پولشویی با بیت کوین و حکم ۲۵ سال زندان

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 495 نفر

پولشویی با بیت کوین و حکم ۲۵ سال زندان

مردی از نیویورک به دلیل راه اندازی یک طرح پولوشوی که بخشی از یک طرح پانزی به وسیله بیت کوین بوده است، به ۲۵ سال زندان محکوم شد. طبق بیانیه مطبوعاتی جدید وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ)، یک هیئت منصفه فدرال مصطفی گوکلو را به جرم شویی بیت کوین که از طریق فروش غیرقانونی مواد مخدر به دست آمده بود، محکوم کرد.

در ژوئیه ۲۰۱۸، گوکلو پیشنهادی آنلاین برای تبدیل و خرید بیت کوین به پول نقد با نام کاربری “Mustangy” ارائه کرد. ماموران مخفی فدرال به زودی پاسخ دادند و با ترتیب دادن چندین مبادله پول به مبلغ ۱۳۳۰۰۰ دلار، پرونده خود را علیه بازیگر بد تنظیم کردند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، گوکلو در آوریل ۲۰۱۹ پس از انجام هفت معامله جداگانه با ماموران مخفی دستگیر شد.

افسر مخفی در موارد متعدد به متهم اشاره کرد که منبع  بیت کوینی که متهم مبادله می کند، قاچاق مواد مخدر است و این به عنوان بخشی از تجارت افسر مخفی بود. او اکسی کدون، آدرال و ماری جوانا می فروخت. این معاملات در مرسدس بنز پارک شده متهم، در یک کافی شاپ در سانی ساید، کوئینز و مکان هایی در منهتن انجام شد. مبالغ مبادله شده در هر تراکنش از حدود ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار و در مجموع ۱۳۳۰۰۰ دلار بود.

در طول هر تراکنش، افسر مخفی بیت کوین را به کیف پول ازر دیجیتال گوکلو منتقل می‌کرد، پس از آن متهم هفت یا هشت درصد کارمزد کمیسیون را نگه داشت و باقی‌مانده مبلغ را به صورت نقد در اختیار افسر مخفی قرار داد. شواهد در محاکمه گوکلو نشان داد که او به طور غیرقانونی بیت‌کوین را برای سایر نهادها نیز پولشویی می کند.

همانطور که بریون پیس، دادستان ایالات متحده، بیان کرد:

متهم به مشتریانش این امکان را ارائه داد که عواید مجرمانه خود را پولوشیی کنند، ناشناس بمانند و مخفی کنند که بیت کوین آنها از کجا آمده است تا بتوانند در عین اجتناب از کشف مجری قانون، به قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم ادامه دهند.

با صدور حکم امروز، تجارت غیرقانونی گوکلو مبنی بر تبدیل پول از شکلی به شکل دیگر بدون مجوز الزامی ممنوع و متهم به جرم خود محکوم شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx