خدمات مالی احیا کننده (ReFi) چیست؟

refi
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 520 نفر

در ۳۰ سپتامبر، NFT Steez، یک هفته نامه توییتر اسپیس که توسط اکسپوزیتو آلیسا و ری سالموند میزبانی می شود، با مشیعت متمینه (Mashiat Mutmainnah) ملاقات کرد تا در مورد اینکه چگونه خدمات مالی احیاکننده (ReFi) می تواند دسترسی و جامعیت بیشتری را برای فناوری بلاک چین فراهم کند، گفتگو کند.

متمینه به عنوان یک “جنبش ماموریت محور” توضیح می دهد که ریفای به کاربران امکان می دهد تا رابطه خود با سیستم مالی فعلی و امور مالی و ثروت را دوباره تعریف کنند. در حال حاضر، در بسیاری از کشورها، میلیون ها نفر از دسترسی عادلانه و اولیه به خدمات مالی که به آنها اجازه می دهد نیازهای روزانه خود را برآورده کنند، محروم اند. اگر مدل های جدیدتری وجود داشته باشد که بتواند به طور پایدار این مشکل را کاهش دهد، چه؟ به گفته متمینه ، ReFi می تواند معنای پول و نحوه استفاده از آن را دوباره تعریف کند.

تاثیر ReFi چیست؟

متمینه تاکید کرد که ریفای آگاهی از نحوه عملکرد سیستم های مالی فعلی را به شیوه ای “استخراجی” و “استثماری” به ارمغان می آورد. این سیستم‌های «استخراجی» دیگر برای مردم کار نمی‌کنند، زیرا یک اصل ReFi دسترسی و توزیع عادلانه است. متمینه توضیح داد که اغلب ReFi مترادف آب و هوا است، و در حالی که این یک ستون است، ReFi “مورد استفاده ملموس و قابل دسترس” را فعال کرده است. کاربران می‌توانند مدل‌ها و سیستم‌هایی را که می‌توانند شکوفایی کلی خود و اکوسیستم را افزایش دهند، «پلاگین» کرده و در آن شرکت کنند. بنابراین، ریفای را می توان راهی برای مثلث بندی عناصر پایداری از طریق “ثبات” آب و هوا و “تنوع زیستی” در نظر گرفت، در حالی که دسترسی عادلانه را در جوامع جهانی نیز حفظ کرد. این پتانسیل ایجاد مدل ها و سیستم های مالی جدید را دارد که می تواند رفاه را افزایش دهد.

همانطور که ممتینه می گوید:

ReFi به مردم کمک می کند تا نحوه ارتباط خود با پول را تغییر دهند.

آیا می توان از وب۳ و NFT برای منافع عمومی استفاده کرد؟

وقتی از او پرسیده شد که آیا NFT ها می توانند برای منافع اجتماعی و عمومی استفاده شوند، متمینه به یک برنامه آزمایشی اشاره کرد که شامل “برنامه پاداش NFT وفاداری” بود. شبیه به آخرین برنامه وفاداری NFT استارباکس، متمینه توضیح داد که چگونه یک طرح مشابه می تواند مزایای مثبت و پایداری را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، خرید یک NFT را تصور کنید که می تواند به دارنده آن یک قهوه رایگان به مدت ۱۰ روز بدهد. در این مدل‌ها، NFTها می‌توانند مزایای اقتصادی بیشتری نسبت به خرید کالا داشته باشند و در عین حال آگاهی بیشتری را برای کالا یا خدمات به ارمغان بیاورند.

برخلاف هیاهو و گمانه‌زنی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ درباره NFT‌ها منتشر شد، سازندگان و پلتفرم‌های بیشتری در حال گسترش و بررسی موارد استفاده عملی از طرح‌های همتا به همتا و همتا به کسب و کار هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که پذیرش به راحتی انجام می شود. به گفته متمینه ، فراتر از NFT ها، «قطعات زیرساختی» زیادی برای کاوش وجود دارد، از جمله ساخت محصولات پویاتر که این امکان را فراهم می کند. متمینه توضیح داد که این رقصی است بین “بی اصطکاک کردن یک محصول” برای پذیرش یکپارچه و توانمندسازی کاربر برای تبدیل شدن به یک کاربر “پیشرفته” که “مالکیت کامل دارایی های آنها” را به دست می گیرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx