پرداخت با ارزهای دیجیتال در روسیه قانونی شد

پرداخت با ارزهای دیجیتال روسیه
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 453 نفر

پرداخت با ارزهای دیجیتال در روسیه قانونی شد

بانک روسیه که از لحاظ تاریخی با ایده استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت مخالف است، بنا به گزارش‌ها موافقت کرده است که به دلیل تغییرات ژئوپلیتیکی، امکان پرداخت برون مرزی با رمزارزها را فراهم کند.

بانک مرکزی روسیه، بنا به گزارش‌ها اعتراف کرده است که پرداخت‌های فرامرزی به صورت کریپتو در شرایط ژئوپلیتیک فعلی اجتناب‌ناپذیر است.

خبرگزاری محلی TASS روز دوشنبه گزارش داد که بانک مرکزی روسیه رویکرد تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را بازنگری کرده و با وزارت دارایی برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال برای پرداخت های فرامرزی به توافق رسیده است.

معاون وزیر دارایی الکسی مویزف گفته است که بانک روسیه و وزارت دارایی انتظار دارند به زودی پرداخت های فرامرزی در ارزهای دیجیتال را قانونی کنند.

مویزف اهمیت فعال کردن خدمات رمزنگاری محلی در روسیه را تشریح کرد و خاطرنشان کرد که بسیاری از روس‌ها برای باز کردن کیف پول ارزهای دیجیتال به پلتفرم‌های خارجی متکی هستند. این مقام مسئول گفت:

این کار در روسیه با مشارکت نهادهای تحت نظارت بانک مرکزی که موظف به رعایت الزامات مبارزه با پولشویی و شناخت مشتری خود هستند، ضروری است.

قانونگذاران روسی از لحاظ تاریخی با ایده استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت مخالف بوده اند. در سال ۲۰۲۰، روسیه یک قانون جامع ارزهای دیجیتال به نام « دارایی‌های مالی دیجیتال» به تصویب رساند که استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را برای اهداف پرداخت به طور رسمی ممنوع کرد. بانک روسیه در مورد ایده پرداخت با رمزارزها تردید دارد زیرا می خواست از روبل روسیه به عنوان تنها ارز قانونی در این کشور محافظت کند.

این موضوع کی جدی شد؟

ایده پرداخت های با ارزهای دیجیتال برای معاملات ملی در روسیه در اواخر سال ۲۰۲۱ مطرح شد. سپس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت منابع انرژی مانند نفت و گاز هنوز زود است. ظاهراً وضعیت در بحبوحه تحریم های اقتصادی غرب تغییر کرده است. پس از حمله روسیه به اوکراین در ماه مه، وزیر صنعت و تجارت اعلام کرد که روسیه دیر یا زود پرداخت های ارزهای دیجیتال را قانونی می کند. الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه نیز بعداً پیشنهاد کرد که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای پرداخت‌های فرامرزی استفاده شود، اما تنها در صورتی که رمزارز وارد سیستم مالی داخلی روسیه نشود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx