کلیما دائو و قانون‌گذاری برای DAOها

کلیمادائو و قانون‌گذاری برای DAOها
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 507 نفر

کلیما دائو (KlimaDAO) روز جمعه اعلام کرد که با سیاستمداران همکاری می کند تا یک چهارچوب قانونی برای سازمان های مستقل غیرمتمرکز فراهم کند. تیم حقوقی کلیمادائو گفت که این شرکت از ماه می با کارکنان دفاتر سناتور ها لومیس و گیلیبرند گفتگوهای متعددی داشته است.

این قانون در ماه ژوئن به سنا معرفی شد و در Github نیز منتشر شد تا نظرات جامعه فنی را جمع آوری کند. هدف این لایحه شفاف‌سازی صنعت کریپتو و نحوه مالیات بر دارایی‌های دیجیتال است و نحوه تنظیم آنها توسط سازمان‌های دولتی مختلف را مشخص می‌کند. همچنین شامل تعاریفی برای چیستی ارزهای دبجبتال و همچنین سایر اصطلاحاتی است که هنوز توسط قانونگذاران ایجاد نشده است، از جمله DAO ها.

DAO یک ساختار مدیریتی مبتنی بر بلاک چین است که در آن اعضا به جای تکیه بر سلسله مراتب شرکتی برای تعیین نحوه تخصیص بودجه، با رای دادن با توکن های حاکمیتی تصمیم می گیرند.

کلیمادائو امیدوار است این قانون به مشروعیت بخشیدن به کار خود در ارائه توکن های کربنی که می توانند برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای استفاده شوند، کمک کند. کلیمادائو در یک پست وبلاگ نوشت:

ما مفتخریم این شانس را داریم که با سناتورها گیلیبرند ، لومیس و کارکنان آنها در کمک به شکل دادن به چنین پروژه مهمی همکاری کنیم.

سم اِمس، یکی از اعضای تیم مشارکت استراتژیک کلیمادائو گفت که این سازمان از شرکت لابی Tusk Strategies در ارائه نظرات خود به قانونگذاران کمک گرفته است. این شرکت که متعلق به استراتژیست سیاسی برجسته و سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز برادلی تاسک است، طبق وب‌سایت خود، سال‌ها در شرکت‌های پیشتاز ارز دیجیتال شرکت کرده و در آنها سرمایه‌گذاری کرده است. کلیمادائو گفت: تاسک استراتژی تا حدی به دلیل کار قبلی خود با الیمپوس دائو انتخاب شده است.

تحت این چهارچوب، DAO ها به عنوان نهادهای تجاری طبقه بندی می شوند و به کد درآمد داخلی سال ۱۹۸۶ اضافه می شوند. پست وبلاگ کلیمادائو ، DAO ها را به عنوان سازمان هایی تعریف می کند که از قراردادهای هوشمند، پروتکل های رایانه ای که به طور خودکار عمل می کنند، “برای انجام اقدامات جمعی برای یک شرکت تجاری، خیریه یا مشابه” استفاده می کنند.

تعریف جدید همچنین بیان می‌کند که سازمان های مستقل غیرمتمرکز تحت یک ساختار حاکمیتی عمل می‌کنند که «عمدتاً بر مبنای دفتر کل توزیع شده» است، به این معنی که اعضای یک DAO با تعامل با دفتر کل یک پروتکل تصمیم‌گیری می‌کنند.

این تعریف همچنین روشن می‌کند که چه اقداماتی که توسط یک DAO انجام می‌شود، به عنوان نوعی از فعالیت تجاری محسوب نمی‌شود و معاف از مالیات است، که شامل جمع‌آوری وجوه برای اهداف خیریه و سرمایه‌گذاری و استخراج دارایی‌های دیجیتال می‌شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx