جبران فیشینگ صرافی FTX

هک صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 498 نفر

جبران فیشینگ صرافی FTX

صرافی ارز دیجیتال FTX حدود ۶ میلیون دلار غرامت به قربانیان یک کلاهبرداری فیشینگ که به هکرها اجازه داد تا معاملات غیرمجاز را در حساب های برخی از کاربران FTX انجام دهند، ارائه می کند. سم بنکمن-فراید، بنیانگذار و مدیر عامل FTX در ۲۳ اکتبر در یک تاپیک توییتری نوشت که صرافی به طور کلی به کاربران خود که با سایت های دیگر در دام فیشینگ گرفتار شده اند غرامتی اعطا نمی کند، اما در این مورد خاص، جبران خواهد کرد. سم بنکمن فراید گفت که فقط همین یکبار این کار را انجام خواهد داد و آینده این کار تکرار نخواهد شد.

او نوشت: این یک رویه نخواهد بود، و توضیح داد که فقط حساب های کاربران صرافی FTX هستند که جبران می شوند.

حمله فیشینگ اخیر باعث شد که مهاجمان کلیدهای رابط برنامه نویسی برنامه حساب کاربری (API) را به دست آورند که به آنها اجازه می دهد تا معاملات غیرمجاز را با حساب های صرافی رمزارز خود انجام دهند. این حمله در ۲۱ اکتبر پس از اینکه پلتفرم ۳Commas  اعلام کرد که برخی از کاربران آن فعالیت تجاری غیرمجاز داشته اند هشدار داده شد. پس از بررسی اولیه، صرافی FTX  و ۳Commas  حساب‌های مشکوک را به حالت تعلیق درآوردند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند و همه کلیدهای API در معرض خطر را غیرفعال کردند.

در ۱۹ اکتبر، بنکمن فراید یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن افکار خود را در مورد مقررات ارزهای دیجیتال توضیح می داد که شامل پیشنهادی بود که او آن را “استاندارد ۵-۵” نامید که در آن هکرها ۵ میلیون دلار یا ۵٪ از مبلغی را که به سرقت برده اند، هرچه کوچکتر باشد، نگه می دارند. در جدیدترین توییت خود، او فکر کرد که وقت آن رسیده است که استانداردهای جدید خود را امتحان کند، و از هکر درخواست کرد که ۹۵٪، حدود ۵.۷ میلیون دلار، از وجوه دزدیده شده را ظرف ۲۴ ساعت پس بدهد و گفت: “ما آنها را تبرئه خواهیم کرد.”

ماه اکتبر توسط جامعه کریپتو “هکتوبر” نامیده شد زیرا Chainalysis در ۱۳ اکتبر فاش کرد که اکتبر سال ۲۰۲۲ بزرگترین ماه برای فعالیت هکری بوده است، علیرغم اینکه این گزارش حتی در نیمه ماه منتشر نشده است. در زمان انتشار این گزارش حدود ۳ میلیارد دلار از طریق بیش از ۱۲۵ حادثه جداگانه از ابتدای ماه مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx