کاهش قیمت اتریوم بعد از ادغام

کاهش قیمت اتریوم
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 431 نفر

دلیل کاهش قیمت اتریوم بعد از ادغام

ادغام اتریوم در ماه سپتامبر انجام شد و آن را از مدل اثبات کار (POW) به الگوریتم اجماع اثبات سهام پایدار (PoS) تغییر داد. بسیاری از فعالان ارز دیجیتال انتظار داشتند که قیمت اتریوم پاسخ مثبتی به این به روزرسانی بدهد زیرا انتشار روزانه آن با توقف عملیات استخراج ۹۰ درصد کاهش یافت. با این حال، افزایش قیمت مورد انتظار هرگز رخ نداد. در واقع، از زمان ارتقا شاهد کاهش قیمت اتریوم با بیش از ۷ درصد بوده ایم. پس چرا ادغام اتریوم  قیمت این ارز را بالا نبرد؟

سیاست پولی پس از ادغام  اتریوم

سیاست پولی اتریوم صرفاً کاهش عرضه توکن به ۱۶۰۰ اتریوم در روز بود. مدل  اثبات کار، معادل ۱۳۰۰۰ اتریوم روزانه به عنوان پاداش استخراج منتشر می کرد. با این حال، این پس از ادغام به طور کامل حذف شده است، زیرا عملیات استخراج دیگر در مدل اثبات سهام معتبر نیست. بنابراین، تنها منبع ۱۶۰۰ اتریوم برای پاداش‌ها باقی می‌ماند و عرضه روزانه آن را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. اگر میانگین قیمت گس در شبکه اتریوم حداقل gwei 16 شود، ۱۶۰۰ اتریوم هر روز سوزانده می شود و تورم اتریوم را صفر می کند یا حتی باعث کاهش تورم می شود.

این سیاست پولی یک محرک کلیدی برای انتظارات افزایش قیمت اتریوم بود. با این حال، کاربران تأثیر احساسات بازاریابی و تغییرات نظارتی را در نظر نگرفتند. زمانی که رشد عرضه بلاکچین در منطقه منفی است، مدل کاهش تورم برای تأثیرگذاری بر قیمت اتریوم در بلندمدت ایجاد شد. رشد عرضه توکن از زمان ادغام منفی ۰.۰۱٪ بوده است، که به این معنی است که تقریباً همان مقدار اتریوم تولید شده است که مقدار سوزانده شده از طریق کارمزد تراکنش است. اگرچه این معیار نشان دهنده کاهش تورم است، اما برای افزایش قیمت توکن قابل توجه نیست، به خصوص زمانی که نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال بالا باشد.

وضعیت کاهش تورم اتریوم

در حال حاضر، قیمت اتریوم در حال کاهش است. تعداد توکن های این ارز دیجیتال در دو هفته گذشته بیش از ۱۰۰۰۰ توکن کاهش یافته است، در حالی که از زمان ادغام در مجموع ۳۰۳۷ توکن جدید وارد بازار شده است. عرضه توکن جدید تا ۸ اکتبر افزایش یافت و اتریوم در حالت تورم مثبت باقی ماند. از آن زمان، توکن‌های بیشتری از طریق کارمزد تراکنش سوزانده شده‌اند که باعث کاهش تورم اتریوم شده است.

بیش از ۴۹۰۰۰ اتریوم در ۳۰ روز گذشته با نرخ متوسط ​​۱.۱۵ توکن در دقیقه سوزانده شده است. به نظر می رسد که عرضه اتریوم به اوج خود رسیده است و رشد عرضه به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. بنابراین، در ۸ اکتبر چه اتفاقی افتاد که برای اولین بار باعث کاهش تورم شد.

این بیشتر به دلیل یک پروژه بلاکچین جدید به نام XEN بود. از زمان راه‌اندازی، ارز دیجیتال XEN بیش از ۵۳۹۱ اتریوم در کارمزد تراکنش‌ها سوزانده است و در رتبه دوم جدول امتیازات اتریوم های سوزانده شده قرار گرفته است و کمی بعد از یونی سواپ نسخه ۳ قرار دارد. نرخ تراکنش ها و ضرب توکن ERC-20 بین ۸ و ۱۵ اکتبر قابل توجه بود. میانگین قیمت گس در آن هفتهgwei 37 بود که باعث این کاهش تورم شد.

در حال حاضر، تا زمانی که قیمت گس اتریوم بالای ۱۵ gwei باقی بماند، شبکه به اندازه کافی توکن می سوزاند تا آن را کاهش دهد.

چرا قیمت اتریوم افزایش نمی یابد؟

اگرچه مکانیزم معرفی شده توسط ادغام و وضعیت فعلی کاهش تورم از نظر فنی قرار است قیمت ها را به سمت بالا هدایت کند، زمان بندی به سادگی مناسب نیست. قیمت هر ارز دیجیتال فقط بر اساس مکانیسم عرضه و سوزاندن آن نیست و نقدینگی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

فدرال رزرو آمریکا در چند ماه گذشته به شدت نرخ بهره را افزایش داده است. در نتیجه، اوراق قرضه خزانه داری دولتی بازده قابل توجهی داشته اند و این اوراق دارای خطرات بسیار کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال هستند. همچنین فشار نظارتی بیشتری بر فضای کریپتو وجود دارد، و با رکود شدید، سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت از دارایی‌های بی‌ثبات فاصله می‌گیرند.

داده های کوین گلس نشان می دهد که نقدینگی اتریوم در دو ماه گذشته به مقداری قابل توجهی بالا بوده است. این در درجه اول دلیلی است که چرا قیمت اتریوم افزایش نیافته است و در عوض علیرغم وضعیت کاهش تورم آن کاهش یافته است.

تورم: تاثیری در بلندمدت

به طور کلی، کاهش تورم مطمئناً در بلندمدت تأثیر خود را نشان خواهد داد. اگر یک چرخه صعودی ظاهر شود، منجر به افزایش استفاده از شبکه و در نتیجه افزایش قیمت گس خواهد شد. این منجر به کاهش قابل توجهی در عرضه توکن می شود و ممکن است افزایش قیمت احتمالی ظاهر شود. انحلال در چند روز گذشته کند شده است، زیرا به نظر می رسد قیمت اتریوم به سطح مقاومت پایدار رسیده است. با این حال، اینکه یک چرخه صعودی به زودی ظاهر شود یا نه، به احساسات بازار بستگی دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx