عدم نگرانی زاکربرگ از ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری بخش متاورس متا

متاورس متا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 636 نفر

ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری متا از بخش متاورس

بخش واقعیت مجازی (VR) متا و بخش متاورس متا هفتمین سه ماهه متوالی زیان خود را به ثبت رسانده است، اما مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، همچنان در سرمایه‌گذاری در این فناوری که آن را «فرصت عظیم» می‌نامد، ثابت قدم است.

زاکربرگ در گزارش درآمد سه ماهه دوم متا در روز چهارشنبه، اذعان کرد که چنین ضررهایی می‌تواند برای چندین سال دیگر ادامه یابد تا زمانی که برنامه‌های کاربردی VR و پلتفرم متاورس آن به اندازه کافی بالغ شوند تا از «فرصت عظیم» به ارزش «صدها میلیارد دلار» بهره ببرند.

متاورس به چند دلیل یک فرصت بزرگ است. اکنون حتی بیشتر از قبل احساس می‌کنم که توسعه این پلتفرم‌ها در طول زمان صدها میلیارد دلار، و شاید تریلیون‌ها دلار سوددهی داشته باشند.

زاکربرگ اضافه کرد: «بدیهی است که این یک تعهد بسیار پرهزینه در طی چندین سال آینده است، من مطمئن هستم که ما خوشحال خواهیم شد که نقش مهمی در ساختن آن ایفا کرده ایم.

در گزارش سود سه ماهه دوم متا در اوایل روز، گستردگی زیان عملیاتی Reality Labs مشخص شد. چنین ضررهایی برای بخش‌ها در مرحله تحقیق و توسعه غیرعادی نیست.

Reality Labs متا

Reality Labs برنامه‌های VR و واقعیت افزوده (AR) را می‌سازد تا به کاربران متا کمک کند تا از طریق پلتفرم‌های اجتماعی مختلف خود، از جمله متاورس، با سری هدست‌های واقعیت مجازی Oculus  متصل شوند.

علاوه بر زیان، درآمد Reality Labs از سال ۲۰۲۱ روند کاهشی داشته است و حاشیه عملیاتی آن نیز از سال ۲۰۲۰ روند کاهشی داشته است. ۱۱.۱ میلیارد دلار درآمد و ۲۹ درصد حاشیه ثبت شده در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ کمترین میزان در هفت فصل گذشته است.

Reality Labs حدود ۳ میلیارد دلار ضرر در سه ماهه اول ثبت کرده است.

زاکربرگ همچنین خاطرنشان کرد که یک “محیط کلان چالش برانگیز”; می تواند زیان ها را تشدید کند.

او گفت که وضعیت اقتصادی در حال حاضر بدتر از سه ماهه قبل است; و نظر او با این واقعیت تأیید می شود که; فدرال رزرو برای دومین بار متوالی در روز چهارشنبه قبل از فراخوان درآمد متا; نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش داد. زاکربرگ، اضافه کردن:

به نظر می رسد که ما وارد یک رکود اقتصادی شده ایم; که تأثیر گسترده ای بر تجارت تبلیغات دیجیتال خواهد داشت. در این محیط، ما بر سرمایه‌گذاری بلندمدت متمرکز هستیم; که ما را قوی‌تر می‌کند.

چشم انداز زاکربرگ

علی‌رغم مشکلات اقتصادی، زاکربرگ مطمئن است; که شرکت و شرکت‌های تابعه‌اش از رکود اقتصادی کنونی به عنوان «سازمان قوی‌تر و منضبط‌تر» خارج خواهند شد.

او این اطمینان را به سرمایه‌گذاری‌هایی نسبت داد که شرکتش در حال حاضر انجام می‌دهد; تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند در صنعتی پیشرو باقی بماند; که ممکن است در حال تغییر برای تطبیق پلتفرم‌های متاورس بیشتر باشد.

در همین حال، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) شکایتی را علیه متا تنظیم کرده است; و ادعا می کند که این شرکت قصد دارد کل بازار متاورس را در انحصار خود درآورد. در این شکایت آمده است که; فعالیت های متا در فضا مانع نوآوری و «رقابت سالم» در میان شرکت‌های مستقر در ایالات متحده می‌شود; که به دنبال ساخت پلتفرم‌ها و برنامه‌های متاورس هستند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx