اتریوم پس از ادغام، مقصد کجاست؟

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

درست مانند بازار سهام، وضعیت بازار ارز دیجیتال در سال 2022 خیلی خوب نیست. بیشتر نمودارهایی که این روزها باز می کنید در سال قرمز رنگ هستند و بحران اقتصادی احتمالاً در حال حاضر تقریباً بر همه دارایی های سبد شما تأثیر می گذارد. اتریوم (ETH) دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ جهان است و با […]

ادغام اتریوم

درست مانند بازار سهام، وضعیت بازار ارز دیجیتال در سال 2022 خیلی خوب نیست. بیشتر نمودارهایی که این روزها باز می کنید در سال قرمز رنگ هستند و بحران اقتصادی احتمالاً در حال حاضر تقریباً بر همه دارایی های سبد شما تأثیر می گذارد. اتریوم (ETH) دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ جهان است و با نگاهی به نمودار YTD (سال تا به امروز) آن، به نظر نمی‌رسد که انتخاب سرمایه‌گذاری امیدوارکننده‌ای در سال جاری باشد و تا هم اکنون بیش از 60 درصد از ارزش خود را نیز از دست داده است.

در ماه سپتامبر، شبکه اتریوم یک ارتقاء مورد انتظار به نام “ادغام” را دریافت کرد. این شبکه از روش اجماع اثبات کار (PoW) به یک روش اثبات سهام (PoS) تغییر شکل داد. مهمتر از همه، این ادغام همچنین مصرف انرژی شبکه اتریوم را به شدت کاهش داد. نگرانی های زیست محیطی یکی از دلایل اصلی انتقاد از فضای رمزنگاری است و بسیاری از سرمایه گذاران مصرف بالای انرژی آن را مترادف با آلودگی محیط زیست می دانند.

با حل این مشکل، اتریوم به دنبال جذاب‌تر شدن برای سرمایه‌گذارانی است که مصرف انرژی آن را دلیل اصلی برای عدم سرمایه‌گذاری یا ترویج پذیرش گسترده‌تر می‌دانند.  اتریوم مطمئناً اولین رمزارز با فناوری PoS نیست، اما اکنون بزرگترین رمزارز برای پیاده‌سازی این فناوری است که می‌تواند به معنای چیزهای بزرگتر نیز باشد. استیکینگ یکی دیگر از پیشرفت های بسیار مهم برای شبکه است که به کاربران اجازه می دهد از دارایی های ETH خود درآمد غیرفعالی ایجاد کنند.

قبل از اینکه بیشتر پیش برویم، بیایید نگاهی به روند قیمت بیندازیم. ادغام در 15 سپتامبر 2022 انجام شد و از آن زمان تاکنون، قیمت اتریوم حدود 18 درصد کاهش یافته است. اما آیا این ادغام قرار نبود اتریوم را به ماه بفرستد؟ نباید فراموش کنیم که بازار ارزهای دیجیتال در چند هفته گذشته ضعیف بوده است و این امکان وجود دارد که این نوسانات ضعیف حداقل برای چند ماه آینده باقی بماند.

با این حال، به اندازه کافی مطمئن به نظر می رسد اگر بگوییم که این ادغام به احتمال زیاد در بلندمدت – شاید در حدود دو سال آینده – تأثیر مثبتی خواهد داشت و اتریوم هنوز هم قطعاً یک ارز دیجیتال با پتانسیل است. همانطور که گفته شد، همیشه به یاد داشته باشید که قبل از خرید یا فروش هر چیزی، تجزیه و تحلیل و تحقیقات خود را انجام دهید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx