چگونه ریاست جمهوری ترامپ می تواند بر صنعت کریپتو تأثیر بگذارد؟

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

صنعت کریپتو در آمریکا با تغییرات بالقوه مثبت مواجه است، اما این تغییرات می‌توانند برای شرکت‌های خارجی مانند بایننس و اوکی اکس چالش‌برانگیز باشند. با احتمال بازگشت ترامپ به قدرت و وضع قوانین مطلوب‌تر برای ارزهای دیجیتال، شرکت‌های آمریکایی ممکن است رونق بگیرند و خدمات خود را گسترش دهند.

ترامپ و ارزهای دیجیتال

در حالی که صنعت کریپتو در آمریکا مشتاق تغییرات بالقوه مثبت است، این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های خارجی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال دردسرساز شود. طبق گزارش بلومبرگ، صرافی‌های خارجی مانند بایننس، اوکی اکس (OKX) و دِرِبیت (Deribit) با روی کار آمدن دوباره ترامپ ممکن است با کاهش سهم بازار مواجه شوند، در حالی که همتایان آمریکایی آن‌ها احتمالاً رونق بگیرند.

این پلتفرم‌های خارجی پیش از این با خروج اجباری صرافی‌های آمریکایی از ارائه خدمات محبوب ارز دیجیتال، توانسته بودند سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. با وعده ترامپ برای وضع قوانین و مقررات مطلوب‌تر در حوزه ارز دیجیتال، صرافی‌های آمریکایی می‌توانند دامنه خدمات خود را گسترش دهند، از جمله افزایش خدمات معاملات اهرمی (لورج) یا قراردادهای آتی و اختیار معامله ارز دیجیتال.

تحلیلگران و فعالان بازار بر این باورند که تقریباً همه شرکت‌های ارز دیجیتال آمریکایی می‌توانند از ریاست جمهوری ترامپ سود ببرند. کریستین کاتالینی، بنیانگذار آزمایشگاه اقتصاد کریپتو در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، در این باره گفت:

با وضع قوانین جدید ارز دیجیتال در آمریکا، اکثر فعالان این حوزه در صورت پایبندی به این قوانین، سود خواهند برد.

در دوران ریاست جمهوری بایدن و رهبری گری جنسلر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شرکت‌های ارز دیجیتال موفقیت محدودی در عرضه اولیه سهام (IPO) داشته‌اند. به عنوان مثال، سیرکل، ناشر استیبل‌کوین یو‌اس‌دی کوین (USDC)، بیش از یک سال پیش از برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه سهام صرف نظر کرد، اما در ژانویه ۲۰۲۴ مجدداً برای آن درخواست داد.

همچنین صرافی کراکن، دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال در آمریکا، و نورترن دیتا، ارائه دهنده محاسبات هوش مصنوعی که به یک شرکت استخراج ارز دیجیتال تبدیل شده است، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه سهام هستند. عرضه اولیه سهام برای این شرکت‌ها ممکن است تحت نظارت دولت ترامپ آسان‌تر باشد، به ویژه اگر او جنسلر را با فردی که رویکرد دوستانه‌تری نسبت به ارز دیجیتال دارد جایگزین کند.

صرافی‌های ارز دیجیتال که به دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌تر با چالش‌های بانکی روبرو هستند، ممکن است با کاهش احتمالی محدودیت‌ها در دوران ترامپ، شاهد گسترش فرصت‌های بانکی خود باشند.

ترامپ همچنین قول داده است که صدور دلار دیجیتال را مسدود کند، اقدامی که از سوی صنعت کریپتو با استقبال مواجه شده است. این صنعت، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را به عنوان ابزاری بالقوه برای افزایش نظارت مالی دولت می‌بیند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx