لیدو فایننس ویژگی”محدودیت نرخ استیکینگ” را فعال کرد

لیدو فایننس
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 391 نفر

پس از اینکه بیش از ۱۵۰،۰۰۰ ETH در یک روز استیک شد، لیدو فایننس (Lido Finance) مجبور شد ویژگی ایمنی خود یعنی “محدودیت نرخ استیکینگ یا Staking Rate Limit” را فعال کند.

لیدو یک راه حل استیکینگ برای دارایی‌های دیجیتال است. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد اتریوم را بدون نیاز به قفل کردن توکن‌های خود استیک کنند. هنگامی که کاربر اتر را واریز می کند، Lido یک توکن نقدینگی ETH را برای آنها صادر می کند که به عنوان staked ETH (stETH) شناخته می شود و به کاربران برای هر روزی که توکن ها در کیف پول خود نگهداری کنند، جوایزی را پرداخت می‌کند.

طبق توئیت ۲۵ فوریه پروتکل استیکینگ لیدو، «مکانیسم پویا» پس از رسیدن به حد مجاز روزانه ۱۵۰،۰۰۰ اتر فعال شد. در یک راهنمایی مرتبط، لیدو توضیح داد که هدف این مکانیسم محدود کردن مقدار stETH است که می‌تواند در زمان‌های ورودی زیاد ضرب شود، که در نظر گرفته شده است تا عوارض جانبی احتمالی، مانند کاهش پاداش‌ها را برطرف کند. این محدودیت نرخ استیکینگ به این معنی است که تنها در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته می توان این مقدار اتر را به قراردادهای استیکینگ لیدو ارسال کرد.

این مکانیسم با محدود کردن مقدار قابل برداشت بر اساس سپرده‌ها در ۲۴ ساعت گذشته کار می‌کند و ظرفیت را با نرخ ۶۲۰۰ اتریوم در ساعت پر می‌کند. لیدو گفت:

«این کار با کاهش مقدار کل stETH در هر زمان بر اساس سپرده‌های اخیر و سپس پر کردن این ظرفیت به صورت بلوک به بلوک کار می‌کند.»

لیدو خاطرنشان کرد که مکانیسم محدودیت نرخ استیکینگ بر “همه طرف‌هایی که ممکن است بدون توجه به رویکرد تلاش کنند تا stETH را ضرب کنند” تأثیر می گذارد.

یک تحلیلگر سایت Lookonchain، تصویری را به اشتراک گذاشت که طبق گزارش ها نشان می‌داد ۱۵۰۱۰۰ اتریوم ممکن است از سوی یک کاربر با سه سپرده هر کدام ۵۰۰۰۰ و یکی از ۱۰۰ اتریوم بود، انجام شده باشد. بر اساس وب‌سایت لیدو فایننس، تا ۲۷ فوریه، بیش از ۸.۹ میلیارد دلار ETH در این پروتکل گنجانده شده است که نسبت به ۵.۸ میلیارد دلار گزارش شده در ۲ ژانویه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

آخرین پیشرفت Lido در حالی صورت می‌گیرد که طبق گزارش‌ها، با نزدیک شدن به ارتقاء شانگهای، حجم اتر استیک شده همچنان در حال افزایش است. ارتقای شانگهای اتریوم در اواسط ماه مارس انجام می شود، که منجر به گمانه زنی هایی در مورد اینکه چه اتفاقی برای قیمت اتریوم می افتد، می شود. از زمانی که Beacon Chain راه‌اندازی و در دسامبر ۲۰۲۰ به اتریوم معرفی شد، ۲۵ میلیارد دلار ETH استیک شده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx