پیش بینی نایب رئیس فدرال رزرو درمورد سیاست پولی محدودکننده

فدرال رزرو
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 471 نفر

لائل برینارد، نایب رئیس بانک مرکزی به اعضای یک نشست اقتصادی سالانه گفت: فدرال رزرو به تشدید سیاست های پولی در تلاش برای مهار تورم ادامه خواهد داد. برینارد در سخنرانی خود در شصت و چهارمین نشست سالانه انجمن ملی اقتصاد کسب و کار در شیکاگو گفت:

قدرت تورم دلار آمریکا به دنبال شوک های ناشی از یک بیماری همه گیر جهانی، زنجیره تامین محدود به دلیل حمله روسیه به اوکراین و عدم اطمینان اقتصادی بالا است.

او گفت که فدرال رزرو عامل سرریزهای نرخ بهره بالا و همچنین قدرت دلار و تقاضای اقتصادی خارجی است. برینارد افزود:

اثرات فرامرزی تغییرات پیش‌بینی نشده در نرخ‌های بهره و ارز ممکن است با توجه به نقدینگی شکننده در بازارهای مالی اصلی، تحمل ریسک پایین‌تر را تقویت کند. در صورت تحقق این خطرات، این می‌تواند برای سیاست‌گذاران چالش‌هایی ایجاد کند.

برینارد تاکید کرد:

سیاست پولی برای مدتی محدود کننده خواهد بود.

تولید ناخالص داخلی کاهش یافته است

اگرچه عرضه به لطف نرخ های بهره بالاتر با تقاضا همراستا می شود، تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) با نرخ سالانه نزدیک به ۱٪ کاهش یافته است و خریدهای واقعی خصوصی داخلی نیز از نرخ سالانه ۶.۴٪ در سال گذشته کاهش یافته است. برینارد گفت:

کاهش هزینه مصرف کننده ممکن است نتیجه پس انداز کمتر خانوارها باشد که تخمین زده می شود تقریباً ۲۵ درصد کمتر از سه ماهه قبلی باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که نرخ سطح سیاست تا پایان سال در مقایسه با انتظارات هفت ماه قبل، بیش از دو برابر شود. این امر با افزایش نرخ بهره و تشدید شرایط مالی گسترده تر، به معنای بازگشت محدود در نیمه دوم سال با رشد نسبتاً ثابت تولید ناخالص داخلی است.

نشانه های تعادل مجدد

برینارد نشان داد که رشد شدید دستمزدها و هزینه های بالای اجاره و مسکن انتظار می رود تورم بالا را کاهش دهد. انتظار می‌رود با تغییر تقاضا از کالاها به خدمات، کاهش قیمت‌های اصلی واردات و زنجیره‌های تامین بدون مشکل، کالاهای اصلی به قیمت‌گذاری قبل از همه‌گیری بازگردند. همه‌گیری باعث افزایش مارجین بخش‌های تجاری شد که پیش‌بینی می‌شود با افزایش موجودی‌ها، کاهش محدودیت‌های عرضه و کاهش تقاضا که به گفته برینارد به کاهش تورم کالاها کمک می‌کند، دوباره تعادل پیدا کنند. برینارد گفت:

در میان دیدگاه های متفاوت در مورد تورم آینده، یک چهارم افراد مورد بررسی انتظار داشتند که قیمت ها در ۵ تا ۱۰ سال آینده حدود یا کمتر از سطح فعلی باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx