احتمال کاهش ۲۰ درصدی شاخص S&P 500 و تاثیر آن بر بیت کوین

بازار سهام و بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 510 نفر

احتمال کاهش ۲۰ درصدی بازار سهام و تاثیر آن بر بیت کوین

جیمی دیمون در مصاحبه ای با CNBC گفت که ایالات متحده و جهان احتمالاً شش تا نه ماه آینده به سمت رکود سوق داده خواهند شد. او پیش‌بینی کرد که شاخص S&P 500 می‌تواند به راحتی ۲۰ درصد دیگر از سطوح فعلی سقوط کند. وی افزود: “۲۰ درصد بعدی بسیار دردناک تر از قبلی خواهد بود.”

پیش‌بینی‌های قبلی دیمون چقدر دقیق بود؟

جامعه معتقد است که جیمی دیمون به عنوان پیش‌بینی ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) شناخته می‌شود. او در بیشتر پیش بینی ها اشتباه می کند. او پیش از این در آوریل ۲۰۲۰، در نامه سالانه خود به سهامداران رکود بدی را پیش بینی کرد. آنها خرید سهام جی پی مورگان را متوقف کردند. سپس سهام از آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ حدود ۵۲ درصد افزایش یافت.

او در نامه سالانه خود در آوریل ۲۰۲۱ به سهامداران، گفت: «این بیماری همه‌گیر با بازگشت اقتصاد ایالات متحده پایان خواهد یافت، اقتصاد ایالات متحده احتمالاً رونق خواهد گرفت.» او افزود: «این رونق می‌تواند به راحتی تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.» و دقیقا برعکس اتفاق افتاد. اقتصاد فعلی در وضعیت بدتری نسبت به آوریل ۲۰۲۱ قرار دارد.

بازارها در عرض ۶ تا ۹ ماه پاسخ خواهند داد که آیا شاخص ۲۰ درصد دیگر سقوط می کند یا خیر.

نمودار چه می گوید؟

آیا شباهتی بین نمودار شاخص S&P 500  در سال ۲۰۰۸ و نمودار ۲۰۲۲ وجود دارد؟ در سال ۲۰۰۸، زمانی که شاخص تقریباً ۱۰ درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافت، میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA)  را مجدداً آزمایش کرد. شکل گیری از نوع سر و شانه وجود داشت و این شاخص در ژوئن ۲۰۰۸ خط گردن را شکست.

پس از آن، بازار قبل از رسیدن به کف، شاهد افت شدید نزدیک به ۵۰ درصد بود.

در سال ۲۰۲۲ نیز، زمانی که شاخص S&P 500 اندیکاتور میانگین متحرک ۲۰۰  روزه را مجدداً آزمایش کرد، تقریباً ۱۰-۱۲٪ از بالاترین رکورد خود کاهش یافت. این شاخص پس از رد شدن از میانگین متحرک ۲۰۰  روزه، الگوی سر و شانه مشابهی را تشکیل داد. خط گردن در سپتامبر ۲۰۲۲ شکسته شد. آیا بازار در آستانه حرکت نزولی است؟

تاثیر بر بیت کوین

اگر پیش‌بینی دیمون در مورد سقوط ۲۰ درصدی دیگر درست از آب درآید، جامعه می‌ترسد که تأثیری بر رمزارزها داشته باشد. همبستگی بالایی بین شاخص S&P 500 و بیت کوین وجود دارد. وقتی صحبت از بیت کوین به میان می آید، تأثیر آن چند برابر می شود. از فوریه تا مارس ۲۰۲۰، زمانی که S&P حدود ۳۵ درصد کاهش یافت، قیمت بیت کوین بیش از ۶۰٪ کاهش یافت. در حال حاضر S&P نزدیک به ۲۵ درصد نسبت به ATH های خود کاهش یافته است و بیت کوین بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

اگر شاخص S&P 500 تقریبا ۲۰ درصد سقوط کند، بیت کوین می تواند بیش از ۵۰ درصد کاهش نسبت به سطوح فعلی داشته باشد. برخی از معامله گران احساس می کنند که این می تواند یک فرصت خرید باشد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx