چرا شرکت‌های حواله ارز دیجیتال به مکزیک هجوم می‌آورند؟

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

هجوم شرکت های حواله ارزهای دیجیتال به مکزیک طبق آمار بانک جهانی در سال 2021 مکزیک دومین دریافت کننده حواله در جهان است. حواله های ارسالی به کشور در ماه جولای به رکورد 5.3 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.5 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. رشد مداوم فرصت […]

حواله ارز دیجیتال

هجوم شرکت های حواله ارزهای دیجیتال به مکزیک

طبق آمار بانک جهانی در سال 2021 مکزیک دومین دریافت کننده حواله در جهان است. حواله های ارسالی به کشور در ماه جولای به رکورد 5.3 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.5 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. رشد مداوم فرصت های بی شماری را برای شرکت های فین تک ارائه می دهد. جای تعجب نیست که انبوهی از شرکت های رمزنگاری در مکزیک مغازه راه اندازی کرده اند تا سهمی از بازار رو به رشد حواله را به خود اختصاص دهند.

تنها در طول سال گذشته، حدود نیمی از غول های رمزنگاری، از جمله کوین بیس، فعالیت های خود را در این کشور راه اندازی کرده اند. در ماه فوریه، کوین بیس از یک سرویس انتقال رمزنگاری مناسب برای مشتریان مستقر در ایالات متحده که به دنبال ارسال حواله های رمزنگاری شده به مکزیک هستند، رونمایی کرد. این محصول به گیرندگان مکزیک این امکان را می داد تا پول خود را به پزو برداشت کنند.

شرکت های دیگر از آن زمان به این حمله پیوستند. در ماه اوت، صرافی ارز دیجیتال بلفریکس مستقر در مالزی اعلام کرد که قصد دارد عملیات انتقال ارز دیجیتال در مکزیک را باز کند. بر اساس بیانیه منتشر شده، این شرکت با راه‌اندازی کیف پول بلاک چین و راه‌حل‌های خدمات حواله آغاز خواهد کرد.

یکی دیگر از شرکت های قابل توجهی که برای سهمی از بازار حواله ارزهای دیجیتال مکزیک تلاش می کند، تتر است. در ماه مه، این شرکت ارز دیجیتال استیبل کوین MXNT را راه‌اندازی کرد که به پزو مکزیک متصل است. به گفته این شرکت، ارز دیجیتال وثیقه شده، به مشتریان کمک می کند تا نوسانات را کنترل کنند و از ارزهای دیجیتال به عنوان ذخیره ارزش استفاده کنند.

علاوه بر تازه واردان، شرکت‌های رمزنگاری محلی مکزیکی مانند Bitso، که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور آمریکای لاتین است، در حال حاضر اقداماتی را برای افزایش دسترسی خود در بازار رقابتی فزاینده انجام داده‌اند.

عوامل محرک بخش حواله ارز دیجیتال مکزیک

یکی از بزرگترین عواملی که امروزه بخش حواله ارزهای دیجیتال مکزیک را هدایت می‌کند، جمعیت عظیم مکزیکی است که در دیاسپورا زندگی می‌کنند. در حال حاضر، ایالات متحده و کانادا بیشترین تعداد مهاجران مکزیکی را دارند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده در سال 2020، تقریباً 62.1 میلیون نفر اسپانیایی تبار امروزه در ایالات متحده ساکن هستند که مکزیکی‌ها 61.6 درصد از این جمعیت را تشکیل می‌دهند.

کاهش پزو مکزیک و ظهور دلار قوی نیز به افزایش حواله‌ها در چند سال گذشته کمک کرده است.

راحتی بیشتر

فناوری بلاک چین، واسطه‌های شخص ثالث را از فرآیندهای تراکنش حذف می‌کند، که منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش و زمان کمتری برای انجام تراکنش‌های حواله می‌شود.

کوین تلگراف با برایان هرناندز، رئیس و یکی از بنیانگذاران Structure.fi تماس گرفت تا درباره تأثیر این عوامل بر بازار حواله مکزیک بحث کند. شرکت او یک پلتفرم معاملاتی تلفن همراه را راه اندازی می کند که به سرمایه گذاران امکام معامله بازارهای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال را می دهد.

چند مانع

راه‌حل‌های حواله بلاک‌چین، مجموعه‌ای از مزایای مهم را برای کاربران مکزیکی فراهم می‌کند، مانند انتقال سریع و کارمزد تراکنش‌های کمتر.

با این حال، آنها باید برای تسلط بر بازار پرداخت های فرامرزی بر برخی چالش های اساسی غلبه کنند. برای مثال، ماهیت فنی پلتفرم‌های کریپتو و گزینه‌های محدود برداشت ارز محلی، چالش‌های منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند که احتمالاً سرعت پذیرش را کاهش می‌دهند.

شهروندان مکزیکی نیز همچنان ترجیح می دهند از پول نقد برای پرداخت استفاده کنند. بر اساس گزارش پرداخت های جهانی مک کینزی در سال 2021، مکزیک در بین کشورهایی که پیش بینی می شود در چند سال آینده مصرف نقدینگی بالایی داشته باشند، در رتبه اول قرار گرفت.

در ادامه، جالب خواهد بود که ببینیم چگونه مبشرهای فن آوری و رمزارز با چالش های پیش روی پذیرش مواجه می شوند و از شتاب ارائه شده توسط صنعت رو به رشد حواله استفاده می کنند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx