اولین روز بازار NFT گیم استاپ چگونه گذشت

بازار NFT گیم استاپ
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 911 نفر

از بازار NFT گیم استاپ چخبر؟

بازار NFT گیم استاپ تقریباً ۴۴۵۰۰ دلار از کارمزد تراکنش‌ها را تنها در ۲۴ ساعت اول پس از راه‌اندازی نسخه بتای خود در روز دوشنبه دریافت کرد.

مارک ونچرلی، توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی، در یکی از رویدادهای بازی برزیل، انتقادی غافلگیرکننده به  صنعت NFT ‌ها انجام داد. همچنین  شرکت Limewire  بعد از راه‌اندازی بازار NFT خود دوباره در حال ترند شدن است.

طبق گزارشات، NFT گیم استاپ در اولین روز کاری خود حدود ۱.۹۸ میلیون دلار فروش NFT داشته است. از آنجایی که این پلتفرم برای فروش NFT کارمزد ۲.۲۵ درصدی دریافت می کند; این مبلغ تقریباً معادل ۴۴۵۰۰ دلار هزینه است.

در حالی که این مبلغ ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد; اما این تنها معادل ۰.۲۷ درصد از درآمد روزانه گیم استاپ در سال ۲۰۲۱ است. طبق گزارش رسانه خبری بازی Kotaku; گیم استاپ  در آغاز سال ۲۰۲۱ دارای ۴۸۱۶ فروشگاه در سراسر ایالات متحده بود; که به طور متوسط هر فروشگاه ​​​​۳۴۲۶ دلار فروش خالص روزانه را برای شرکت به خود اختصاص داه بود.

برای مقایسه بیشتر، علیرغم پیش‌بینی‌های فراوان در مورد راه‌اندازی نسخه بتای این فروشگاه NFT در ماه می; بازار NFT کوین بیس تنها ۷۵۰۰۰ دلار فروش NFT در روز اول خود داشت; و تقریباً یک ماه طول کشید تا یک میلیون دلار حجم فروش ایجاد کند. البته لازم به ذکر است که بازار NFT  کوین بیس برای جذب کاربران جدید در آن ماه، کارمزد تراکنش ها را صفر در نظر گرفت.

بازار NFT گیم استاپ، که بر روی لایه دوم اتریوم  ساخته شده است; در حال حاضر میبزبان بسیاری از NFT های جدید و ناشناخته است. با این حال، این پلتفرم به زودی میزبان چندین پروژه; از مقیاس‌بندی لایه ۲ اتریوم، Immutable X  مانند Gods Unchained و Guild of Guardians خواهد بود. این دو پروزه در ماه فوریه برای توسعه بازی های NFT با یکدیگر همکاری کردند.

پروژه متابوی NFT که آواتارهای کنسول‌های بازی شبیه به گیم بوی را تصویرسازی می کند; تا کنون پرفروش‌ترین مجموعه بازار است و حجمی معادل ۹۸۹.۵۹۷ اتریوم  یا ۱.۱ میلیون دلار با قیمت‌ فعلی اتریوم تولید کرده است.

چرا NFT ها از نظر بعضی توسعه دهندگان بازی یک کابوس هستند

مارک ونچرلی، توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی، روز جمعه در جریان جشنواره بین‌المللی بازی‌های برزیل، یک انتقاد غافلگیرکننده به NFT‌ها انجام داد. این در حالی بود که رویداد توسط چندین شرکت بلاکچینی و NFT مانند Lakea و Ripio حمایت مالی می شد.

ونچرلی، که به‌خاطر کارش در Chroma Squad شناخته می‌شود، برای ارائه یک نمایش مجازی در مورد آینده بازی‌ها دعوت شده بود، با این حال پس از معرفی خود، سریعاً صحبت های خود را به سمت این موضوع برد که «چرا  NFT‌ها یک کابوس هستند».

ارائه Venturelli که یک نسخه انگلیسی نیز دارد، اساساً استدلال می‌کند که معرفی فعالیت‌های اقتصادی سوداگرانه از طریق NFTs تجربه افرادی را که فقط می‌خواهند برای سرگرمی بازی کنند، از بین می‌برد.

ونچرلی در مصاحبه ای با PC Gamer در ۱۱ جولای گفت:

آنچه در واقع قرار است اتفاق بیفتد این است که گروه‌های سازمان‌یافته مشخصی گسترش می‌یابند و فعالیت های اصلی را به دست میگیرند و بقیه را کنار خواهند زد. اگر EVE Online یا Runescape یا هر بازی دیگری که اقتصاد را شبیه‌سازی می‌کند، بازی کنید، این دقیقا بلایی است که بر سر بازی ها خواهد آمد.

بازگشت شرکت Limewire با دست پر

Limewire، نام تجاری قدیمی معروف که در حوزه اشتراک فایل های موسیقی بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ فعالیت می کرد; این هفته پس از راه‌اندازی یک پلتفرم NFT متمرکز بر موسیقی و سرگرمی، در توییتر مورد حمایت کاربران زیادی قرار گرفت.

این پلتفرم در ۷ جولای راه اندازی شد و به جز خرید حقوق استفاده از نام، هیچ ارتباطی با نرم افزار تورنت ندارد. این شرکت برای تبلیغ این پلتفرم در سطح جهانی با نوازندگان نمادین دهه ۲۰۰۰ مانند Soulja Boy  همکاری کرده است.

از زمان انتشار این خبر تعداد زیادی از کاربران شروع به ساخت طنزهایی در مورد این موضوع کرده اند; و شروع به مسخره کردن روند تبدیل یک شرکت حوزه تبادل فایل های موسیقی به یک پلتفرم NFT کرده اند. با این حال توییتر رسمی این شرکت به این طنز ها روی خوش نشان داده و اقدام به بازنشر آن ها کرده است.

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx