خرید ریپل

خرید ریپل
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5352 نفر

ریپل یکی از قدیمی ترین رمزارز ها است که از زمان پیدایش آن در سال ۲۰۱۲ فراز و نشیب های فراوانی داشته است. این رمزارز علاوه بر سرمایه گذاران خُرد طرفداران بزرگ موسسه ای نیز زیاد دارد. از این رو حجم خرید و فروش ریپل در صرافی های بزرگ همیشه ارقام بزرگی را شامل بوده است. در این مقاله به بررسی اجمالی ریپل، تاریخچه و طریقه خرید آن پرداخته شده است.

ریپل چیست؟

ریپل (XRP) یک توکن ارز دیجیتال است که برای انتقال تراکنش‌ها از پایگاه‌های داده مرکزی تحت کنترل موسسات مالی به زیرساخت‌های بازتر طراحی شده و در عین حال هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. تراکنش‌های XRP بدون نیاز به اعتماد، فوری و ارزان است و برای جابجایی‌های فرامرزی از مزیت‌هایی برخوردار هستند. این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد، یکی از جاه طلبانه ترین اهداف را در حوزه ارزهای دیجیتال دارد. نرم افزاری که امکان استفاده از XRP را فراهم می کند، XRP Ledger  روش جدیدی را برای عملکرد بلاک چین ها پیشنهاد کرد که طرفداران ادعا می کنند برای تراکنش ها مناسب تر است.

بلاک چین بیت کوین به هر کسی اجازه می دهد تا به قدرت محاسباتی کمک کند. تراکنش ها را تأیید کند و نرم افزار و شبکه اش را ایمن کند. از سوی دیگر، XRP Ledger تنها به شرکت کنندگان منتخب شبکه اجازه می دهد تا به اعتبارسنجی تراکنش ها و ایمن سازی شبکه کمک کنند. بیش از ۱۵۰ نفر از این شرکت کنندگان در شبکه وجود دارند که در مجموع به عنوان لیست گره های منحصر به فرد شناخته می شوند.

در زمان راه اندازی، ۱۰۰ میلیارد توکن XRP از قبل استخراج شد. این توکن ها بین افراد خاص، شرکت ها و عموم مردم توزیع شد. در آن زمان، این حرکت به نگرانی‌هایی در مورد تمرکززدایی ریپل منجر شد. زیرا تعداد کمی از نهادها عرضه تعداد زیادی از کوین ها را کنترل می‌کردند. مشارکت XRP در بازار به یک شرکت انتفاعی به نام “ریپل” متکی است که تا به امروز به عنوان بازیگر اصلی در اکوسیستم XRP عمل می کند. ریپل به حفظ XRP Ledger کمک کرده و نقشی اساسی در توسعه آن ایفا می کند و در عین حال یکی از دارندگان قابل توجه توکن XRP است.

تاریخچه ریپل

اکثر ارزهای دیجیتال دارای یک فرد یا نهاد خاص به عنوان سازنده یا بنیانگذار هستند. به عنوان مثال، بیت کوین (BTC)، توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. اما تاریخچه XRP پیچیده است، زیرا افراد متعددی در ایجاد فناوری پشت آن و نهادهای تجاری که به رشد آن کمک کردند، مشارکت داشتند. به عنوان بنیانگذاران می توان، جید مک‌کالب (که Mt. Gox را نیز تأسیس کرد)، آرتور بریتو (که به توسعه XRP Ledger کمک کرد) و کریس لارسن (که چندین شرکت فین‌تک را تأسیس کرد) را نام برد. با این حال، در حالی که آن ها افراد قابل توجهی در این فضا بودند، افراد دیگری نیز در توسعه ریپل نقش داشتند. از جمله دیوید شوارتز، که یکی از نویسندگان وایت پیپر اصلی ریپل بود و تا به امروز به عنوان مدیر ارشد فناوری ریپل فعالیت می کند. و استفان توماس که مدیر ارشد فناوری سابق ریپل است.

خرید ریپل

شما نمی توانید ارزهای دیجیتال را از بانک یا کارگزاری ها خرید کنید. در عوض، باید از یک پلت فرم معاملات ارز دیجیتال استفاده کنید. برای خرید ریپل صرافی‌های ارز دیجیتال متعددی در دسترس هستند. از داشبوردهای ساده برای کاربران مبتدی گرفته تا داشبورد های پیچیده برای معامله‌گران پیشرفته تر. صرافی ها ارزدیجیتال پلتفرم های مختلف قیمت گذاری، اقدامات امنیتی و سایر ویژگی های متفاوتی دارند. بنابراین انجام برخی تحقیقات قبل از ثبت نام ایده خوبی است.

صرافی های بین المللی متعددی برای خرید ریپل وجود دارد. تعداد زیادی از این صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم کرده اند. بعضی از کاربران با هویت جعلی اقدام به احراز هویت در این صرافی ها می کنند. این کار اصلا توصیه نمی شود زیرا از نظر صرافی ها جرم است و در صورت تشخیص امکان بلوکه شدن دارایی وجود دارد. همچنین برای خرید از این صرافی ها شما نیاز به حساب های بانکی خارجی یا مقداری استیبل کوین مانند تتر دارید. پیشنهاد می شود اگر تازه به بازار کریپتو وارد شده اید برای خرید ریپل و رمزارز های دیگر از صرافی های داخلی استفاده کنید.

ارزینجا از سال ۹۶ به عنوان یک صرافی رمزارزی در کشور فعالیت می کند. این پلتفرم امکان معامله و مبادله بیش از ۴۰۰ رمزارز را برای کاربران فراهم نموده است. ارزینجا همچنین برای سهولت و سادگی خرید و فروش ارزهای دیجیتال اپلیکیشن موبایلی خود را هم توسعه داده است. این اپلیکیشن بر روی کافه بازار ، گوگل پلی و اپل استور برای دانلود در دسترس است.

برای خرید ریپل و استفاده از خدمات دیگر صرافی ارزینجا کافیست:

  • به وب سایت ارزینجا مراجعه کنید
  • از قسمت ورود/ثبت نام یک حساب کابری ایجاد کنید
  • حساب کاربری ایجاد شده را با مدارک شناسایی خود احراز هویت کنید
  • با کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه های پرداخت حساب کاربری خود را شارژ کنید
  • رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و درخواست خرید خود را ثبت کنید

کاربران می توانند رمزارز خود را در کیف پول داخلی ارزینجا نگه داری کنند یا در صورت تمایل آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر درمورد نحوه انجام خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارزینجا به این لینک مراجعه کنید.

آیا خرید ریپل سرمایه گذاری خوبی است؟

ریپل از این قاعده مستثنی نیست که ارزهای دیجیتال بی ثبات هستند. اگر معتقدید که رشد ریپل ادامه خواهد داشت، سرمایه گذاری در XRP ممکن است ارزشمند باشد. بازار ارز دیجیتال می تواند در مدت های کوتاه نوسانات شدیدی به خود ببیند. همانطور که ممکن است این نوسانات دارایی شما را چندین برابر کنند، امکان ازبین رفتن آن نیز وجود دارد. با این حال تجربه ثابت کرده است که سرمایه گذاری در رمزارز های ثابت شده با دید بلند مدت همیشه سرمایه گذاران را خشنود کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx