صندوق بین‌المللی، طرح تکمیلی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ارائه میدهد

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 476 نفر

صندوق بین‌المللی پول طرحی قابل برنامه‌ریزی و کنترل‌پذیر را برای «شمول مالی» معرفی می‌کند

بو لی معاون مدیر عامل بانک جهانی هفته گذشته در جلسه سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت که CBDC می تواند شمول مالی را از طریق برنامه ریزی بهبود بخشد.

وی در ادامه توضیح داد:

«یک CBDC می‌تواند به سازمان‌های دولتی و بازیگران بخش خصوصی اجازه برنامه‌نویسی، ایجاد قراردادهای هوشمند و اجازه عملکردهای سیاست‌گذاری هدفمند را بدهد.»

وی در ادامه به ذکر چند مثال پرداخت، مانند پرداخت های رفاهی، کوپن مصرف و کوپن غذا. او اظهار داشت که می توان پول را برای یک نوع استفاده هدفمند برنامه ریزی کرد.

او افزود: «این قابلیت برنامه‌ریزی بالقوه می‌تواند به سازمان‌های دولتی کمک کند تا دقیقاً حمایت خود را برای افرادی که نیاز به حمایت دارند، هدف قرار دهند.

CBDC: ابزار نظارت مالی؟

برداشت از این نظرات این است که دولت ها قادر خواهند بود پول را برای کنترل آنچه مردم می توانند و نمی توانند خرج کنند برنامه ریزی کنند. نیک آنتونی، تحلیلگر سیاست در مرکز جایگزین های پولی و مالی مؤسسه کاتو، این مشاهدات را در ۱۶ اکتبر انجام داد. در اوایل سال جاری، آنتونی مقاله‌ای منتشر کرد که در آن گفت: «CBDC حریم خصوصی مالی کمی را که هنوز در ایالات متحده وجود دارد، از بین میبرد».

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس نیز در مورد CBDC قانع نشده است، او قبلاً گفته بود که منطقی است که چین به عنوان یک ابزار آن نظارتی بخواهد، اما آمریکایی ها آن را نمی خواهند.

امکان ترسناک تامین مالی قابل برنامه ریزی، آینده ای ناخوشایند است که در آن دولت ها و بانک های مستبد، کنترل می کنند که چه کسی می تواند به پول دسترسی داشته باشد و چه کسی نمی تواند و برای چه چیزی می تواند آن را خرج کند.

این احتمالاً منجر به موارد شدید محرومیت مالی برای کسانی می شود که معیارهای دولتی برای دسترسی به ارز دیجیتال خود را ندارند. دارایی‌های رمزنگاری غیرمتمرکز تنها ابزار واقعی مالی آزاد و رایگان هستند که برای همه و در همه جا قابل دسترسی هستند.مگر اینکه دولت آنها را ممنوع کرده باشد. در اوایل سال جاری، صندوق بین المللی پول ارزهای دیجیتال را به عنوان تهدیدی برای امنیت مالی رد کرد.

چین در حال رقابت است

چین به سختی تلاش می کند تا ارز دیجیتال بانک مرکزی e-CNY خود را به کار گیرد که تاکنون حجم تراکنش های آن از ۱۰۰ میلیارد یوان (حدود ۱۴ میلیارد دلار) فراتر رفته است.

بیش از ۵.۶ میلیون تاجر می توانند پرداخت ها را با CBDC بپذیرند که به شدت توسط دولت کنترل و نظارت می شود.

محققان دولتی چین همچنین یک CBDC پان آسیایی را پیشنهاد کرده‌اند که با ارزهای ۱۳ کشور عضو آسه‌آن مرتبط است. چین نیز این موضوع را کنترل خواهد کرد زیرا تلاش می کند خود و همسایگان منطقه ای خود را که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند از دلار تقویت کننده دور کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx