سارق پلتفرم مانگو دستگیر شد

مانگو
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 367 نفر

معامله‌گری که ۱۱۰ میلیون دلار از صرافی غیرمتمرکز مانگو (Mango) برداشت کرده بود در پورتوریکو دستگیر و به دستکاری بازار و کلاهبرداری متهم شد.

بر اساس شکایتی که قبلا در ناحیه جنوبی نیویورک ثبت شده بود، اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی)، آبراهام آیزنبرگ را به یک مورد کلاهبرداری و یک مورد دستکاری بازار در رابطه با استثمار وی از پلتفرم مانگو متهم کرد.

بهره برداری آیزنبرگ از مانگو در ۱۱ اکتبر و با دستکاری ارزش توکن بومی پلتفرم، MNGO، و افزایش مصنوعی قیمت آن نسبت به USD Coin انجام شد. سپس آیزنبرگ و تیمش وام‌های هنگفتی را در مقابل وثیقه‌های متورم شده MNGO گرفتند که خزانه مانگو را حدود ۱۱۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال مختلف تخلیه کرد. یک روز بعد در ۱۲ اکتبر، مانگو برای بازگرداندن وجوه وارد مذاکره با آیزنبرگ شد. چند روز بعد در ۱۵ اکتبر، مانگو تایید کرد که ۶۷ میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری مختلف بازگردانده شده است.

سپس آیزنبرگ علناً به بهره‌برداری از این صرافی رمزارز اعتراف کرد و اظهار داشت در تیمی شرکت دارد که «یک استراتژی تجاری بسیار سودآور را اجرا می‌کند» و گفت معتقد است که همه اقدامات او «اقدامات قانونی در بازار آزاد» هستند.

FBI در شکایت اخیر خود اعلام کرد که اقدامات آیزنبرگ هم تقلب و هم دستکاری بازار است، زیرا او “عمداً و آگاهانه” درگیر طرحی است که شامل “دستکاری عمدی و مصنوعی” قیمت معاملات آتی در مانگو مارکت شده است. این دستکاری قیمت در نهایت به او اجازه داد تا ۱۱۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال را تخلیه کند؛ که بیشتر آنها از سپرده های سایر سرمایه گذاران مانگو به دست آمده است.

براندون راز، مامور ویژه FBI در شکایت ۲۳ دسامبر توضیح داد:

«به دلیل برداشت‌های آیزنبرگ، بسیاری از سرمایه‌گذاران در مانگو مارکت سپرده‌های خود را از دست دادند.»

راز گفت که آیزنبرگ احتمالاً مطلع بوده است که اقداماتش غیرقانونی است، زیرا یک روز پس از تخلیه مانگو، از ایالات متحده به اسرائیل پرواز کرده است. او گفت:

«بر اساس زمان پرواز، به نظر می رسد این سفر تلاشی برای فرار از دستگیری توسط مجریان قانون در عواقب فوری طرح دستکاری بازار بوده است.»

طبق پرونده ای از دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، آیزنبرگ در ۲۶ دسامبر در پورتوریکو دستگیر شد. در ماه نوامبر، آیزنبرگ دوباره شانس خود را در پروتکل دیفای آوه، امتحان کرد. در این تلاش او یک وام ۴۰ میلیونی در غالب توکن CRV از آوه گرفت و روی کاهش قیمت از طریق یک سری فروش های کوتاهِ پیچیده شرط بندی کرد. با این حال، این طرح در نهایت موفق نشد زیرا قیمت در واقع در طول حمله افزایش یافت و به دلیل پوزیشن شورت باز، آیزنبرگ ضرر قابل توجهی کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx