هکر ها در سال 2022 بیش از 1.4 میلیارد دلار ارز دیجیتال را دزدیده اند

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

هکرها از ابتدای سال 2022 1.4 میلیارد دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده اند حملات به رونین بریج، هارمونی و نومد، منجر به سرقت 1.4 میلیارد دلار ارز دیجیتال شده است. طبق مطالعه انجام شده توسط  Chainalysis، هکرها از ژانویه سال 2022 تا کنون تقریباً 1.4 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را سرقت کرده اند. […]

ارز دیجیتال

هکرها از ابتدای سال 2022 1.4 میلیارد دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده اند

حملات به رونین بریج، هارمونی و نومد، منجر به سرقت 1.4 میلیارد دلار ارز دیجیتال شده است. طبق مطالعه انجام شده توسط  Chainalysis، هکرها از ژانویه سال 2022 تا کنون تقریباً 1.4 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را سرقت کرده اند. به نظر می رسد هدف قرار دادن پل های کریپتویی یک روش ترجیحی بوده است.

برخی از نمونه‌های چنین حملاتی در سال 2022 شامل سوء استفاده از پل Horizon، هک 190 میلیون دلاری پل Nomad  و یکی از بزرگترین حملات در تاریخ ارزهای دیجیتال: حمله 615 میلیون دلاری Ronin بوده است.

هدف مورد علاقه مجرمان سایبری: پل های کریپتویی

به جرات می توان گفت که صنعت ارز دیجیتال در چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. علاوه بر این، بازار صعودی در سال 2021 یک اکوسیستم مطلوب برای سرمایه گذاران و شرکت ها ایجاد کرد. از طرف دیگر این موضوع باعث جذب بازیگران بدنام شد.

گزارش Chainalysis  نشان داد که هکرها از ابتدای سال حدود 1.4 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال را سرقت کرده اند. به نظر می رسد هدف ترجیحی آنها پل های رمزنگاری باشد. بریج یا پل نوعی نرم افزار است که شبکه های مختلف را به هم متصل می کند و تبادل سریع توکن ها را تسهیل می کند.

پل های بلاکچین با میلیاردها دلار ارز دیجیتال در آنها به میوه ای کم ارزش برای مجرمان سایبری تبدیل شده اند. تام رابینسون، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد Elliptic، گفت: هکرها به طرق مختلف به این پل ها نفوذ کرده اند، که نشان می دهد سطح امنیت آنها با ارزش دارایی هایی که در اختیار دارند همگام نیست.

دو مورد از بدنام ترین موارد در ابتدای سال شامل پروتکل مبتنی بر زنجیره هوشمند Binance – Qubit Finance – و Solana’s Bridge Wormhole  بود. مهاجمان 80 میلیون دلار از اولی تخلیه کردند، در حالی که دومی نزدیک به 320 میلیون دلار مورد سوء استفاده قرار گرفت.

در ماه مارس، مجرمان یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ ارز دیجیتال را انجام دادند; و بیش از 588 میلیون دلار اتریوم و 25.5 میلیون دلار USDC را از پل Ronin تخلیه کردند. علیرغم این حمله عظیم، تیم Sky Mavis (شرکتی که زنجیره جانبی رونین را اداره می‌کند) تمام دارایی های سرقت شده را برای کاربران جبران کرد. پس از رفع مشکلات عمده، پل رونین در پایان ژوئن دوباره بازگشایی شد.

چه کسی پشت حمله رونین است؟

مدت کوتاهی پس از هک پل رونین، چندین مؤسسه تحقیقاتی را برای یافتن این موضوع آغاز کردند. یکی از این آژانس‌ها، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) بود; که مشخص کرد مهاجمان گروه بدنام کره شمالی یعنی گروه لازاروس بوده اند.

برخی نظریه ها نشان می دهد که این باند ارتباط نزدیکی با دولت کره شمالی دارد. ارز دیجیتال دزدیده شده می‌تواند برای تقویت سلطنت کیم جونگ اون در این کشور آسیای شرقی استفاده شود.

چندین ماه پیش، سازمان ملل متحد (سازمان ملل); رهبران دولت توتالیتر را به تأمین مالی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای با ارزهای دیجیتال دزدیده شده متهم کرد. با وجود تحریم ها و هشدارها، کره شمالی به توسعه نیروی نظامی خود و آزمایش چنین تسلیحاتی ادامه می دهد.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx