اتریوم به زودی ۷ ساله می شود و بروزسانی”Merge”ارزشش را بالاتر میبرد

بروز رسانی ادغام در اتریوم
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4811 نفر

«ادغام» تأثیر زیادی بر اکوسیستم اتریوم و فراتر از آن خواهد داشت

۳۰ جولای مصادف با هفتمین تولد شبکه اتریوم است که در سال های کریپتو حدود ۳۵ سال است. با این حال هیچ نشانه ای از کند شدن شبکه وجود ندارد. در یک تاپیک توییتری که در مارس ۲۰۲۲ آغاز شد، تیم بیکو، توسعه‌دهنده هسته اتریوم تأیید کرد که ارتقای «ادغام» اتریوم که مدت‌ها مورد انتظار بود; «در چند ماه پس از» جدول زمانی که در ابتدا برای این ماه در نظر گرفته شده بود، ارائه خواهد شد. هفته گذشته; بازار از مشاهده موفقیت آمیز شبکه آزمایشی Sepolia اتریوم به سمت اثبات سهام خوشحال شد و یک قدم به ادغام نزدیک‌تر شد.

از آنجایی که ادغام تأثیر عمده‌ای بر شرکت‌کنندگان در سراسر اکوسیستم اتریوم از استخراج‌کنندگان گرفته تا توسعه‌دهندگان و کاربران نهایی خواهد داشت; وفاداری به انجام صحیح انتقال پروژه همیشه باید بر سرعت اولویت داده شود. حتی با وجود تأخیرها، شبکه اتریوم (ETH) همچنان از نظر فعالیت و توسعه کاربر، برتری عمده ای نسبت به پلتفرم های قرارداد هوشمند لایه ۱ رقیب دارد. به عبارت دیگر، توقف اتریوم برای تمرکز بر کیفیت محصول خود و اجازه دادن به سایر زنجیره های شبکه رقیب برای جلب توجه و جلب علاقه احتمالاً بهترین چیز برای یک اکوسیستم با عملکرد خوب و صنعت چند زنجیره ای بود.

تغییر اثبات کار به اثبات سهام

ادغام اتریوم روش اصلی ایمن سازی شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) را تغییر خواهد داد. این مهم است زیرا PoW از مکانیزم مشابه بیت‌کوین پیروی می‌کند; که در آن رایانه‌های تشنه قدرت در شبکه برای اعتبارسنجی و ایمن کردن تراکنش‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. در حالی که PoW ایمن است; انرژی بر است زیرا ماینرها ; نود های شبکه تخصصی که به دنبال پاداش سکه های تازه ضرب شده، که به عنوان پرداخت برای تایید تراکنش ها عمل می کنند; برق را صرف فرآیندهای تکراری می کنند، و بلوک های نامعتبر ارسال شده از طریق قدرت محاسباتی و انرژی غرق شده جریمه می شوند. به گفته ConsenSys; یک شرکت فناوری نرم افزار بلاک چین که توسط بنیانگذار اتریوم جوزف لوبین تأسیس شده است، در واقع; این شبکه دارای ردپای کربنی قابل مقایسه با بسیاری از دولت های ملی کوچک است. علاوه بر این; با رقابت هر اعتبارسنجی; شبکه شلوغ می‌شود که منجر به هزینه‌های گاز بالا می‌شود.

از سوی دیگر، تحت یک مکانیسم اجماع PoS، نود های اعتبارسنجی نقشی را که ماینرها قبلاً ایفا می‌کردند; بر عهده می‌گیرند – پردازش تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید در شبکه در ازای کاهش متناسب هزینه‌های تراکنش‌های شبکه. اعتبار سنجی شبکه را با “قرار دادن” اتر خود ایمن می کند. هر چه اتر (منافع اقتصادی) بیشتر سهام اعتباردهنده باشد، شانس بیشتری برای انتخاب شدن و تبدیل شدن به اعتبارسنجی برای مشارکت در شبکه و در انجام این کار، دریافت پاداش از طریق کارمزد تراکنش بیشتر است; اگر یک بلوک نامعتبر توسط اعتبارسنجی پذیرفته شود، بخشی از دارایی های سهام آنها به عنوان جریمه قطع می شود.

از آنجایی که اعتبار سنجی‌ها از اتر خود برای سهام استفاده می‌کنند و برخلاف تبادل قدرت محاسباتی خام برای استخراج سکه‌های جدید، احساس می‌شود که از لحاظ اقتصادی تراز و انگیزه بیشتری برای تضمین امنیت و عملیات شبکه مستمر خواهند داشت. تخمین زده می شود که گام از استخراج تا استیکینگ; مصرف انرژی شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

چرا تغییر به اثبات سهام لازم است

دو مکتب فکری در مورد اینکه آیا ادغام به نفع یا ضرر اتریوم خواهد بود وجود دارد. طرفداران مدل فعلی PoW استدلال می‌کنند که ماینینگ چیزی است که; باعث رشد اتریوم شده و آن را به آنچه امروز است تبدیل کرده است.

با این حال; اگر به تصویر بزرگ نگاه کنیم، شاهد افزایش سریع وب ۳.۰ هستیم; به ویژه با فعالیت شدید در توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT); رشد پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و همچنین سیل سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز; و توسعه دهندگانی که وارد فضای گسترده تر بلاک چین می شوند. دو بزرگترین گلوگاه رشد وب ۳.۰ عبارتند از: (الف) کمبود استعدادهای توسعه بلاک چین بومی خام، و (ب) پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای قدرت محاسباتی توزیع‌شده/غیرمتمرکز و انجام این کار به روشی پایدار از نظر زیست‌محیطی.

به همین دلیل، بسیاری در جامعه دارایی های دیجیتال احساس می کنند که ادغام اتریوم باید زودتر اتفاق بیفتد. اتریوم ۲.۰ به دست آمده تحت یک مکانیسم PoS چالش‌های بسیاری را که PoW در حال حاضر دارد ;برطرف می‌کند و شبکه را مقیاس‌پذیر و مرتبط با دنیای وب ۳.۰ می‌کند. هزینه‌های گاز مشابه هزینه‌های تحت PoW خواهد بود; تا در ابتدا به اعتبارسنجی‌ها پاداش داده شود. انتقال به PoS آن را برای اشتراک گذاری تنظیم می کند که شبکه را به قطعات تقسیم می کند تا توان عملیاتی تراکنش افزایش یابد و کارمزدها کاهش یابد.

pos

با این حال، به عنوان سازندگان و سرمایه گذاران بلندمدت، همیشه باید به فکر تنوع بخشی در بین طبقات دارایی و طرف مقابل باشد. در مورد استدلال PoW در مقابل PoS; گزینه‌های تنوع واضح در فرآیند شبکه و فرصت‌های امنیتی بسیار مورد استقبال کاربران نهایی قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر; فرآیندهای PoW برای برخی از کریپتو و وب ۳.۰ عمودی کار خواهند کرد; PoS برای برخی دیگر بهتر خواهد بود. مزیت اصلی ارتقاء ETH 2.0 به PoS; ارائه گزینه‌ها و انتخاب‌هایی برای کاربران شبکه بومی در مورد نحوه دستیابی به اجماع در پشته فناوری ترجیحی آنها، مناسب با مدل تجاری خاص آنها خواهد بود.

همچنین، در حالی که اتریوم ممکن است بزرگترین و معتبرترین پلتفرم قرارداد هوشمند باشد; به هیچ وجه تنها نیست. تسلط اتریوم که در حال حاضر از آن برخوردار است ممکن است توسط سایر شبکه‌های قرارداد; هوشمند قابل برنامه‌ریزی لایه ۱ که یک نوع PoS مانند کاردانو و سولانا را اتخاذ کرده‌اند; به چالش کشیده شود. ادغام اتریوم را در برابر این رقبا تقویت می کند; همانطور که توسعه شبکه های لایه ۲ که در بالای اتریوم ساخته شده اند تا به گسترش شبکه لایه ۱ کمک کند. به طور خلاصه، با وجود تأخیرها; با ایجاد یک سرنخ رقابتی، گام‌های واجد شرایط و حساب شده به سمت ادغام تضمین می‌کند که اتریوم برای آینده نزدیک رقابتی باقی بماند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx