ارز دیجیتال ملی نیجریه جایگزین پول نقد شد

ارز دیجیتال ملی نیجریه
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1639 نفر

نیجریه برداشت نقدی بیش از ۲۲۵ دلار در هفته از ATM را به منظور استفاده از CBDC ممنوع کرد

نیجریه به دلیل تلاش برای اعمال سیاست های حذف نقدینگی و افزایش استفاده از نایرا دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه (CBDC) مقدار پول نقدی را که افراد و مشاغل می توانند برداشت کنند به شدت کاهش داده است.

بانک مرکزی نیجریه در بخشنامه ۶ دسامبر این دستورالعمل را برای مشاغل مالی صادر کرد و خاطرنشان کرد که افراد و مشاغل اکنون به برداشت ۴۵ دلار (۲۰۰۰۰ نایرا) در روز و ۲۲۵ دلار (۱۰۰,۰۰۰ نایرا) در هفته از دستگاه های خودپرداز محدود می شوند.

افراد و مشاغل همچنین محدود به برداشت ۲۲۵ دلاری (۱۰۰,۰۰۰ نایرا) و ۱,۱۲۵ دلاری (۵۰۰,۰۰۰ نایرا) در بانک ها در هفته خواهند بود و افراد با کارمزد ۵ درصد و مشاغل با کارمزد ۱۰ درصد برای مبالغ بالاتر از این محدودیت ها مواجه خواهند شد.

حداکثر برداشت نقدی از طریق پایانه‌های فروش نیز ۴۵ دلار (۲۰۰۰۰ نایرا) در روز است. هارونا مصطفی مدیر نظارت بانکی با اعلام این تغییرات خاطرنشان کرد:

مشتریان باید تشویق شوند تا از کانال‌های جایگزین  مانند بانکداری اینترنتی، برنامه‌های بانکداری تلفن همراه، USSD، ارز دیجیتال ملی نیجریه و غیره برای انجام تراکنش‌های بانکی خود استفاده کنند.

این محدودیت ها تجمعی هستند، بنابراین فردی که ۴۵ دلار از یک دستگاه خودپرداز برداشت می کند و سپس سعی می کند وجه نقد را از بانک در همان روز برداشت کند، با کارمزد خدمات ۵ درصد مواجه می شود.

محدودیت‌های قبلی برای برداشت روزانه نقدی قبل از اعلام، ۳۳۸ دلار (۱۵۰۰۰۰ نایرا) برای افراد و ۱۱۲۸ دلار (۵۰۰،۰۰۰ نایرا) برای مشاغل بود.

نرخ پذیرش نایرا دیجیتال از زمان راه اندازی آن در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ پایین بوده است. همانطور که توسط کوین تلگراف در ۲۶ اکتبر گزارش شد، بانک مرکزی نیجریه تلاش کرده است تا شهروندان خود را برای استفاده از ارز دیجیتال بانک ملی متقاعد کند که کمتر از ۰.۵٪ از جمعیت گزارش کرده اند از نایرا دیجیتال در ۲۵ اکتبر، یک سال پس از عرضه آن استفاده کرده اند.

نیجریه سیاست «بدون نقدینگی» خود را در سال ۲۰۱۲ ایجاد کرد و پیشنهاد کرد که تغییر از پول نقد فیزیکی باعث کارآمدتر شدن سیستم پرداخت، کاهش هزینه خدمات بانکی و بهبود اثربخشی سیاست پولی آن می‌شود. در ۲۶ اکتبر، گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی نیجریه، خاطرنشان کرد که ۸۵ درصد از کل نایرا در گردش خارج از بانک‌ها نگهداری می‌شود و در نتیجه، در تلاشی برای حرکت به سمت پرداخت‌های دیجیتال، اسکناس‌های جدید منتشر می‌کند.

بر اساس یک بررسی از اندیشکده آمریکایی، شورای آتلانتیک، نیجریه یکی از ۱۱ کشوری است که ارز دیجیتال ملی را به طور کامل مستقر کرده است، ۱۵ کشور دیگر برنامه های آزمایشی را با هند راه اندازی کرده اند تا اواخر این ماه به این صف ها بپیوندند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx