کاهش حجم توکن‌های استیک شده اتریوم به دنبال فشارهای نظارتی و ارتقا شاپلا

اتریوم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 403 نفر

حجم توکن‌های استیک شده اتریوم در هفته های اخیر به دلیل افزایش فشارهای نظارتی و ارتقاء شاپلا (Shapella) که برای ۱۲ آوریل برنامه ریزی شده است، اندکی کاهش یافته است. در ۹ آوریل گلسنود، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین، در مورد وضعیت فعلی اکوسیستم استیکینگ اتریوم گزارشیی را منتشر کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های مربوط به استیکینگ اتریوم در حال حاضر «به دلیل فشار نظارتی و ارتقاء شاپلا»کم‌تر شده است.

رگولاتورهای مالی در ایالات متحده در سال جاری به شدت از ارزهای دیجیتال انتقاد کردند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار قاطعانه می‌گوید که اتر یک اوراق بهادار است و با وجود اینکه هیچ قانون رسمی در اینباره وجود ندارد، استیکینگ را سرکوب کرده است.

شبکه اتریوم در تاریخ ۱۲ آوریل تحت یک ارتقاء مورد انتظار قرار خواهد گرفت. هارد فورک شاپلا که به نام هارد فورک شانگهای نیز شناخته می شود، برداشت اترهای استیک شده در Beacon Chain را امکان پذیر می کند. طبق گفته گلس‌نود، این دو عامل باعث کاهش توکن‌های استیک شده اتریوم شده‌اند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که صرافی‌های متمرکز اصلی مانند کوین‌بیس، بایننس و کراکن سهم زیادی از بازار را به پلتفرم لیدو از دست داده‌اند. گلس‌نود خاطرنشان کرد:

“هنگامی که گرد و غبار بین سه غول نشست، این لیدو بود که پیروز شد و همچنان بر جریان ورودی سپرده‌ها تا کنون تسلط داشته است.”

لیدو در حال حاضر تقریباً یک سوم از کل مبلغ ETH استیک شده را به خود اختصاص می دهد؛ سهمی در حدود ۵.۹ میلیون ETH معادل ۱۱ میلیارد دلار. صرافی‌های متمرکز مانند کوین‌بیس، کارمزد سنگین ۲۵ درصدی از جوایز استکینگ دریافت می‌کنند، در حالی که کمیسیون‌های کوین‌بیس برای دارایی‌های دیگر مانند کاردانو و سولانا حتی بالاتر است.

لیدو ۱۰% پورسانت دریافت می کند و پتانسیل کسب بازدهی اضافی در پلتفرم های DeFi را از طریق توکن استیکینگ اتریوم (stETH) ارائه می دهد. این تفاوت در طول زمان مشخص‌تر می‌شود زیرا سهامداران باهوش به پلتفرم های سودآورتر روی می‌آورند.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که پس از ارتقای Shapella، پلتفرم‌های استیکینگ نقدینگی مانند لیدو، زمانی که ETH از بیکن چین آزاد شود، تقویت خواهند شد. طبق داده‌های پلتفرم ردیابی معیارهای اتریوم Ultrasound.Money، در حال حاضر ۱۸.۱ میلیون ETH در مجموع به ارزش حدود ۳۳.۷ میلیارد دلار وجود دارد و ۱۵ درصد از کل عرضه را نشان می دهد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx