ارتقا شبکه کاوا و تاثیر آن بر قیمت رمزارز KAVA

ارتقا کاوا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 643 نفر

کاوا (Kava)، یک بلاکچین لایه ۱، آماده بروزرسانی جدید شبکه اصلی (mainnet) خود با نام کاوا ۱۴ (Kava 14) است. انتظار می‌رود ارتقا کاوا امکانات بیشتری را به کاربران ارائه دهد، از جمله در امنیت، مقیاس پذیری و سرعت و در عین حال ویژگی‌های جدیدی را به این پلتفرم اضافه کند.

کاوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کاوا در سال ۲۰۱۸ توسعه پیدا کرد و از ماشین مجازی اتریوم (EVM) و SDK کازماس بهره می‌برد. معماری منحصر‌به‌فرد کاوا چندین مزیت دارد، از جمله قابلیت ایجاد پل‌های میان زنجیره ای (cross-chain bridges) و همکاری بین اکوسیستم بلاکچین های مختلف.

پلتفرم وام دهی کاوا به کاربران اجازه می‌دهد تا از هولد رمزارز خود سود ببرند یا با ارائه تضمین مالی، اقدام به قرض گرفتن کنند. پلتفرم کاوا چندین مزیت را نسبت به پلتفرم های وام دهی سنتی دارد، از جمله کاهش هزینه ها، زمان تراکنش سریع‌تر و امنیت بیشتر. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده که برای کاربران حقیقی و حقوقی قابل دسترسی باشد و تجربه کاربری بی نقصی را فراهم کند.

کاوا چیست

کاوا در سال ۲۰۱۸ توسعه پیدا کرد و از ماشین مجازی اتریوم (EVM) و SDK کازماس بهره می‌برد.

مدل حاکمیت کاوا به کاربران اجازه می‌دهد تا بر روی پیشنهادهایی که بر توسعه آینده پلتفرم تأثیر می‌گذارند، رأی بدهند. مدل حاکمیت کاوا به گونه ای طراحی شده است تا دموکراتیک و شفاف باشد و تمامی سهامداران در توسعه پلتفرم دخیل باشند. این مدل اطمینان می‌دهد که توسعه کاوا همیشه با منافع کاربران هماهنگ است.

تیم پروژه کاوا از کارشناسان بلاکچین باتجربه‌ای در صنعت کریپتو تشکیل شده است. این تیم متعهد به ساخت پلتفرمی است که برای کاربران ابزارهای لازم را برای مشارکت در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) فراهم می‌کند. تیم کاوا دارای سابقه‌ی قابل قبولی در عمل به وعده‌های خود است و برای کارشان تعدادی جایزه دریافت کرده‌اند.

ارتقا کاوا ۱۴ چه زمانی انجام می شود؟

ارتقا کاوا ۱۴ در بلوک شماره ۵,۵۹۷,۰۰۰ در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۲ حدود ساعت ۱۸:۳۰ بعدازظهر به وقت تهران انجام ‌می‌شود. بروزرسانی کاوا ۱۴ امکان تبدیل بین دارایی های بومی کازماس به نماینده ERC-20 آن در EVM را فراهم می‌کند. این بروزرسانی امکان تبادل دارایی بین اکوسیستم های کازماس و اتریوم را از طریق ویژگی جدید پل داخلی (internal bridge) فراهم می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرده است که از ارتقا شبکه کاوا پشتیبانی می‌کند. با این حال، به دلیل این بروزرسانی، واریز و برداشت کاوا از ساعت ۲:۰۰ بعدازظهر (UTC) روز ۱۲ جولای متوقف خواهد شد، اما معاملات کاوا در بایننس بدون تغییر باقی خواهند ماند. این صرافی کریپتو اعلام کرده که بعد از به ثبات رسیدن شبکه، واریز و برداشت کاوا را دوباره امکان‌پذیر خواهد کرد.

در ماه می، ارتقا کاوا ۱‍۳ با موفقیت صورت گرفت که زیرساخت این شبکه را به منظور ارائه امنیت، مقیاس پذیری، عملکرد و سرعت بیشتر به کاربران بروزرسانی کرد. این ارتقا ویژگی‌های متعددی را ارائه کرد، از جمله پلتفرم کاوا سواپ (Kava Swap). این پلتفرم علاوه بر امکان تبدیل دارایی های دیجیتال در یک محیط غیرمتمرکز، به کاربران اجازه می‌دهد از طریق استیکینگ پاداش کسب کنند.

تاریخچه مثبت کاوا

قیمت ارز کاوا

پلتفرم کاوا با همکاری با چندین پروژه در صنعت بلاکچین، به شهرت قابل توجهی دست یافته است

پیش از این و در ماه ژوئن، کاوا به عنوان هاب تتر (USDt HUB) برای اکوسیستم کازماس انتخاب شد. کاوا همچنین با چندین پروژه دیگر، از جمله چین لینک (Chainlink) نیز همکاری کرده است تا برای پلتفرم وام دهی خود، فید قیمت (price feed) غیرمتمرکز فراهم کند. شبکه اوراکل غیرمتمرکز چین لینک اجازه می‌دهد تا کاوا به داده‌های واقعی جهانی به صورت امن و قابل اعتماد دسترسی پیدا کند. این ادغام به این معناست که نرخ بهره پلتفرم وام دهی کاوا همیشه به‌روز، دقیق و منطبق با شرایط بازار است.

پلتفرم Kava توسط چندین شرکت ثالث برای اطمینان از امنیت و قابلیت اعتماد به آن، حسابرسی شده است. قراردادهای هوشمند پلتفرم برای اطمینان از اینکه از آسیب‌پذیری‌هایی که توسط هکرها قابل بهره‌برداری هستند، مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. پلتفرم کاوا چارچوب امنیتی پایداری دارد که شامل چندین لایه‌ی حفاظتی از جمله کیف پول چند امضایی و ذخیره سازی آفلاین از دارایی ها است.

در مجموع، پلتفرم کاوا با همکاری با چندین پروژه در صنعت بلاکچین، به شهرت قابل توجهی دست یافته است. فواید پلتفرم کاوا توسط صنعت کریپتو شناخته شده هستند و این پلتفرم تاکنون جایزه های بسیاری را به دلیل عملکرد خوب خود دریافت کرده است.

تاثیر ارتقا شبکه کاوا بر قیمت ارز کاوا

طبیعی است که ارتقا شبکه کاوا می‌تواند بر قیمت توکن بومی آن، کاوا (KAVA) تأثیر بگذارد. با اضافه شدن قابلیت های جدید به این پلتفرم و همچنین افزایش توانایی های گذشته آن، به احتمال زیاد این توکن با افزایش تقاضا مواجه می‌شود. این افزایش تقاضا می‌‌تواند باعث افزایش قیمت این توکن نیز شود. همچنین، بروزرسانی کاوا ممکن است منجر به افزایش استفاده و پذیرش این شبکه شود که تأثیر مثبتی بر قیمت کاوا خواهد گذاشت. با این حال، روند قیمت کاوا تابع فاکتورهای مختلفی است؛ به ویژه قیمت بیتکوین. در نتیجه، پیش بینی قیمت کاوا به شکل کاملا درست امکان‌پذیر نیست. با این حال می‌توان به قیمت این ارز در کوتاه مدت خوش‌بین بود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx