چگونه در فضای دیفای و ارزهای دیجیتال امنیت خود را افزایش دهیم

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 598 نفر

با رشد روزافزون حوزه کریپتو، هر روزه پروژه‌های جدیدی معرفی می‌شوند و با ارائه خدمات مختلف کاربران و سرمایه‌های زیادی را به خود جلب می‌کنند. یکی از زمینه‌های پر استفاده و البته پرطرفدار حوزه کریپتو، دیفای یا همان امور مالی غیرمتمرکز است. این حوزه خدمات مختلفی را شامل می‌شود. خدماتی از جمله خرید و فروش ارزدیجیتال، تبدیل ارزهای دیجیتال، وام دهی و..

از آنجایی که دیفای بطور مستقیم و غیرمستقیم با دارایی کاربران ارتباط دارد، توجه بسیاری از بازیگران بد را به خود جلب می‌کند. بطوری که در سال ۲۰۲۲ میلیاردها دلار توسط هکرها و این بازیگران بد به سرقت رفت. بسیاری از این حملات مربوط به آسیب پذیری در کد قراردادهای هوشمند بوده‌اند اما بخشی از آن‌ها نیز بطور مستقیم به اقدامات کاربران مربوط می‌شد. درهر حال کاربران می‌توانند برای افزایش امنیت خود در فضای کریپتو اقداماتی را انجام دهند. در اینجا به تعدادی از این موارد مهم امنیتی اشاره کرده‌ایم:

چگونه در فضای دیفای و ارزهای دیجیتال امنیت خود را افزایش دهیم

برای افزایش امنیت در فضای دیفای و ارزهای دیجیتال، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از کیف‌پول‌های (wallet) امن و غیرحضانتی: این روش از طریق ایجاد یک کیف پول دیجیتال امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال و انتقال آن‌ها به دیگران انجام می‌شود. بهتر است از کیف پول‌های مطمئن، قابل اعتماد و غیر حضانتی استفاده کنید. از ولت‌های کمتر شناخته شده دوری کنید و سعی کنید همیشه از کیف پول‌های غیرحضانتی استفاده کنید. غیرحضانتی به این معناست که حضانت دارایی شما در اختیار شرکت، بنیاد یا صرافی خاصی نباشد.
  2. استفاده از ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای: همانند سایر فضاهای دیجیتال دیگر، می‌توانید از ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید تا در هنگام ورود به کیف پول دیجیتال خود، علاوه بر رمز عبور، کد یکبار مصرف (OTP) را وارد کنید که به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. یا می‌توانید از نرم افزارهای تایید دومرحله‌ای مانند گوگل اتنتیکیتور استفاده کنید.
  3. حفظ رمز عبور قوی: از رمز عبوری استفاده کنید که شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک، علائم خاص و طول کافی باشد و برای هر حساب از رمز عبور جداگانه استفاده کنید. رمزعبور خود را به خاطر بسپارید و آن را در فضاهای آنلاین و مرورگرها ذخیره نکنید.
  4. اطمینان از تأیید هویت سایت‌های ارزهای دیجیتال: اطمینان حاصل کنید که سایت‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال تأیید شده و معتبر هستند.
  5. به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل: همواره کیف پول، سیستم عامل و نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی کنید تا از آخرین تکنولوژی‌ها و پچ‌های امنیتی برخوردار شوید.
  6. استفاده از نرم‌افزارهای ضدویروس: نرم‌افزارهای ضدویروس به شما کمک می‌کنند تا در برابر حملات مخرب در امان بمانید.
  7. مراقب سایت‌های فیشینگ باشید: قبل از استفاده از سایت صرافی‌ها و قراردادهای هوشمند مانند صرافی‌های غیرمتمرکز از صحت آدرس وب آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  8. ولت خود را به هر وبسایتی متصل نکنید: بسیاری از قراردادهای هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما برای استفاده از آن‌ها مجبور به اتصال کیف پول شخصی خود به قرارداد می‌شوید. از امنیت سایت موردنظر اطمینان حاصل کنید و پس از اتمام کار کیف پول خود را از قرارداد هوشمند خارج کنید.
  9. از اتصالات امن استفاده کنید: همواره از اتصالات امن مانند Wi-Fi امن و سرورهای HTTPS استفاده کنید و از اتصالات عمومی و غیرامن اجتناب کنید.
  10. از عبارت امنیتی کیف پول خود محافظت کنید: عبارات امنیتی کیف پول خود را در فضای آنلاین، فضاهای ابری، گالری گوشی و.. ذخیره نکنید و درصورت نیاز فقط آن را بر روی کاغذ یادداشت کنید و در جایی امن نگه دارید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx