ویزای آزادی السالوادور: چالشی برای کشورهای دیگر در جذب سرمایه‌گذاران بیت‌کوین

السالوادور
  • زمان مطالعه: ۳دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 309 نفر

دفتر ملی بیت کوین السالوادور اعلام کرد که از زمان راه‌اندازی برنامه ویزای آزادی یک میلیون دلاری این کشور در روز ۷ دسامبر، صدها درخواست دریافت کرده است.

سخنگوی دفتر ملی بیت کوین السالوادور (ONBTC) اعلام کرده که تاکنون صدها درخواست دریافت شده است، هم به صورت آنلاین و هم صورت حضوری در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور.

او اعلام داشته است: «با توجه به سطح علاقه فعلی، انتظار داریم برنامه (تمام ویزاها) تا پایان سال به فروش برسد.»

ویزای آزادی چیست؟

بیت کوین

ویزای آزادی یک برنامه اخذ تابعیت (شهروندی) از طریق سرمایه گذاری است که به ۱۰۰۰ نفری که مایل به پرداخت ۱ میلیون دلار بیت کوین یا تتر به کشور السالوادور هستند، ویزای اقامتی و مسیری جهت اخذ تابعیت اعطا می‌کند.

انتقاد از قیمت بالای این ویزا

برخی از مفسران، قیمت ویزای آزادی السالوادور را غیررقابتی توصیف کرده‌اند. برای مثال، مدیر عامل Altana Digital Currency در توییتر نوشته است:

«السالوادور ویزا و شهروندی را به هر کسی که ۱ میلیون دلار (در USDt یا بیت کوین) در کشور سرمایه گذاری کند، ارائه می‌دهد. واقعاً در بازار جهانی غیررقابتی است (می‌توانید شهروندی اتحادیه اروپا را با قیمت کمتری بخرید)؛ بنابراین ناامید کننده است.»

دفاع از قیمت ویزای آزادی

دفتر ملی بیت کوین السالوادور این انتقادات را رد کرده و اعلام کرده که قیمت ۱ میلیون دلاری ویزای آزادی بسیار منصفانه است. یک سخنگوی این دفتر گفته است: «در واقع، این قیمت گذاری بسیار پایین است. در حالی که بسیاری از برنامه های شهروندی در جهان وجود دارد، فقط یک کشور بیت کوین وجود دارد.»

بیت کوین چیست

سیاست‌های طرفدار بیت کوین السالوادور

علی‌رغم قیمت بالای ویزای آزادی السالوادور در مقایسه با برنامه‌های مشابه، سیاست‌های متعدد طرفدار بیت کوین و مشوق‌های ایجاد شده توسط رئیس جمهور این کشور نجیب بقیله (نایب بوکله) در سال‌های اخیر می‌تواند برای بیت کوینر هایی که به دنبال تغییرات اساسی هستند، جذاب باشد.

در سپتامبر ۲۰۲۱، بوکله بیت کوین را به عنوان ارز قانونی کشور السالوادور به رسمیت شناخت. او همچنین تمام مالیات عایدی بر سرمایه را برای سرمایه گذاران بیت کوین حذف کرد. وی سپس تمامی انواع مالیات ها را برای شرکت‌های فناوری و شرکت‌های کریپتویی که تصمیم به عملیات در این کشور گرفته‌اند، لغو کرد.

شایان ذکر است که بوکله در ۱ دسامبر از ریاست جمهوری استعفا داد تا بر کمپین انتخابات مجدد خود پیش از انتخابات عمومی کشور در فوریه ۲۰۲۴ تمرکز کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx