توکن آی کیو (IQ) چیست و علت پامپ قیمت آن چه بود؟

توکن IQ
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 843 نفر

ارز دیجیتال آی کیو (IQ) اخیرا در مرکز توجه قرار گرفته و موفق شده است که رشد چشمگیر ۸۰ درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت برساند. این پامپ قیمت با افزایش قابل توجه حجم معاملات IQ در بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، آغاز شد. طبق داده‌های استخراج‌شده از این صرافی، IQ افزایش ۹ برابری در حجم معاملات را نسبت به میانگین خود تجربه کرد و بیش از ۲ میلیون دلار تنها در ۱۵ دقیقه معامله شد. چنین افزایش حجم قابل توجه اغلب نشانه افزایش علاقه تریدرها و سرمایه‌گذاران است که به طور بالقوه باعث افزایش قیمت می‌شود. اما ارزدیجیتال IQ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ آیا این توکن می‌تواند شاهد رشدهای قیمتی مشابهی در آینده باشد؟

آی کیو توکن (IQ) چیست؟

توکن IQ یک ارز دیجیتال است که کاربردهای اصلی خود را در پلتفرم آی کیو ویکی (iQ.wiki) به نمایش می‌گذارد. آی کیو ویکی در وبسایت رسمی‌اش هدف و ارزش پیشنهادی خود را این گونه بیان می‌کند:

«ما از فناوری بلاکچین و هوش مصنوعی برای مقیاس‌بندی دانش کریپتو استفاده می‌کنیم.»

توکن آی کیو

آی کیو ویکی را یک ورژن وب ۳ از سایت مشهور ویکی پدیا در نظر بگیرید که اطلاعات موجود آن درمورد فناوری بلاکچین و رمزارزها است و همچنین از یک ارز دیجیتال برای تشویق کاربران به مشارکت در پلتفرم خود استفاده می‌کند. توکن IQ برای ساختن آینده‌ای هوشمندتر از طریق هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین اختصاص داده شده است. توکن IQ یک اکوسیستم دانش محور شامل برنامه‌هایی مانند IQ GPT، یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش بلاکچین، IQ.wiki، بزرگترین دانشنامه ارزهای دیجیتال و بلاکچین، IQ.social، انجمن اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی برای اخبار و تحلیل‌های کریپتویی را تقویت می‌کند. آی کیو همچنین یک محصول جدید را معرفی کرده است که IQ Code نام دارد و قرار است به افراد در کدنویسی برنامه‌های Solidity و Vyper کمک کند.

ارزدیجیتال IQ یک توکن دیفای و حاکمیتی است. این رمزارز در سازمان غیرمتمرکز خودمختار برین دائو (BrainDAO) برای رای‌گیری‌های مختلف استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند پس از خرید IQ یا کسب آن از روش‌های دیگر، این توکن را استیک کرده تا حق رای در تصمیم‌گیری‌های پلتفرم آی کیو را بدست آورند. برین دائو که توسط جامعه آی کیو مدیریت می‌شود دارای خزانه‌های توکن IQ، استیبل کوین‌ها، NFTها و سایر داریی‌های دیجیتال است. توکن IQ یک رمزارز چند زنجیره‌ای در دسترس شبکه‌های اتریوم، پالیگان، ایاس و آربیتروم است. عرضه کل رمزارز IQ برابر با ۲۱ میلیون واحد است که تا زمان نگارش این مقاله ۸۵ درصد از این مقدار در گردش قرار گرفته.

اکوسیستم آی کیو ویکی

آی کیو دارای یک اکوسیستم کامل و قابلیت‌هایی منحصربه‌فرد است که در طی سال‌ها فعالیت توسعه‌دهندگان این پلتفرم شکل گرفته‌اند. در ادامه به بررسی سرویس‌های آی کیو می‌پردازیم:

آی کیو جی پی تی: IQ GPT یک ابزار هوش مصنوعی است که توسط آی کیو ویکی برای کمک به کاربران در همه ابعاد بلاکچین توسعه یافته است. این اطلاعات در زمان واقعی (بدون درنگ) و مرتبط برای نیازهای مختلف، از یادگیری اصول اولیه تا تجارت فعال ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. IQ GPT با فیلترکردن داده‌های نامربوط و استخراج اطلاعات از منابع قابل اعتماد مانند کوین گکو و دیفای لاما، تحقیقات را ساده می‌کند. از زمان عرضه در سال ۲۰۲۳، IQ GPT قابلیت‌های خود را گسترش داده است. اکنون با پلتفرم‌هایی مانند آکادمی بایننس و رسانه‌های خبری معتبر ادغام شده تا یک پایگاه دانش جامع ارائه دهد. علاوه بر این، یک نسخه چت از IQ GPT در اواخر سال ۲۰۲۳ برای پشتیبانی از بحث‌ها در جوامع کریپتو معرفی شد. چشم‌انداز این تیم ادغام بیشتر IQ GPT در برنامه‌های مختلف دیفای و پلتفرم‌های غیرمتمرکز است.

ارز دیجیتال HiIQ: ارز دیجیتال HiIQ توکن ثانویه پلتفرم آی کیو است که در آگوست ۲۰۲۱ ایجاد شد. هدف از ایجاد HiIQ تشویق دارندگان این توکن به نگهداری، هودل و استیک بلندمدت است. کاربران می‌توانند علاوه بر تعداد توکن‌هایی که می‌خواهند استیک کنند، مدت زمان مدنظر خود را مشخص کنند. هرچه تعداد توکن‌ها و مدت زمان استیکینگ بیشتر باشد، کاربر جوایز بیشتری را در قالب HiIQ دریافت می‌کند. البته این پاداش علاوه بر پاداش‌هایی در قالب رمزارز IQ است.

آی کیو سوشال: IQ.social که در نوامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، یک انجمن اجتماعی برای اخبار و بینش‌های کریپتویی است که توسط هوش مصنوعی و توکن IQ ارائه می‌شود. این بخشی از اکوسیستم IQ.wiki است و به کاربران (ذینفعان IQ) اجازه می‌دهد مقالات مرتبط با دنیای کریپتو را ارسال کنند و یا به سایر مقالات رای دهند. مقالاتی با رای کافی و «امتیاز HiIQ» بالا (بر اساس دارایی توکن HiIQ رای‌دهندگان) در صفحه اصلی پلتفرم منتشر می‌شوند. این سیستم از مشارکت جامعه و ارزش توکن IQ برای تهیه محتوای رمزنگاری با کیفیت بالا استفاده می‌کند.

آی کیو کد: IQ Code یک محصول هوش مصنوعی مورد انتظار است که توسط توکن IQ برای کمک به افراد در کدنویسی برنامه‌های سالیدیتی و وایپر ارائه می‌شود. آی کیو کد به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی IQ v3 توسط برین دائو در نوامبر ۲۰۲۳ معرفی شد. این پلتفرم بخشی از اکوسیستم آی کیو ویکی است که قرار است در سال ۲۰۲۴ فعال شود.

خرید IQ

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، اکوسیستم آی کیو شامل مواردی همچون آی کیو گیجز (IQ Gauges) و برین پس (BrainPass) است که نوعی سیستم مشوق و امتیازدهی هستند. همچنین آیکیو پل‌های بلاکچینی، صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز زیادی را در اکوسیسم خود جای داده است.

پیش‌بینی قیمت IQ

در زمان نگارش این مقاله، قیمت IQ در حدود ۰.۰۱۸۳ دلار نوسان می‌کند که حدودا ۷۵ درصد از رکورد قیمتی IQ در ۰.۰۷۶ دلار پایین‌تر است. اگر مشابه بیت کوین، سایر آلتکوین‌ها هم قصد برگشت به ATH قبلی خود را داشته باشند، IQ می‌تواند تا قیمت ۰.۰۷۶ دلار نیز رشد کند و حتی رکورد قیمتی خود را بشکند.

تحلیل IQ

نمودار هفتگی ارز IQ

در نموادر هفتگی، قیمت IQ به یک محدوده مقامتی اصلی (محدوده قرمز) رسیده است. از طرفی، اندیکاتور RSI در منطقه اشباع خرید قرار گرفته است که در گذشته، زمان ثبت ATH، قیمت IQ به این محدوده رسیده بوده است. درحال حاضر آی کیو برای رشدهای بیشتر باید بتواند از این منطقه عبور و خود را روی آن تثبیت کند. در این صورت هدف میان‌مدت برای IQ در حدود ۰.۰۳ دلار خواهد بود که در نمودار بالا مشخص شده است. با اینکه قیمت IQ رشد چشمگیری را ثبت کرده است، اما با توجه به قابلیت‌های اضافه‌شده به این پلتفرم و افزایش تعداد کاربران آن می‌توان به آینده این رمزارز امیدوار بود. از طرفی، ارزش بازار این رمزارز نسبت به ارزش بازار آن در ATH قلبی افزایش یافته است که نشانه مثبتی برای این رمزارز تلقی می‌شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx