دستگیری عاملان یک شرکت هرمی ارزهای دیجیتال در اروپا

شرکت هرمی ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 594 نفر

دستگیری ۱۵ نفر از عاملان یک شرکت هرمی ارزهای دیجیتال

در ۱۳ نوامبر، آژانس اتحادیه اروپا با همکاری یوروپل اعلام کرد که با موفقیت یک شبکه جنایی را که حجم عظیمی از دارایی کاربران اروپایی را با کلاهبرداری به وسیله ارزهای دیجیتال به‌دست آورده‌بودند را دستگیر کرده است.

به گفته یوروپل، این عملیات در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ و پس از تحقیقاتی که در ژوئن ۲۰۲۲ به درخواست مقامات آلمانی آغاز شده بود، انجام شد. یوروپل در همکاری با مقامات ملی سایر کشورها، حملاتی را در ۲۲ مکان مختلف بین بلغارستان، قبرس و صربستان انجام داد. این عملیات منجر به دستگیری ۱۵ نفر شد که ۱۴ نفر از آنها در صربستان و یک نفر در آلمان بودند.

یوروپل یک میلیون دلار ارز دیجیتال در کیف پول های فیزیکی کشف کرد

علاوه بر دستگیری ها، مقامات همچنین ۳ کیف پول فیزیکی حاوی تقریباً ۱ میلیون دلار ارز دیجیتال و حدود ۵۰۰۰۰ یورو پول نقد را ضبط کردند. آنها همچنین ۳ دستگاه خودرو، تجهیزات الکترونیکی، نسخه های پشتیبان حاوی اطلاعات مهم و اسناد دیگر را کشف و ضبط کردند. تحقیقات همچنان ادامه دارد زیرا گمان می رود که این شبکه جنایی کلاهبرداری‌های بیشتری نسبت به آنچه مورد حمله قرار گرفته است دارد.

به گفته یوروپل، این شبکه جنایی یک طرح هرمی ارزهای دیجیتال انجام داده است که از طریق آن قربانیان را با ارائه سرمایه‌گذاری‌های «ظاهرا استثنایی» در ارزهای دیجیتال با وعده سودهای کلان و تضمین شده جذب می‌کردند. این شبکه توانست صدها میلیون یورو را از کاربران کلاهبرداری کند. با این حال، بسیاری از قربانیان ترجیح دادند به سازمان‌های مجری قانون گزارش ندهند، که تعیین کمیت خسارات را دشوار می‌کرد.

روش کار کلاهبرداران این بود که در ابتدا برای جلب اعتماد قربانیان خود، مبالغ اندکی پول، معمولاً در محدوده سه رقمی، درخواست می کردند. هنگامی که رابطه صمیمانه‌تری برقرار شد، آنها قربانیان را متقاعد کردند که هر بار مبالغ بالاتری را انتقال دهند تا زمانی که کلاهبرداران به مقدار معینی می‌رسیدند ارتباط خود با قربانیان را قطع می‌کردند. بر اساس گزارش یوروپل، این شبکه جنایی حداقل ۲ میلیون دلار از افراد ناآگاه در آلمان به سرقت برده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx