شکایت SEC از یک طرح هرمی ۳۰۰ میلیون دلاری

شکایت sec
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 469 نفر

طرح هرمی ۳۰۰ میلیون دلاری

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۱ آگوست، یازده نفر به دلیل نقش خود در ایجاد و ترویج یک طرح هرمی متهم شده اند. این طرح هرمی با نام Forsage از سرمایه گذاران کوچک در سراسر جهان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کلاهبرداری کرده است.

اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) و عرضه اولیه سکه (ICO) از طرق مختلف به رشد اتریوم کمک کرده اند. این شرکت هرمی نیز از این استراتژی برای جمع آوری دارایی های سرمایه گذاران کوچک استفاده کرده است.

در طرح‌ های هرمی، که نوعی از کلاهبرداری‌های مالی هستند. بازیگران اصلی این مجموعه در یک شبکه سلسله مراتبی وارد می‌شوند و از از اعضای تازه فریب خورده بهره می‌برند. از سوی دیگر، یک طرح پانزی اغلب تنها از قربانیان خود می خواهد که یک سرمایه اولیه وارد این طرح کنند. تا در تاریخ های مشخص بعدی سود این سرمایه به حساب آن ها واریز شود. این تفاوت اصلی بین این دو کلاهبرداری است.

با این حال، با استفاده از قراردادهای هوشمندی که بر روی بلاکچین‌های اتریوم، ترون و بایننس کار می‌کردند. وبسایت Forsage.io توانست سرمایه های زیادی را از افراد سراسر دنیا جمع آوری کند. این طرح در ژانویه ۲۰۲۰ توسط ولادیمیر اوخوتنیکوف، جین دو، لولا فراری، میخائیل سرگیف و سرگئی ماسلاکوف ساخته شد.

تنها راه برای به دست آوردن پول در در این طرح هرمی متقاعد کردن دیگران برای پیوستن به Forsage بود.

 SEC 11 نفر را متهم کرد

چهار بنیانگذار Forsage، سه مروج آمریکایی که بنیانگذاران برای تبلیغ Forsage در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود استخدام کردند و تعدادی دیگر همگی متهم شناخته شده اند.

طبق بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، برای بیش از دو سال Forsage به عنوان یک کلاهبرداری هرمی عمل می کرد; که در آن سرمایه گذاران با معرفی دیگران به عنوان سرمایه گذار، درآمد کسب می کردند. در این طرح پانزی، Forsage به طور غیرقانونی از دارایی های سرمایه گذاران جدید برای پرداخت به سرمایه گذاران قبلی بهره برداری می کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین و بیمه مونتانا قبلا از این طرح هرمی شکایت کرده بودند. هر دو به ترتیب در سپتامبر ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱ اقداماتی را علیه Forsage به دلیل فعالیت های کلاهبردارانه این شرکت انجام دادند. با این حال، Forsage ظاهرا به تبلیغات خود ادادمه داد. بعد از این اتهامات این شرکت با استفاده از ویدئوهای یوتیوب از خود دفاع کرد.

علاوه بر چهار بنیانگذار، هفت نفر دیگر متهم به نقض قوانین فدرال اوراق بهادار هستند. همه آن ها به دادگاه ناحیه شمالی ایلینویز ایالات متحده ارجاع داده شده اند.

با این وجود، دو نفر از متهمان، الیس و تیسن، بدون اعتراف یا انکار اتهامات وارده به اتهامات خود پایان دادند. آن ها رضایت دادند که برای همیشه از انجام فعالیت‌های خاص و همچنین نقض مفاد اتهامی در آینده منع شوند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx