میم کوین‌ مینیونز اینو | جم کوین یا کلاهبرداری؟

مینیونز اینو
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 737 نفر

با داغ‌تر شدن بازار میم کوین‌ ها از زمان هایپ پروژه پپه (PEPE)، هرروزه میم کوین‌های جدید با نمادهای جدید و تکراری و عکس‌های بانمک و خاطره انگیز منتشر می‌شوند. بسیاری از این توکن‌ها با هدف کلاه‌برداری ایجاد می‌شوند؛ از این‌رو قبل از خرید و فروش میم کوین‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز لازم است که تحقیقاتی را انجام دهید تا در دام کلاهبرداران نیفتید.

یکی از نمادهایی که اخیرا در بازار داغ میم کوین‌ها جلب توجه کرده است، توکن مینیونز اینو (MinionsINU) است. این میم کوین از تصویر انیمشن مینیون‌ها استفاده می‌کند که انمیشن معروف ساخت شرکت Illumination Entertainment است. میم کوین مینیون ها یک توکن BEP20 است که در وب سایت رسمیش خود را اینگونه معرفی می‌کند که:

MinionsINU چیست؟

«مینیونز اینو برای ایجاد یک اکوسیستم پیچیده طراحی شده است که در آن دیفای و متاورس با هم ادغام شده‌اند. کاربران تنها با استفاده از پلتفرم‌های MinionsINU به سرعت، ارزان و موثر به تمام خدمات دیفای و متاورس دسترسی خواهند داشت. برای این کار، ما در حال ساختن دنیای مینیونز ورس (MinionsVerse) و کیف پول مینیونز اینو هستیم. علاوه بر این، مینیونز اینو قصد دارد دنیای حوزه ورزش و شرط‌بندی را به دنیای MinionsVerse اضافه کند.»

مینیونز اینو

توکنومیک میم کوین مینیونز اینو

صفحه کوین مارکت کپ پروژه درباره میم کوین مینیون‌ها اینگونه نوشته است که:

«مینیونز اینو (MinionsINU) به طور ویژه طراحی شده است تا امن‌ترین و دوست داشتنی‌ترین پروژه باشد. پروژه مینیون ها در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳ راه اندازی شد. کل عرضه توکن ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ MINION است. %۵۰ عرضه برای همیشه، قبل از راه اندازی سوزانده شد. در نتیجه جلسات درون تیمی و تحقیقات اجتماعی، تصمیم گرفته شد که هزینه مالیات ۰ درصد باشد. از آنجایی که هزینه مالیات ۰٪ است، مبالغ بزرگ تحت عنوان بازاریابی، تیم، مشارکت و… رزرو نمی‌شوند. فقط ۵٪ توکن‌ها برای لیستینگ مینیونز اینو در صرافی‌های اصلی رزرو شده است.

با تصمیم تیم مالی، توکن MINION با رمزارز BUSD و نقدینگی قفل شده در طول یک سال فروخته خواهد شد. از آنجایی که مینیونز اینو قبل از راه‌اندازی با صرافی کوکوین به توافق رسیده است، احتمالاً ۳ درصد عرضه توکن برای این صرافی محفوظ است. ۴۸ درصد مابقی عرضه به نقدینگی اضافه می‌شود.

پروژه مینیونز اینو توسط فروش NFT، سهام و حمایت‌های مالی در دنیای MinionsVerse تامین مالی می‌شود. تیم مالی پروژه قراردادهای حمایت مالی ویژه‌ای را برای پلتفرم وب۳ شرط‌بندی BettingPlatform تضمین کرده است.

از کجا می‌توان مینیونز اینو را خرید؟

برخلاف برنامه‌هایی که این پروژه در نقشه راه خود درمورد فهرست شدن در صرافی‌ها مختلف بیان کرده است، فعلا هنوز در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ معامله می‌شود و در صرافی دیگری قابل معامله نیست.

آیا توکن MinionsINU ارزش خرید دارد؟

همانطور که گفته شد، با هایپ میم کوین‌ها بیش از پیش باید مراقب کلاهبرداران بود. با بررسی‌های بیشتر به نظر می‌رسد که درمورد مینیون‌ها نیز باید مراقب بود.

پس از بررسی وب‌سایت پروژه، به نظر می‌رسد که انرژی زیادی بر روی طراحی و کیفیت سایت مصرف نشده است. سایت دارای ظاهری ساده و پر از متون مختلف درمورد پروژه است.

میم کوین مینیونز اینو

برخی از قسمت‌های سایت قابل درک نبود، برای مثال دو کلید مربوط به دانلود اپلیکشن از اپل استور و گوگل پلی وجود داشت که به آدرسی لینک نبود و صرفا جنبه نمایشی داشت. علاوه بر این، نقشه راه پروژه دارای ۴ فاز است که به نظر می‌رسد فقط فاز اول آن تکمیل شده است. البته فاز اول نیز شامل اقدامات خاصی نیست و به راه اندازی سایت و انتشار وایت پیپر و ساخت جامعه محدود می‌شود. خود این موضوع نیز قابل فهم نبود زیرا ابتدا وایت پیپر پروژه منتشر شده و بعد گام‌های بعدی برداشته می‌شود (البته میم کوین‌ها گاهی این قوانین را در گذشته زیر پا گذاشته‌اند).

وایت پیپر پروژه

پس از نگاهی به وب‌سایت به سراغ وایت‌پیپر مینیون ها رفتیم. وایت پیپر پروژه دارای اطلاعات منحصر بفردی نبود. از ده صفحه وایت پیپر تقریبا بیش از ۶۰ درصد آن تصاویر انمیشن مینیون‌ها بود و تمام متن با فونت درشت نوشته شده بود؛ به نظر می‌رسد که قصد تنها پر کردن ده صفحه A4 بوده است!

تیم سازنده و شبکه‌های اجتماعی

اکانت توییتر این رمزارز (که برای پروژه‌های میم کوینی اهمیت بسیاری دارد) در تاریخ دسامبر سال ۲۰۲۲ ایجاد شده است و ۱۵۰۰ نفر آن را دنبال می‌کنند که تعداد بسیار اندکی است.

میم کوین مینیونز اینو

در پست‌های توییتری پروژه دیده شد که از همکاری با سندباکس و لیستینگ در صرافی کوکوین صحبت شده اما این موضوع از سمت شرکت‌های نام برده تایید یا رد نشده است. همچنین تعدادی از پست‌های سندباکس ریتوییت (بازنشر) شده بود که مفهوم خاصی نداشت. سایر شبکه‌های اجتماعی میم کوین مینیونز اینو نیز وضعیت بهتری از توییتر آن نداشتند.

در وب‌سایت مینیونز اینو ۳ نام به عنوان بنیان‌گذار، توسعه دهنده و مدیر تبلیغات قید شده بود. صفحه لینکدینی وجود نداشت و تنها اکانت تلگرام این افراد وجود داشت! جالب‌تر اینکه صاحب حساب در یک ماه گذشته نیز آنلاین نشده بود!! با جستجوی نام این افراد در گوگل نیز اطلاعات خاصی بافت نشد.

زنگ خطر

تا اینجای کار برای بنده (نویسنده) مشخص شده است که این پروژه با اهداف خوبی ایجاد نشده است. با این حال یک موضوع بسیار مهم در صفحه کوین مارکت کپ مینیونز اینو وجود داشت که زنگ خطری را به صدا در می‌آورد. در صفحه مارکت کپ این توکن نوشته شده است که:

«طبق گفته Gopluslabs، مالک قرارداد هوشمند این توکن در لیست سیاه قرار دارد ودر حالی که به وضوح از انیمیشن Minions الهام گرفته شده است، به IP رسمی شرکت سازنده وابسته نیس و به آن ارتباطی ندارد.»

موارد مختلف دیگری مانند چارت قیمت، نظرات کاربران و… نیز دیده می‌شد که هم سو با نتیجه‌گیری ما بود. با توجه به موارد گفته شده می‌توان گفت که این پروژه با اهداف مثبتی ایجاد نشده است و سرمایه‌گذاری در آن از ریسک بالایی برخوردار است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx