استیبل کوین GHO آوه در شبکه اتریوم راه اندازی شد

استیبل کوین GHO
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4258 نفر

پروتکل دیفای آوه (Aave) استیبل کوین الگوریتمی خود به نام GHO را در شبکه اصلی اتریوم راه‌اندازی کرد. این استیبل کوین مبتنی بر دلار ایالات متحده (USD) می‌باشد و تاکنون ۲.۱۹ میلیون دلار از آن ضرب شده است.

آوه در تاریخ ۲۵ تیر خبر راه اندازی استیبل کوین جدید خود را در یک پست وبلاگی اعلام کرد و GHO را به عنوان یک دارایی “غیرمتمرکز و بیش از حد وثیقه شده یا همان over-collateralized” توصیف کرد. این استیبل کوین توسط «انبوهی» از دارایی های دیجیتال از جمله اتریوم (ETH) و توکن بومی آوه (AAVE) پشتیبانی می‌شود.

راه‌اندازی GHO در شبکه اصلی اتریوم، پس از یک رأی‌گیری در میان اجتماع آوه انجام شد که تقریباً ۱۰۰٪ از ۴۲۴ آدرس شرکت‌کننده به ایجاد این استیبل کوین جدید رأی مثبت دادند.

 طبق گفته آوه، بر خلاف استیبل کوین‌های متمرکز مانند تتر (USDT)، که به دلیل عدم شفافیت در مورد ذخایرشان مورد انتقاد قرار می‌گیرند، دارایی‌های پشتیبان GHO شفاف و قابل تأیید هستند و می‌توان آنها را با داده‌های زنجیره‌ای تأیید کرد. آوه نوشت:

«همه تراکنش‌ها از طریق قراردادهای هوشمندِ خوداجرا انجام می‌شوند و تمام داده‌های مربوط به تراکنش‌های GHO مستقیماً از بلاکچین یا از طریق رابط‌های کاربری متعدد در دسترس و قابل بازرسی هستند.»

علاوه بر این، آوه گفت که درآمدهای استیبل کوین GHO خزانه DAO این پروتکل دیفای را بیشتر تقویت می‌کند و مدیریت آن نیز به دارندگان توکن AAVE و stkAAVE واگذار می‌شود.

استیبل کوین GHO

داده‌های مربوط به GHO در دیفای لاما

استیبل کوین GHO در حال حاضر در دسترس عموم است و همه کاربران می‌توانند GHO را با استفاده از دارایی‌هایی که در بازار آوه ورژن۳ به‌عنوان وثیقه عرضه می‌شوند، ضرب کنند.

راه‌اندازی استیبل کوین GHO نشان‌دهنده علاقه رو به رشد به استیبل کوین‌های الگوریتمی بومی دیفای است. در ۴ می، پروتکل دیفای کرو (Curve) نیز استیبل کوین الگوریتمی crvUSD خود را راه اندازی کرد. در زمان انتشار این مقاله نیز، استیبل کوین DAI مبتنی بر اتریوم پروتکل میکر دائو (MakerDAO)، بزرگترین استیبل کوین الگوریتمی در گردش است که بر اساس داده های دیفای لاما (DeFiLlama) دارای ارزش بازار ۴.۲۸ میلیارد دلاری است. با این حال، کل بازار استیبل کوین‌ها تحت سلطه ناشران متمرکز از جمله تتر و سیرکل (USDC) است.

آوه

ارزش بازار استیبل کوین‌ها

در حال حاضر، USDC و تتر ۸۷ درصد از کل عرضه در گردش تمام استیبل کوین‌های تثبیت شده به دلار آمریکا را تشکیل می‌دهند. طبق داده‌های قیمت کوین مارکت کپ، در زمان انتشار مقاله، GHO اندکی پایین‌تر از ۱ دلار و در ۰.۹۹۲۷ دلار معامله می‌شود و در ۱۶ جولای تا ۰.۹۸۱۴ دلار نیز کاهش یافته است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx