سولانا دچار یک قطعی بزرگ دیگر شد

سولانا
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 458 نفر

بر اساس داده‌های سولانا، یک گره نادرست باعث شد که شبکه سولانا پردازش تراکنش‌ها را متوقف کند و در روز جمعه آفلاین شود، چهارمین قطعی بزرگ برای بلاک چین محبوب از ژانویه، زمانی که یک سلسله قطعی جزئی در اکثر آن ماه داشت.

این قطعی یک سال پس از یک قطعی تقریباً ۱۸ ساعته در سپتامبر گذشته رخ می دهد. در همین حال، زمستان کوبنده کریپتو باعث شده است که سولانا، کوین شماره ۹ از نظر ارزش بازار، ۸۱ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

در ساعت ۷:۰۱ بعد از ظهر جمعه شب به وقت شرق، سایت Solana Status، که توسط بنیاد سولانا اداره می‌شود، پست کرد که شبکه “عملکرد ضعیفی را تجربه می‌کند” و توسعه دهندگان این شبکه در حال کار بر روی تشخیص این مشکل هستند. مدت کوتاهی پس از آن، سولانا پست کرد که شبکه “در حال تجربه قطعی است و تراکنش ها را پردازش نمی کند.”

چه چیزی باعث قطعی شد؟

اعتبار سنج سولانا در پشت Stakewiz.com در مورد این حادثه توییت کرد: «به نظر می‌رسد یک گره پیکربندی نادرست باعث ایجاد یک پارتیشن غیرقابل بازیابی در شبکه شده است.

آنها بیشتر برای رمزگشایی از طریق DM توییتر ترجمه کردند: «یک اعتبار سنجی یک نمونه اعتبارسنجی تکراری را اجرا می کرد. به این معنی که وقتی نوبت آنها بود که یک بلوک را تولید کنند، از هر نمونه یکی را برای همان شکاف تولید کردند، بنابراین برخی از اعتبارسنجی ها یک بلوک را دیدند، سپس نتوانستند به توافق برسند که کدام یک درست است.

Stakewiz گفت که پایگاه کد سولانا باید مشکل را حل می کرد، اما به دلایلی نامعلوم، باعث ایجاد یک پارتیشن یا فورک غیرقابل بازیابی شد. آنها بر این باورند که پیکربندی نادرست یک تصادف بوده است، “احتمالاً راه اندازی شکست گره با شکست مواجه شده است.” توسعه دهندگان شبکه اصلی Solana را در آخرین شکاف تایید شده، ۱۵۳۱۳۹۲۲۰، مجددا راه اندازی کردند. در زمان انتشار، راه اندازی مجدد ۴۹٪ تکمیل شد و Solana به مدت ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه خاموش بود.

سولانا در مورد قطعی چه میگوید؟

آزمایشگاه سولانا بلافاصله به درخواست Decrypt برای اظهار نظر در مورد این قطع پاسخ ندادند.

در حالی که مدیران سولانا در گذشته با آمارهای متفاوتی در رسانه‌های رمزنگاری از تعداد کل قطع‌ها مخالفت کرده‌اند، بنیانگذار آناتولی یاکوونکو در اوایل این ماه به Real Vision گفت که قطع‌ها “طلسم ما” بوده است و اشاره کرد که بلاک چین بیت‌کوین گاهی اوقات در تاریخ آن ساعت ها بین دو بلوک بود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx