فدرال رزرو :مبارزه با تورم با افزایش نرخ بهره

فدرال رزرو
  • زمان مطالعه: 20دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 601 نفر

مبارزه با تورم در مواقع بحرانی توسط فدرال رزرو

در جلسه دیشب فدرال رزرو آمریکا خانم بومن نماینده فدرال رزرو در مورد سیاست های این سازمان برای مبارزه با تورم صحبت هایی داشت که در این مقاله به آن می پردازیم.

همچنین امروز، ۱۳ اکتبر قرار است که شاخص CPI و به دنبال آن نرخ بهره توسط فدرال رزرو اعلام شود.

اظهارات خانم بومن از فدرال رزرو: اگر علائمی از کند شدن تورم وجود نداشته باشد،افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باید ادامه پیدا کند. اگر تورم شروع به کاهش کند، افزایش نرخ اهسته تر مناسب خواهد بود. به نظر میرسد که انتظارات تورمی به خوبی تثبیت شده است.

سخنان نماینده

از انجمن بانکداران کانزاس برای دعوت به اشتراک گذاشتن دیدگاه من در مورد اقتصاد و مقررات بانکی تشکر می کنم. همیشه خوشحالم که برای این گردهمایی سالانه در کنار شما هستم. من به خصوص مشتاقانه منتظر شنیدن آنچه در ذهن شما در مورد نظارت و مقررات، نحوه پیشبرد شرایط اقتصادی فعلی و انتظارات شما در آینده است، هستم.

من با خلاصه ای از تصمیم جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در ماه ژوئیه شروع می کنم و سپس به افکار خود در مورد عدم اطمینان اقتصادی فعلی و چالش های پیش رو می پردازم. چالش شماره یک، البته، تورم است که همچنان بسیار بالاست و بار سنگینی برای خانوارها و مشاغل است. همانطور که مطمئن هستم همه شما قبلاً می دانید، کمیته بازار آزاد فدرال هفته گذشته تصمیم گرفت تا نرخ وجوه فدرال را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد، تا محدوده ۲-۱/۴ تا ۲-۱/۲ درصد. من استدلال خود را برای حمایت از این افزایش و اینکه چرا از افزایش مداوم حمایت می کنم تا زمانی که تورم در مسیر ثابتی برای کاهش قابل توجه قرار گیرد، به اشتراک می گذارم. سپس به جو نظارتی فعلی فدرال و دستور کار فدرال رزرو برای نظارت خواهم پرداخت.

تورم در ماه ژوئن به افزایش خود ادامه داد و بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده به ۹.۱ درصد رسید. این یکی دیگر از آمارهای نگران‌کننده بالاست و با وجود انتظار بسیاری از پیش‌بینی‌کنندگان مبنی بر اینکه تورم در اوایل سال به اوج خود رسیده است، رکورد بالاتری در ۴۰ سال گذشته به ثبت رساند. من نشانه‌های معدودی را دیده‌ام که از این انتظار حمایت می‌کند، و اگر وجود داشته باشد، باید شواهد واضحی از این کاهش ببینم قبل از اینکه کاهش فشارهای تورمی را در چشم‌انداز خود بگنجانم.

بسیاری از علل زمینه‌ای تورم بیش از حد، همان مسائلی است که در سال گذشته وجود داشته است – مسائل زنجیره تامین، از جمله موارد مربوط به سیاست‌های مهار کووید در چین، محدودیت عرضه مسکن، درگیری‌های جاری در اوکراین، محرک‌های مالی، و محدودیت‌ها. در مورد تولید انرژی داخلی

صرف نظر از منبع فشار تورمی، فدرال رزرو وظیفه دارد تورم را به هدف ۲ درصدی ما کاهش دهد. این وظیفه توسط کنگره برای اجرای سیاست های پولی که منجر به ثبات قیمت می شود – به معنی تورم پایین و پایدار – موظف شده است. همه ما درک می کنیم که چرا این یک مسئولیت بسیار مهم است، به خصوص در زمان تورم شدید. افزایش قیمت مواد غذایی، مسکن و انرژی بر مقرون به صرفه بودن برای همه آمریکایی ها، به ویژه آنهایی که درآمد کم یا متوسط ​​دارند، تأثیر منفی می گذارد. برای آن دسته از کارگرانی که مسافت های طولانی را رانندگی می کنند تا به محل کار خود برسند، تورم بالا به ویژه نگران کننده است و برخی را ملزم می کند که بین تغذیه خانواده خود و خرید سوخت برای پر کردن مخازن بنزین معاوضه ایجاد کنند. برخی از کارگران طی دو سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه دستمزدهای خود بوده‌اند، اما بیشتر آنها شاهد افزایش دستمزدها بوده‌اند که به مراتب بیشتر از قیمت‌های بالاتر بوده است. بنابراین، به نظر من، کاملاً حیاتی است که ما به استفاده از ابزارهای سیاست پولی خود ادامه دهیم تا زمانی که در بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی خود موفق باشیم.

کسب‌وکارها همچنین از تورم بالا از طریق افزایش و نوسان قیمت نهاده‌ها و نیاز به قیمت‌گذاری کالاها و خدمات خود برای پوشش هزینه‌ها بدون از دست دادن مشتریان رنج می‌برند. این پویایی در کشاورزی و آنچه که ما مستقیماً از کشاورزان و دامداران می شنویم مشهود است که با چالش های آب و هوایی اضافه و خشکسالی مداوم دست و پنجه نرم می کنند. قیمت کالاها اخیرا کاهش یافته است، اما همچنان در سطوح بالای تاریخی است. در مقابل، قیمت کود و بسیاری از نهاده های کشاورزی همچنان در حال افزایش است. در برخی مناطق، هزینه های بالای ورودی و شرایط خشکسالی به ثبت فروش مزایده گاو در اوایل فصل کمک می کند، زیرا بسیاری از دامداران ترجیح می دهند گله ها را زودتر بفروشند تا هزینه های بیشتر برای هزینه های ورودی را محدود کنند.

من خطر تورم بالا را در سال آینده برای کالاهای ضروری از جمله غذا، مسکن، سوخت و وسایل نقلیه می بینم. اجاره بها رشد چشمگیری داشته است و در حالی که فروش خانه کند شده است، ادامه افزایش قیمت خانه های تک خانواده به من نشان می دهد که اجاره بها در آینده نزدیک کاهش نخواهد یافت. اخیراً قیمت بنزین تعدیل شده است اما به دلیل محدودیت عرضه داخلی و اختلال در بازارهای جهانی همچنان تقریباً ۸۰ درصد بالاتر از سطح قبل از همه گیری است. و من همچنان ریسک تورم ناشی از قیمت وسایل نقلیه موتوری را می بینم، زیرا تولیدکنندگان خودرو با مشکلات زنجیره تامین که به طور قابل توجهی بهبود نیافته است، دست و پنجه نرم می کنند. تقاضا برای خودرو همچنان از عرضه فراتر می رود و قیمت های خرده فروشی خودروهای دست دوم هنوز بسیار بالا است، حدود ۵۰ درصد بیشتر از قبل از همه گیری.

به نظر می رسد مشکلات عرضه که باعث افزایش تورم می شود همچنان ادامه داشته باشد. نشانه ها حاکی از آن است که درگیری در اوکراین ادامه خواهد داشت و اثرات اختلالات حمل و نقل محصولات کشاورزی و محدودیت های تامین انرژی از روسیه همچنان یک مشکل مهم خواهد بود. حتی با توجه به توافق اخیر برای تسهیل صادرات غلات اوکراین، مشخص نیست که آیا فشار عرضه بر بازارهای جهانی در نتیجه کاهش خواهد یافت یا خیر. کاهش اعلام شده در عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپای غربی قیمت های اروپا را حتی بالاتر برده است و باعث ایجاد اثرات موجی بر بازارهای جهانی انرژی و افزایش نگرانی ها در مورد کمبود در زمستان امسال شده است. چین برخی از سخت‌گیرانه‌ترین اقدامات خود برای مهار کووید را کاهش داده است، اما اخیراً محدودیت‌های سفر را در برخی مناطق احیا کرده است و رویکرد این کشور به این همه‌گیری همچنان یک خطر صعودی برای تورم است. علیرغم کاهش فروش خانه‌های جدید و موجود، موجودی خانه‌های خالی برای فروش و اجاره کم است و از افزایش مستمر هزینه‌های مسکن حمایت می‌کند.

در طرف دیگر مأموریت دوگانه ما، یعنی حداکثر اشتغال، ما همچنان شاهد بازار کار فشرده هستیم، اگرچه برخی نشانه‌های در حال ظهور وجود دارد که از کاهش انتظارات حمایت می‌کند. گزارش شغلی دیروز حاکی از ادامه رشد قابل توجه استخدام ها با نرخ بیکاری در نهایت به سطح قبل از همه گیری ۳.۵ درصدی بود. همانطور که مطمئن هستم همه شما می دانید، بازار کار در کانزاس حتی قوی تر است، با نرخ بیکاری ۲.۴ درصد در ماه ژوئن. در ایالت ما، یافتن کارگر در اکثر جوامع مشکلی بزرگتر از یافتن کار است.

یکی از جنبه های بازار کار که بهبود نیافته است مشارکت نیروی کار است. بر اساس روند پیش از همه‌گیری، نزدیک به چهار میلیون نفر وجود دارند که هنوز از بازار کار قوی خارج هستند.

 

برخلاف این قدرت بازار کار در کانزاس و سراسر کشور، رشد تولید امسال کند شده است. تولید ناخالص داخلی واقعی، تولید ناخالص داخلی، در سه ماهه دوم، به دنبال کاهش بیشتر در سه ماهه اول، کاهش یافت.

 

مورد اصلی من افزایش رشد در نیمه دوم سال جاری و رشد متوسط ​​در سال ۲۰۲۳ است. همانطور که در طول تابستان و پاییز ۲۰۲۱ آموختیم، هم تعداد تولید ناخالص داخلی و هم تعداد مشاغل در معرض بازنگری قابل توجهی هستند، هم در ماه های بعدی و هم در ماه های بعدی. سپس دوباره سال بعد. از دیدگاه من، اگر در آن زمان از تجدیدنظرهای بزرگ به سمت بالا در داده های اشتغال در سال گذشته اطلاع داشتیم، احتمالاً اقدامات سیاست پولی خود را به میزان قابل توجهی تسریع می کردیم. در آینده، ما باید هنگام قضاوت‌های بلادرنگ به‌عنوان سیاست‌گذار، امکان این نوع تجدیدنظرها را در نظر بگیریم، که شامل نگاه کردن به انواع دیگر شاخص‌ها به جای تکیه بیش از حد بر داده‌ها است. با در نظر گرفتن همه اینها، در حالی که داده‌های مربوط به فعالیت اقتصادی در واقع پایین‌تر و دیدگاه مبهم است، شواهد مربوط به تورم کاملاً واضح است، که من را به پیامدهای سیاست پولی می‌رساند.

بر اساس شرایط اقتصادی کنونی و چشم‌اندازی که توضیح دادم، از تصمیم FOMC در هفته گذشته برای افزایش نرخ وجوه فدرال ۷۵ واحد پایه دیگر حمایت کردم. من همچنین از دیدگاه کمیته مبنی بر اینکه “افزایش مداوم” در جلسات آینده مناسب است، حمایت می کنم. نظر من این است که تا زمانی که شاهد کاهش تورم به شکلی منسجم، معنادار و پایدار باشیم، افزایش‌هایی با اندازه مشابه باید روی میز باشد.

در مورد هدایت رو به جلو، من خوشحالم که می بینم پس از جلسه ژوئیه، FOMC به تمرین ارائه راهنمایی های ویژه رو به جلو در ارتباطات پس از جلسه پایان داد. من معتقدم که دستورالعمل‌های پیش‌روی بیش از حد خاص اجرا شده در جلسه دسامبر ۲۰۲۰ FOMC که مستلزم «پیشرفت بیشتر قابل توجه» بود، به‌طور غیرضروری اقدامات کمیته را در آغاز حذف مکان‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ محدود کرد. به تصمیم گیری ما، منجر به تاخیر در اقدام برای مقابله با تورم فزاینده شد.

مفید است که FOMC در اوایل سال جاری دستورالعمل روشنی را ارائه کرد که آماده بود به سرعت برای تشدید سیاست پولی اقدام کند. از آنجایی که ما اکنون اقداماتی را برای افزایش نرخ ها و در نهایت کاهش ترازنامه فدرال رزرو انجام داده ایم، این تعهد را دنبال می کنیم. با نگاهی به آینده، FOMC داده‌های دو ماهه تورم و یک ماه دیگر درباره اشتغال را قبل از نشست بعدی ما در سپتامبر دریافت خواهد کرد، و در حالی که من انتظار دارم با توجه به عدم قطعیت در چگونگی تحول آن داده‌ها و شرایط، افزایش مداوم نرخ مناسب باشد. اجازه خواهم داد که این اطلاعات قضاوت من را در مورد اینکه چقدر افزایش ها نیاز دارند راهنمایی کند.

من انتظار دارم که با ادامه افزایش نرخ بهره و اجازه دادن به ترازنامه، بازار کار قوی باقی بماند، اما این خطر وجود دارد که اقدامات ما باعث کند شدن افزایش شغل یا حتی کاهش اشتغال شود. رشد نرم شده است و شاید این نشانه ای از این باشد که اقدامات ما برای تشدید سیاست های پولی، با هدف نهایی ایجاد تعادل بیشتر در تقاضا و عرضه، اثر مطلوب را دارد.

هنگام در نظر گرفتن ریسک‌های بازار کار، این ریسک‌ها باید در چارچوب قدرت فعلی آن و با درک این موضوع که چالش اصلی ما کنترل تورم است، بررسی شود. در واقع، تهدید بزرگ‌تر برای بازار کار قوی تورم بیش از حد است، که اگر اجازه داده شود ادامه یابد می‌تواند منجر به نرم شدن بیشتر اقتصادی شود و خطر یک دوره طولانی‌مدت ضعف اقتصادی همراه با تورم بالا را به همراه داشته باشد، مانند آنچه در دهه ۱۹۷۰ تجربه کردیم.

در هر صورت ما باید به تعهد خود برای کاهش تورم عمل کنیم و من همچنان بر این وظیفه متمرکز خواهم بود.

با دورنمای من، اجازه دهید به یکی دیگر از مسئولیت های خود در فدرال رزرو بپردازم، که مقررات و نظارت بر بانک است. من مطمئن هستم که ما این فرصت را خواهیم داشت که در طول بحث خود در مورد بسیاری از موضوعات مورد علاقه شما بحث کنیم، اما مایلم به یک قانون گذاری معلق اشاره کنم که قانون سرمایه گذاری مجدد جامعه را به روز می کند. من می‌دانم که پیش‌نویس قانون برای ارائه شفافیت بیشتر به بانک‌ها در مورد فعالیت‌های توسعه جامعه و توجه آنها به CRA بود. در حالی که من یک حامی قوی از اصول اساسی CRA هستم و از فعالیت‌های توسعه جامعه حمایت می‌کنم، نگران هستم که این پیشنهاد به اندازه کافی هزینه‌ها و مزایای برخی مقررات را در نظر نگیرد، و حتی تلاشی برای اطمینان از این موضوع صورت نگرفته است. یا تجزیه و تحلیل اینکه آیا مزایا از هزینه ها بیشتر است یا خیر، که یک عنصر اساسی تنظیم موثر است. دوره نظر برای پیشنهاد در ۵ آگوست به پایان رسید و من آنچه را در گذشته گفته ام تکرار می کنم: اگر این پیشنهاد بر شما یا تجارت شما تأثیر می گذارد، امیدوارم که با ارسال نظر به بیش از ۶۰۰ نفر صدای خود را به گوش دیگران رسانده باشید. پیشنهاد صفحه در مدت کوتاه ۹۰ روزه نظر. نظرات عمومی هنگام در نظر گرفتن محتوای قوانین پیشنهادی واقعاً اهمیت دارند.

البته، نظرات من در مورد مزایای مشارکت عمومی در تدوین قوانین فراتر از پیشنهاد CRA اعمال می شود، و موضوعات نظارتی دیگری نیز در افق وجود دارد که از تعامل قوی سود می برد. یکی از مواردی که به ذهن متبادر می شود، چارچوب نظارتی برای تجزیه و تحلیل ادغام بانک ها است. در اوایل سال جاری، وزارت دادگستری درخواست اظهار نظر در مورد بازنگری در دستورالعمل‌های بررسی رقابتی ادغام بانک‌ها در سال ۱۹۹۵ کرد و به دنبال اطلاعاتی در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل بود. FDIC همچنین درخواستی برای اطلاعات در مورد چارچوب قانون ادغام بانک ها صادر کرد. من انتظار دارم که این بررسی در سراسر آژانس های بانکی مورد توجه قرار گیرد، و من بسیار علاقه مند خواهم بود که ببینم چارچوب بانک های کوچک و منطقه ای چگونه تحت تأثیر هر تغییر پیشنهادی قرار می گیرد. من نگران هرگونه تغییری هستم که منجر به دشوارتر کردن ادغام بین این مؤسسات شود یا به برخی از مسائل قدیمی در چارچوب موجود رسیدگی نکند. از جمله این موارد این است که این چارچوب فناوری‌های جدید یا رقابت شدید ناشی از اتحادیه‌های اعتباری، خدمات مالی مبتنی بر اینترنت و شرکت‌های مالی غیربانکی را در نظر نمی‌گیرد. نگرانی دیگر این است که معیارهای بیش از حد سختگیرانه برای ادغام می تواند پیامد ناخواسته محروم کردن مصرف کنندگان در برخی مناطق از دسترسی به خدمات بانکی داشته باشد. “بیابان بانکی” در مناطق روستایی و کم برخوردار یک مشکل واقعی است و قانونگذاران باید هنگام پیشنهاد یا ارزیابی قوانین از این نتیجه مراقبت کنند.

همچنین باید به اختصار به سه موضوع نظارتی دیگر مورد علاقه همه بانک ها، از جمله موارد امروزی، اشاره کنم.

اول، پیشنهاد LIBOR فدرال رزرو در حال حاضر برای اظهار نظر در یک جدول زمانی کوتاه منتشر شده است. این پیشنهاد قانون LIBOR را که اخیراً تصویب شده است، با ارائه قوانین پیش فرض برای برخی قراردادها که از نرخ مرجع به زودی متوقف می شود، اجرا می کند. دوم، نظرات در حال حاضر برای راهنمایی مدیریت ریسک شخص ثالث که به طور مشترک توسط فدرال رزرو با سایر آژانس های بانکی پیشنهاد شده است، در حال بررسی است. بانک‌ها و اشخاص ثالث از راهنمایی‌های واضحی که به بانک‌ها کمک می‌کند تا مسائل چالش‌برانگیز و ریسک‌های ناشی از تعامل شخص ثالث را هدایت کنند، بهره‌مند خواهند شد.

 

در نهایت، حوزه دیگری که می‌تواند از شفافیت نظارتی بیشتر بهره ببرد، دارایی‌های دیجیتالی است، از جمله استیبل کوین‌ها و دارایی‌های کریپتو. برخی از بانک‌ها در حال بررسی گسترش طیف وسیعی از فعالیت‌های رمزنگاری، از جمله نگهبانی، اعطای وام با پشتوانه وثیقه رمزنگاری، و تسهیل خرید و فروش این دارایی‌ها برای مشتریان خود هستند. در غیاب راهنمایی روشن، بانک ها باید با تنظیم کننده اصلی خود مشورت کنند و در تعامل با مشتریان در این نوع فعالیت ها احتیاط کنند.

با یک توضیح مختصر در مورد نظارت به پایان می رسم. در حالی که روند بازگشت به معاینه بانکی در محل ادامه دارد، پیشرفت تا حدودی کند بوده است. این ممکن است تا حدی ناشی از سرعت متفاوت بازگشت کارمندان به دفتر باشد. با این حال، فدرال رزرو قصد دارد به نوعی از نظارت در محل بازگردد. ما ارزش قابل توجهی در آن تعاملات حضوری در طول معاینات بانکی پیدا می کنیم.

در پایان، مجدداً از شما به خاطر فرصتی که امروز با شما صحبت می کنم تشکر می کنم. من مشتاقانه منتظرم تا بشنوم که تورم بالا چه تاثیری بر شما و جوامع شما دارد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx