تاریخ به روزرسانی شاپلا اتریوم مشخص شد

به روزرسانی شاپلا اتریوم
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 395 نفر

تاریخ به روزرسانی شاپلا اتریوم مشخص شد

توسعه دهندگان اتریوم در یک پست وبلاگی پس از ۱۵۷امین جلسه لایه اجرایی AllCoreDevs گفتند که قابلیت برداشت اتریوم استیک شده در ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. ارتقا شاپلا آخرین مرحله ای است که به اعتبارسنجی شبکه اثبات سهام اتریوم اجازه می دهد تا اتریوم را که قبلاً در یک قرارداد هوشمند در زنجیره بیکن اتریوم قفل شده بود، دوباره باز کنند.

این اعلام پس از آن صورت گرفت که توسعه دهندگان با موفقیت فورک های شاپلا را در شبکه های آزمایشی Goerli و Sepolia مستقر کردند. آخرین ارتقا، مرج، که زنجیره بیکن را با ماشین مجازی اتریوم (EVM) ادغام کرد، مکانیسم اجماع اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد.

ارتقاء شاپلا اتریوم ترکیبی از تغییرات در ماشین مجازی اتریوم شانگهای به نام شانگهای و لایه اجماع به نام Capella است. همچنین شامل تغییراتی در Engine API است که دو لایه را به هم پیوند می دهد.

شاپلا علاوه بر فعال کردن برداشت‌ها، پیشنهادهای بهبود اتریوم زیر را اجرا می‌کند: EIP-3651، EIP-3855، EIP-3860، EIP-4895، و EIP-6049. EIP ها استانداردهایی هستند که ویژگی های بالقوه یا فرآیندهای جدید را برای اتریوم تعیین می کنند.

مکانیسم جدید اجماع از اعتبار سنجی به جای ماینرها برای تایید بلوک های تراکنش و پخش آنها به شبکه اتریوم استفاده می کند.

در ابتدا، اعتبارسنجانی که می‌خواهند شبکه را ایمن کنند، می‌توانند ۳۲ اتریوم را در یک قرارداد هوشمند در بیکن چین استیک یا قفل کنند تا به صورت اتریوم استیک شده پاداش خود را دریافت کنند.

برخی از سرمایه‌گذارانی که مایل به حفظ نقدینگی اتریوم خود هستند، می‌توانند دارایی‌های خود را در یک پروتکل استیکینگ نقدینگی به اشتراک بگذارند. این پروتکل‌ها به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا از اعتبارسنجی‌هایی که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند، پاداش‌های به صورت اتریوم کسب کنند. علاوه بر این، آنها یک نسخه نقدینگی از اتریوم استیک شده خود را دریافت می‌کنند که می‌توانند با استفاده از پروتکل‌های مختلف دیفای بازپرداخت کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx