت جابجایی حساب، انتخاب الگوریتمی و عملکرد متقابل.

این ویژگی ها به این معنی است که کاربران مالک حساب های خود هستند و به آنها امکان می‌دهد بدون از دست دادن هیچ داده یا جایگاه اجتماعی از یک ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر منتقل شوند. کاربران همچنین کنترل بیشتری بر تجربه و الگوریتم های خود و زمان بارگذاری بهبود یافته خواهند داشت.

بلو اسکای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و از آن زمان به‌روزرسانی‌هایی را در این برنامه ارائه کرده است. این یکی از بسیار برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است، با برنامه غیرمتمرکز رسانه های اجتماعی Mastodon نیز رشد چشمگیری داشته است. با این حال، بلو اسکای بیشتر بر روی خود پروتکل تمرکز می کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx