محدودیت معاملات ارزهای دیجیتال در اسرائیل

اسرائیل
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 540 نفر

اسرائیل معاملات نقدی را برای مبالغی که از ۱۷۰۰ دلار شروع می شود ممنوع می کند

قانون جدیدی که محدودیت های شدیدتری را برای پرداخت با مبالغ هنگفت نقدی وضع می کند، از روز دوشنبه در اسرائیل اجرایی می شود. هدف، همانطور که توسط سازمان مالیاتی کشور اعلام شده است، بهبود مبارزه با جرایم سازمان یافته، پولشویی و فرار مالیاتی است. منتقدان تردید دارند که قانون به آن دست یابد.

مقامات اسرائیل به دنبال خریدهای نقدی هستند، محدودیت‌های کمتری را معرفی می‌کنند
پرداخت مبالغ هنگفت پول به صورت نقد و چک بانکی در اسرائیل با اصلاحاتی که از اول آگوست اجرایی می شود محدودتر خواهد شد. مقامات مالیاتی می خواهند گردش پول نقد در این کشور را کاهش دهند، بنابراین امیدوارند که فعالیت های غیرقانونی مانند محدود شود. جروزالم پست گزارش داد: شستن وجوه غیرقانونی و عدم رعایت مالیات.

وضع قانون جدید

بر اساس قانون جدید، شرکت‌ها ملزم به استفاده از روش‌های غیرنقدی برای هر معامله بیش از ۶۰۰۰ مثقال (۱۷۰۰ دلار) خواهند بود که کاهش قابل توجهی از سقف قبلی ۱۱۰۰۰ مثقالی (۳۲۰۰ دلار) است. سقف نقدی برای افراد خصوصی که به عنوان صاحب مشاغل ثبت نشده اند ۱۵۰۰۰ مثقال (نزدیک به ۴۴۰۰ دلار) خواهد بود.

به گفته تامار براچا که وظیفه اجرای قوانین از طرف سازمان مالیاتی اسرائیل را بر عهده دارد، کاهش استفاده از پول نقد هدف اصلی قانون است. این مقام به نقل از خبرگزاری مدیا لاین توضیح داد:

هدف کاهش سیالیت نقدینگی در بازار است، عمدتاً به این دلیل که سازمان های جرم و جنایت تمایل دارند به پول نقد متکی باشند. با محدود کردن استفاده از آن، انجام فعالیت های مجرمانه بسیار دشوارتر می شود.

با این حال، یک وکیل مدافع موکلان در درخواست تجدیدنظر علیه قانون ارائه شده در سال ۲۰۱۸، زمانی که برای اولین بار تصویب شد، اصرار دارد که مشکل اصلی این است که قانون کارآمد نیست. اوری گلدمن به داده‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد از زمان معرفی اولیه این قانون، مقدار پول نقد در واقع افزایش یافته است. این کارشناس حقوقی با اشاره به یکی دیگر از نکات منفی آن توضیح داد:

زمانی که این لایحه تصویب شد، بیش از یک میلیون شهروند بدون حساب بانکی در اسرائیل بودند. قانون آنها را از انجام هرگونه تجارت باز می دارد و عملاً ۱۰ درصد از جمعیت را به مجرم تبدیل می کند.

معافیت تجارت با فلسطینیان از کرانه باختری و موسسات خیریه فعال در جوامع افراطی نیز جنجال برانگیخته است. معاملات با مقادیر زیاد وجه نقد در این موارد به شرط گزارش کامل به سازمان امور مالیاتی مجاز خواهد بود. گلدمن فکر می کند که این نسبت به بقیه جامعه ناعادلانه است.

وزارت دارایی همچنین می خواهد دارایی های نقدی خصوصی را محدود کند

در پیش نویس اولیه خود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد شد، این قانون همچنین مقرراتی را ارائه کرد که نگهداری خصوصی مبالغ هنگفت نقدی را به ۵۰۰۰۰ مثقال (۱۴۵۰۰ دلار) محدود می کرد. اگرچه در آن زمان حذف شد، اما اکنون وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد آن را مجدداً معرفی کند و به پارلمان اجازه دهد پس از انتخابات آینده تصمیم بگیرد که آن را تصویب کند.

اوری گلدمن همچنین معتقد است که مقامات باید حداقل به مردم اجازه دهند وجوه نقد خود را اعلام کرده و به حساب بانکی واریز کنند. این ایده در جریان بحث های اولیه در مورد قانون نیز مطرح شد، اما هرگز تصویب نشد. وی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت، وجه نقد حتی در صورت عدم استفاده مانند گذشته در گردش باقی خواهد ماند.

در همین حال، بانک Israel در حال بررسی گزینه صدور یک سیکل دیجیتال، و ذرواقع شکل دیگری از فیات ملی است که ظاهرا دارای ویژگی های نقدی است. نتایج منتشر شده در ماه می نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان در رایزنی های عمومی انجام شده توسط مقام پولی از این طرح حمایت کرده اند.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx