پالیگان رول آپ دانش صفر خود را قبل از ادغام با شبکه اصلی تست می‌کند

رول آپ پالیگان
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 376 نفر

تست رول آپ دانش صفر پالیگان قبل از ادغام با شبکه اصلی

پالیگان، شبکه لایه ۲ اتریوم، در حال انجام تست فناوری رول آپ دانش صفر (zk rollups) قبل از ادغام کامل با شبکه اصلی خود است. توسعه این فناوری که Polygon zkEVM (ماشین مجازی اتریوم) نام دارد، بیش از سه سال است که توسط تیم پالیگان ادامه دارد. این تیم قبلاً با تولید بیش از ۱۲۰۰۰ zk-proof در نسخه اولیه شبکه آزمایشی zkEVM تأیید کرده است که اثبات دانش صفر در اتریوم امکان پذیر است.

دیوید شوارتز، سرپرست پروژه Polygon zkEVM و پالیگان آیدی، توسعه این قابلیت را تشریح کرد. پلتفرم های لایه ۲ به تکامل و بهبود عملکرد ادامه داده اند که نقش کلیدی در افزایش مقیاس پذیری اتریوم داشته است.

همانطور که او توضیح داد، مجموعه‌های دانش صفر سرعتی را افزایش داده است که در آن پلتفرم‌های لایه ۲ می‌توانند تراکنش‌ها را نهایی کنند و در عین حال از اعتبارسنجی امن تراکنش‌ها با فناوری دانش صفر اطمینان حاصل کنند. در اصطلاح بلاک چین، نهایی‌بودن نقطه‌ای است که در آن بلوکی از تراکنش‌ها به‌طور دائم و غیرقابل برگشت به بلاک چین اضافه شده است:

در نهایت، ما zkEVM هایی مانند Polygon zkEVM داریم که تمام موارد فوق را علاوه بر معادل ماشین مجازی اتریوم با روش های پیشرفته zk-STARK و zk-SNARK ارائه می دهد.

به گفته شوارتز، Polygon zkEVM شامل اولین کد منبع کامل موجود zkProver معادل EVM است که تمام تست‌های وکتور اتریوم را با بیش از ۹۹% گذرانده است. او تکمیل اثبات اعتبار برای تراکنش‌های کاربر معمولی را «چالش‌برانگیزترین و سودمندترین تلاش» از زمانی که تیمش شروع به توسعه zkEVM بومی خود کرد، توصیف کرد.

دو سال پیش، تیم پالیگان تخمین زد که توسعه مجموعه‌های zk با سازگاری EVM تا ده سال طول می‌کشد. با توجه به گام های برداشته شده، تیم zkEVM را به عنوان بازی پایانی توصیف می کند که پیشرفت ها را با مقیاس پذیری لایه ۲ و نهایی شدن سریع ترکیب می کند. این مزایا بی‌شماری را در هنگام اضافه کردن توان عملیاتی بیشتر و هزینه‌های کمتر به کاربران ارائه می‌دهد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx